Czy społeczna odpowiedzialność firmy wspomaga jej innowacyjność?
Na obecnym etapie badań nad CSR, prowadzonych od kilku lat w Katedrze Teorii Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, postawiliśmy sobie pytanie wychodzące znacząco poza tradycyjne rozważania o znaczeniu i roli społecznej odpowiedzialności i jej miejsca w strategiach firm. Chcieliśmy zastanowić się czy, a jeśli tak, to w jakim stopniu, bycie odpowiedzialnym - w znaczeniu zdefiniowanym w poprzednich etapach, a także w aktualnej literaturze - pomaga firmom w byciu innowacyjnymi. Było to dla nas o tyle ciekawe, że zwykle postrzega się CSR, jako niezbędny wprawdzie ale jednak koszt, a w najlepszym razie - jako powinność biznesu wobec swojego środowiska. Hipoteza, że działalność ta, po spełnieniu określonych warunków, mogłaby mieć również pozytywny wpływ na najważniejszą w dzisiejszej gospodarce sferę innowacyjności, była bardzo atrakcyjna i z pewnością warta zbadania. W książce staraliśmy się przenalizować ten problem z możliwie wielu punktów widzenia - od teoretycznego, do przyjrzenia się konkretnym przedsięwzięciom biznesowym mogącym stanowić przykłady takiego związku.
- Kategorie:
- ISBN: 978-83-8030-139-9
- Liczba stron: 183
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Piotr Płoszajski Wstęp Urszula Ornarowicz Społeczna odpowiedzialność biznesu - między innowacją, kreacją i przedsiębiorczością Maria Aluchna Społeczna odpowiedzialność biznesu a innowacyjność Maria Roszkowska-Menkes Otwarte innowacje w służbie społeczeństwu Mikołaj Pindelski Społeczna odpowiedzialność nowych technologii i big data Justyna Szumniak-Samolej Innowacyjne modele biznesowe oparte na CSR Grażyna Aniszewska Znaczenie innowacyjnej kultury organizacyjnej dla CSR Rafał Mrówka HRM a CSR - innowacyjne praktyki zarządzania