BEZPIECZEŃSTWO KONSUMENTÓW na rynkach usług finansowych i społecznych
Profesjonalizacja na rynkach usług finansowych i społecznych (w tym usług kultury, turystycznych i zdrowotnych) w ostatnich latach poskutkowała pogłębieniem asymetrii informacji na tych rynkach. Na
konsumenta w coraz większym stopniu wpływa profesjonalna i często wątpliwa etycznie komunikacja marketingowa, przekazująca pozytywny i przyjazny wizerunek podaży tych usług. W przypadku jakichkolwiek problemów nabywca często jest pozostawiony samemu sobie i - pomimo intensywnego rozwoju sieci instytucji wspierających go w walce o jego prawa - zazwyczaj pozostaje nieświadomy wyzwań, z jakimi wiąże się konsumpcja tych produktów.
Powyższe refleksje skłoniły grupę Autorów z wiodących ośrodków naukowych (krajowych i zagranicznych) do przygotowania przekrojowej monografii, poświęconej zagadnieniu obecności i ochrony konsumenta na rynkach usług finansowych i społecznych.
Niniejsza publikacja przedstawia problematykę bezpieczeństwa konsumenta, która wydaje się odgrywać coraz większą rolę w profesjonalizującej się gospodarce Europy.
Monografia składa się z piętnastu rozdziałów, podzielonych na dwa obszary tematyczne. Pierwszy jest poświęcony rynkowi usług finansowych, drugi - rynkowi usług społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem usług kultury, usług turystycznych i usług zdrowotnych. Poszczególne rozdziały stanowią wartościowe analizy wybranych aspektów funkcjonowania tych obszarów w kontekście ich wpływu nie tylko na
bezpieczeństwo konsumenta, ale także bezpieczeństwo przedsiębiorstwa.
Redaktorzy naukowi bardzo dziękują Autorom za przedstawienie inspirujących wyników badań oraz zachęcają Czytelników do zapoznania się z zawartością monografii, licząc, że opisane w niej zagadnienia choć w pewnym stopniu uzupełnią lukę wiedzy w tym obszarze badawczym. Pragną również złożyć szczególne podziękowania Stowarzyszeniu Krzewienia Edukacji Finansowej, za wsparcie finansowe wydania tej wartościowej publikacji. Zachęcają ponadto do kontaktu z Autorami oraz Katedrą Badań Zachowań Konsumentów w Instytucie Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, w celu kontynuowania dyskusji nad sytuacją konsumenta na tych rynkach.
- Kategorie:
- Redakcja: Adrian Lubowiecki-Vikuk, Rafał Kasprzak
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8030-353-9
- ISBN druku: 978-83-8030-353-9
- Liczba stron: 198
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Rafał Kasprzak, Adrian Lubowiecki-Vikuk Wstęp Maria Lissowska Rozdział 1. Bezpieczeństwo konsumentów na rynku nowych usług finansowych. Przypadek crowdfundingu Wprowadzenie 1.1. Pojęcie i cechy crowdfundingu 1.2. Sytuacja konsumenta jako uczestnika crowdfundingu 1.3. Sposoby ochrony interesów konsumenta na platformie crowdfundingowej Zakończenie Bibliografia Barbara Pawłowska Rozdział 2. Bezpieczeństwo konsumentów usług bankowych w świetle ustawy o kredycie konsumenckim Wprowadzenie 2.1. Instytucjonalne uwarunkowania rynku kredytów i pożyczek konsumenckich 2.2. Analiza struktury rynku kredytów i pożyczek konsumenckich oraz odpowiedzialnego kredytowania (responsible lending) Zakończenie Bibliografia Grzegorz Wesołowski, Sebastian Białoskurski Rozdział 3. Determinanty rezygnacji nabywców finalnych z oferty produktów bankowych Wprowadzenie 3.1. Uwarunkowania rezygnacji nabywców finalnych z oferty rynkowej 3.2. Charakterystyka badań pierwotnych 3.3. Czynniki wpływające na rezygnację klientów z oferty produktów bankowych - wyniki badań Zakończenie Bibliografia Piotr Masiukiewicz Rozdział 4. Zagrożenia piramid finansowych a ich marketing Wprowadzenie 4.1. Rozwój piramid finansowych w Polsce 4.2. Szczególne cechy klientów 4.3. Instrumenty marketingu w praktyce piramid finansowych 4.4. Efekty marketingu - studium przypadku W Investments Zakończenie Bibliografia