MENU

Satysfakcja klienta. Strategia - pomiar - zarządzanie. Koncepcja wewnętrznego urynkowienia współczesnej organizacji

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Toruń, 2010

  • Redakcja naukowa: Bożena Pawłowska, Justyna Witkowska, Lech Nieżurawski

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 45,00 zł
38,70
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Satysfakcja klienta. Strategia - pomiar - zarządzanie. Koncepcja wewnętrznego urynkowienia współczesnej organizacji

Postrzeganie satysfakcjonowania potrzeb klienta jako zasobu przedsiębiorstwa posiada obecnie silny, ekonomiczny wyraz. To klient decyduje, które oferty na rynku mają największą wartość. Dlatego też wysoki stopień konkurencyjności współczesnego rynku wymusza na przedsiębiorstwach potrzebę nieustannej analizy trudnego, wieloaspektowego problemu satysfakcji klienta. Zadowolenie klienta (customer satisfaction) stało się współcześnie ważnym czynnikiem sukcesu rynkowego. Wszystkie współczesne teorie zarządzania, takie jak: Reegineering, Kaizen, Lean-Management, Total Quality Management, zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwem oraz konkursy nagród jakości jako centralny czynnik sukcesu przedsiębiorstwa przedstawiają satysfakcjonowanie potrzeb klienta. Zorientowanie na klienta zawsze powinno być uwzględnione w planach strategicznych przedsiębiorstwa. Pytanie, kto jest naszym klientem i jakich wartości oczekuje, pojawia się już w procesie formułowania misji przedsiębiorstwa. Liderzy w tym zakresie nie tylko zadowalają swoich klientów, ale starają się ich zachwycić (czyli przekroczyć ich oczekiwania), aby stali się wiernymi ambasadorami przedsiębiorstwa, polecając produkty również innym. Problemem, który pojawia się przy zagadnieniu satysfakcji klienta, jest brak wypracowanych rozwiązań dotyczących pomiarów jakości produktu, uwzględniających subiektywne odczucia klientów. Przedsiębiorstwa zazwyczaj ograniczają się jedynie do pomiaru tej kategorii, nie mając wypracowanych wewnętrznych systemów zarządzania satysfakcją klienta. Fakt ten skłonił autorów do usystematyzowania i opisania zagadnienia satysfakcji klienta w procesach biznesowych współczesnej organizacji.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp /9Część I. Teoria powstawania satysfakcji klienta