Tomasz Szopiński Rozdział 5. Zagrożenia dla finansów konsumentów towarzyszące rozwojowi e-usług Wprowadzenie 5.1. Kradzież tożsamości 5.2. Możliwość monitorowania zachowań i preferencji konsumentów 5.3. Brak regulacji dotyczących ofert produktów finansowych 5.4. Elektroniczne Postępowanie Upominawcze Zakończenie Bibliografia Magdalena Sobocińska Rozdział 6. Rola instytucji kultury w edukacji konsumentów na rzecz zrównoważonego rozwoju Wprowadzenie 6.1. Zrównoważony rozwój a kultura 6.2. Zarządzanie wartością dla uczestnika kultury w kontekście założeń zrównoważonego rozwoju Zakończenie Bibliografia Ludmiła Szulgina Rozdział 7. Metodyczne narzędzia kreowania bezpiecznych usług turystycznych w kontekście harmonizacji standardów na Ukrainie i w UE Wprowadzenie 7.1. Współczesne tendencje rozwoju rynku turystycznego i ich konsekwencje dla usługodawców 7.2. Metodyka badań własnych 7.3. Wnioski z przeprowadzonych badań Zakończenie Bibliografia Irena Ozimek, Agnieszka Sarnecka Rozdział 8. Ocena znajomości wybranych praw przysługujących konsumentom na rynku usług turystycznych Wprowadzenie 8.1. Charakterystyka badań 8.2. Znajomość wybranych praw przysługujących konsumentom na rynku usług turystycznych w opinii respondentów Zakończenie Bibliografia Agnieszka Izabela Baruk, Anna Goliszek Rozdział 9. Działania z zakresu ochrony środowiska jako forma kształtowania produktu turystycznego na przykładzie obszarów cennych przyrodniczo Wprowadzenie 9.1. Charakterystyka badań empirycznych 9.2. Zachowania służące ochronie środowiska naturalnego obszarów cennych przyrodniczo (wyniki badania) Zakończenie Bibliografia Adrian Lubowiecki-Vikuk Rozdział 10. Bezpieczeństwo konsumentów na rynku turystyki medycznej Wprowadzenie 10.1. Turysta medyczny i jego bezpieczeństwo 10.2. Zwiększanie poczucia bezpieczeństwa konsumentów w wyniku inicjowania działań przez przedsiębiorstwa turystyki medycznej Zakończenie Bibliografia Adam Przybyłowski, Joanna Kordasiewicz Rozdział 11. Determinanty jakości na międzynarodowym rynku usług turystyki medycznej Wprowadzenie 11.1. Specyfika rynku usług turystyki medycznej w świetle wirtualizacji gospodarki 11.2. Analiza determinant jakości usług w turystyce medycznej Zakończenie Bibliografia Joanna Kizielewicz Rozdział 12. Bezpieczeństwo konsumentów na rynku usług morskiej żeglugi pasażerskiej Wprowadzenie 12.1. Bezpieczeństwo konsumentów na statkach w aspekcie przepisów prawnych 12.2. Zapewnienie bezpieczeństwa pasażerów w przypadku zdarzeń losowych i innych zagrożen 12.3. Zapewnienie bezpieczeństwa pasażerów na statkach w wiodących koncernach morskiej żeglugi wycieczkowej Zakończenie Bibliografia Katarzyna Szalonka Rozdział 13. Opieka farmaceutyczna jako instrument bezpiecznej konsumpcji leków Wprowadzenie 13.1. Konsumpcja leków i jej skutki dla pacjenta 13.2. Istota opieki farmaceutycznej i zarządzania terapią lekową 13.3. Opieka farmaceutyczna w Polsce 13.4. Doświadczenia Stanów Zjednoczonych i krajów europejskich w zakresie stosowania opieki farmaceutycznej 13.5. Implikacje dla pacjentów Zakończenie Bibliografia Tomasz Zalega Rozdział 14. Health care expenditure of silver singles in Poland Introduction 14.1. The concept of "single" and "silver single" - attempts to define the notions 14.2. Research conceptualisation 14.3. Selection and characteristics of the research sample 14.4. Health care expenditure of silver singles 14.5. Satisfaction of silver singles' health care needs 14.6. Types of reductions in health care expenditure made by silver singles 14.7. Determinants affecting silver singles' health care expenditure Conclusion References Marlena Piekut, Monika Szumańska Rozdział 15. Zjawisko samoleczenia a bezpieczeństwo konsumentów Wprowadzenie 15.1. Samoleczenie - wyniki badań ankietowych 15.2. (Nie)bezpieczeństwa samoleczenia Zakończenie Bibliografia Abstracts