Rozdział 1. Klient - źródła jego satysfakcji /17
1.1. Potrzeby klienta /18
1.1.1. Istota potrzeb konsumpcyjnych /23
1.1.2. Źródła, cechy i kryteria klasyfi kacji potrzeb /26
1.1.3. Potrzeby konsumpcyjne podstawą zachowań konsumpcyjnych /33
1.2. Psychologia klienta - modele psychologiczne zachowań klienta /34
1.2.1. Klasyczne modele psychologii klienta /36
1.2.1.1. Introspekcyjny model klienta /36
1.2.1.2. Behawiorystyczny model zachowania się klienta /36
1.2.1.3. Psychoanalityczny model osobowości klienta /37
1.2.2. Kognitywne modele zachowania klienta /38
1.2.2.1. Informacyjny model zachowania klienta /39
1.2.2.2. Komunikacyjny model zachowania konsumenta /40
1.2.2.3. Cybernetyczny model zachowania się klienta /41
1.2.2.4. Decyzyjny model zachowania konsumenta /42
1.2.3. Holistyczne modele zachowania konsumenta /45
1.2.3.1. Model Engela, Kollanta i Blackwella /45
1.2.3.2. Model zachowania konsumenta według Kalla /47Rozdział 2. Satysfakcja klienta - teoria i modele satysfakcji /49
2.1. Satysfakcja klienta - pojęcie i istota /50
2.2. Modele satysfakcji klienta /58
2.2.1. Model Emocjonalny /58
2.2.2. Model Oparty na Teorii Sprawiedliwości Wymiany (Th e Equity Theory) /58
2.2.3. Model Oczekiwanej Niezgodności (Th e Expectancy-Disconfi rmation Model) /59
2.2.4. Model Jakości Usług /60
2.2.5. Model Kano /62
2.2.6. Koncepcja powstawania satysfakcji oparta na modelu PROSAT /64
2.2.7. Model Globalnej Satysfakcji Klienta /66Rozdział 3. Proces kształtowania satysfakcji klienta w organizacji /68
3.1. Funkcje pomiaru satysfakcji klienta /68
3.2. Metody pomiaru satysfakcji klienta /74
3.2.1. Bezpośrednie metody /74
3.2.2. Pośrednie metody /103
3.3. Błędy pomiaru satysfakcji klienta /107Rozdział 4. Satysfakcja klienta jako główny czynnik sukcesu organizacji /111
4.1. Korzyści z prowadzenia badań satysfakcji klienta /119
4.2. Skutki braku satysfakcji /122
4.3. Przyczyny błędnego rozumienia zagadnienia satysfakcji klienta /124
4.4. Granice w satysfakcjonowaniu potrzeb klienta/127Rozdział 5. Warunki skutecznego zarządzania satysfakcją klienta w organizacji /131
5.1. Tworzenie nowej kultury organizacyjnej zorientowanej na klienta /133
5.2. Ukierunkowanie wszystkich pracowników na potrzeby zewnętrznych i wewnętrznych klientów /137
5.3. Finansowe i pozafi nansowe systemy bodźców w organizacji /141
5.4. Wykorzystanie Change-Management do zmian organizacyjnych dotyczących zarządzania satysfakcją klienta /143Rozdział 6. Satysfakcja klienta jako miernik orientacji na klienta i poprawy jakości /145
6.1. Satysfakcja klienta a postrzegana przez klienta wartość produktu/148
6.2. Jakość determinantą kształtowania satysfakcji klienta /154
6.3. Satysfakcja klienta a lojalność /159
6.4. Istota i znaczenie wartości dla klienta /164
6.5. Znaczenie satysfakcji klienta w systemach zarządzania jakością i w kryteriach konkursu nagród jakości /167Rozdział 7. Satysfakcja klienta a tworzenie koncepcji wewnętrznego urynkowienia organizacji /178
7.1. Stosowane strategie orientacji na klienta w organizacji /178
7.2. Mechanizmy wewnętrznego urynkowienia organizacji /185
7.3. Zarządzanie procesami w organizacji z uwzględnieniem strategii orientacji na klienta /187Część II. Zarządzanie satysfakcją klienta w organizacji w świetle badań empirycznychRozdział 8. Analiza i ocena sfery zarządzania satysfakcją klienta w procesie doskonalenia jakości produktu w przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego - kontekst analizy empirycznej /197
8.1. Miejsce i rola sfery zarządzania satysfakcją klienta w procesie doskonalenia jakości produktu w przedsiębiorstwie /197
8.2. Zaawansowanie procesu doskonalenia jakości produktu badanych przedsiębiorstw przemysłu spożywczego /204
8.3. Ocena stopnia zaawansowania działań w sferze zarządzania satysfakcją klienta w badanych przedsiębiorstwach /209
8.4. Ocena atrybutów satysfakcji klienta z produktu w opinii badanych przedsiębiorstw /219
8.5. Wpływ poszczególnych obszarów sfery zarządzania satysfakcją klienta w przedsiębiorstwie na skuteczność procesu zarządzania satysfakcją /222
8.6. Ocena ekspercka stopnia zaawansowania działań w poszczególnych obszarach sfery zarządzania satysfakcją klienta w przedsiębiorstwie /224Rozdział 9. Podstawy i warunki budowania skutecznego Podsystemu Zarządzania Satysfakcją Klienta w przedsiębiorstwie - koncepcja modelu PZSK w przedsiębiorstwie /233
9.1. Projektowanie podsystemów decyzyjnego i informacyjnego organizacji /233
9.1.1. Podsystem informacyjny i strategia jego działania /233
9.1.2. Postępowanie w projektowaniu podsystemów decyzyjnego i informacyjnego /234
9.1.3. Proces podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie /237
9.2. Projektowanie Podsystemu Zarządzania Satysfakcją Klienta w przedsiębiorstwie /239
9.3. Zarządzanie satysfakcją klienta jako proces decyzyjny /243
9.4. Założenia do budowy modelu Podsystemu Zarządzania Satysfakcją Klienta /244
9.5. Cel i funkcja Podsystemu Zarządzania Satysfakcją Klienta /255
9.6. Model Podsystemu Zarządzania Satysfakcją Klienta /256
9.7. Empiryczna analiza obszarów rozbieżności (obszarów zarządzania satysfakcją klienta) w modelu Podsystemu Zarządzania Satysfakcją Klienta /276
9.8. Podstawowe wnioski i zalecenia z przeprowadzonych badań empirycznych /288Rozdział 10. Ocena satysfakcji klientów towarzystw ubezpieczeń /294
10.1. Usługi ubezpieczeniowe - ich specyfika /294
10.2. Dystrybucja usług ubezpieczeniowych i kanały dystrybucji /296
10.3. Rynek ubezpieczeniowy i jego klienci /300
10.4. Organizacja i metodyka badań /301
10.5. Badanie poziomu satysfakcji klienta w analizowanych towarzystwach ubezpieczeń /304
10.5.1. Identyfi kacja stosowanych metod pomiaru poziomu satysfakcji /305
10.5.2. Analiza czynników kształtujących satysfakcję klienta w badanych zakładach /308
10.6. Indeks Ważności Atrybutów Usług na rynku usług ubezpieczeniowych /313
10.7. Poziom satysfakcji klientów z nabytej usługi ubezpieczeniowej /321
10.8. Poziom satysfakcji klientów z wybranego kanału dystrybucji /329
10.9. Wskaźnik Satysfakcji Klienta z kanału dystrybucji - metoda Servqual /336Rozdział 11. Wpływ satysfakcji klientów na rozwój kanałów dystrybucji - kierunki zmian /347
11.1. Cenowe i pozacenowe czynniki satysfakcji klientów zakładów ubezpieczeń /347
11.1.1. Wpływ programów jakości na skuteczność działania zakładu ubezpieczeń /347
11.1.2. Stopień zaawansowania działań w sferze zarządzania satysfakcją klienta i jego ocena w badanych towarzystwach ubezpieczeń /348
11.1.3. Mocne i słabe strony kanałów dystrybucji usług ubezpieczeniowych na podstawie przeprowadzonych badań /355
11.2. Ewolucja czynników satysfakcji klienta /357
11.3. Model referencyjny kształtowania kanałów dystrybucji usług ubezpieczeniowych /359
11.4. Podsumowanie /374Zakończenie /377
Bibliografia /379
Spis tabel /396
Spis schematów /399
Spis wykresów /403
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

11,70 zł
13,00 zł

Rozmowy o rynku książki 2011

Kolejny, jedenasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 41 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2011 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
13,50 zł
15,00 zł

Rozmowy o rynku książki 12

Kolejny, dwunasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 32 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2012 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
8,99 zł
11,99 zł

100 zabaw dla dzieci 2-letnich

Dzięki opisanym w książeczce zabawom dziecko zdobywa nową wiedzę i rozwija różne umiejętności: poznaje własne ciało, ćwiczy ruch i kształci umiejętności wysławiania się, a także uczy się budować więź emocjonalną z rodzicami i rówieśnikami...
13,13 zł
17,50 zł

Mroczny labirynt

Mroczny labirynt to tomik otwierający serię powieści sensacyjno-przygodowych dla młodzieży: Porachunki z przygodą. Akcja książki toczy się w istniejących naprawdę podziemiach zamku w Szymbarku Warmińskim.Jajco, Marta, Pchełka i Pucek dostaj...
49,50 zł
55,00 zł

Nauczyciel i uczeń we współczesnej szkole

Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważa...
99,90 zł
111,00 zł

Zarządzanie ewolucyjnymi zmianami w szpitalach publicznych. Teoria i praktyka

W książce ukazano menedżerską perspektywę zarządzania zmianami w publicznych podmiotach ochrony zdrowia, głównie szpitalach publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem wdrażania zmian w szpitalach publicznych oraz zarządzania kapitałem lud...
70,50 zł
94,00 zł

Zarządzanie zdrowiem w miejscu pracy

Publikacja Zarządzanie zdrowiem w miejscu pracy została przygotowana pod redakcją dr. hab. Mariusza Gujskiego oraz dr. hab. Tomasza Rostkowskiego, prof. SGH. Monografia przedstawia interdyscyplinarne połączenie nauk o zdrowiu oraz nauk o zarządzaniu, k...
36,00 zł
40,00 zł

Zarządzanie i innowacyjność

Współczesne organizacje działają w warunkach coraz bardziej dynamicznych zmian, które wymuszają ciągłe poszukiwania źródeł wzrostu efektywności zarządzania oraz wdrażania innowacji. Posługując się metaforą można twierdzić, że zarzą...
53,10 zł
59,00 zł

Zarządzanie w XXI wieku. Jakość, twórczość, kultura

Aktualne teorie i najnowsze światowe osiągnięcia nauk organizacji i zarządzania Książka jest podręcznikiem akademickim teorii organizacji i zarządzania, przeznaczanym dla studentów nauk ekonomicznych i zarządzania starszych lat. Poświęcana jest...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!