MENU

Zarządzanie w XXI wieku. Jakość, twórczość, kultura

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2012

  • Seria / cykl: Akademicka. Ekonomia

  • Autor: Martyna Śliwa, Monika Kostera

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 59,00 zł
53,10
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Zarządzanie w XXI wieku. Jakość, twórczość, kultura

Aktualne teorie i najnowsze światowe osiągnięcia nauk organizacji i zarządzania Książka jest podręcznikiem akademickim teorii organizacji i zarządzania, przeznaczanym dla studentów nauk ekonomicznych i zarządzania starszych lat. Poświęcana jest wybranym aktualnym i istotnym z punktu widzenia dyscypliny kierunkom, które są powszechnie znane na świecie i wchodzą w zakres kanonów nauczania zarządzania. Materiał zawarty w publikacji wykracza poza typowy program kursu podstawowego zarządzania i teorii organizacji. Obejmuje wybór aktualnych zagadnień przedmiotu, od tematyki zarządzania postkolonialnego, przez zarządzanie w kulturze i zarządzanie jakością, do twórczości organizacyjnej, "Zarządzanie w XXI wieku" to podręcznik niezwykle interesujący i nietypowy. Autorki nie przedstawiają w swojej książce popularnych obecnie (a często przejściowych] mód w zarządzaniu, ale koncentrują się na wątkach, które uznały za szczególnie znamienne, a stosunkowo mata znane w Polsce. Takiego przeglądu koncepcji na naszym rynku jeszcze nie było, co sprawia, że publikacja powinna znaleźć się na liście lektur tych wszystkich, którzy chcą lepiej poznać współczesne zarządzanie i jego kontekst, dr hab., prof, UW Beata Glinka

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 	  11
Struktura książki  	  14
CZĘŚĆ I. WSPÓŁCZESNY KONTEKST ZARZĄDZANIA  	  17
ROZDZIAŁ I	Globalizacja: perspektywy teoretyczne  	  19
Globaliści  	  22
Sceptycy  	  23
Transformacjonaliści  	  24
ROZDZIAŁ II	Wprowadzenie do globalnej polityki ekonomicznej  	  27
Pierwszy, drugi, trzeci i czwarty świat  	  30
Inne podmioty w systemie globalnym  	  31
Instytucje Bretton Woods: refleksje krytyczne  	  32
ROZDZIAŁ III	Korporacje ponadnarodowe a globalizacja  	  35
Koncepcje globalizacji Leslie Sklaira  	  37
Ponadnarodowa klasa kapitalistyczna (PKK) 	  38
Korporacyjna odpowiedzialność społeczna (KOS) w warunkach globalizacji  	  40
ROZDZIAŁ IV	Teoretyczne uzasadnienia KOS  	  43
Definicja KOS  	  45
Firma i jej interesariusze  	  47
Zasady KOS w praktyce organizacji  	  49
ROZDZIAŁ V	Kontekst postkolonialny zarządzania  	  53
Pojęcie postkolonializmu  	  55
Główni teoretycy postkolonializmu  	  57
Postkolonializm w zarządzaniu  	  58
ROZDZIAŁ VI	Globalizacja i środowisko naturalne  	  61
Wpływ globalizacji na zmiany ekologiczne  	  63
Zagrożenia ekologiczne  	  64
Wpływ korporacji na środowisko i społeczności w krajach rozwijających się  	  65
CZĘŚĆ II. ZARZĄDZANIE MIĘDZYKULTUROWE  	  69
ROZDZIAŁ VII	Różnice kulturowe a zarządzanie  	  71
Kontekst kulturowy zarządzania  	  73
Wiedza i kultura  	  74
Stereotypy kulturowe i zarządzanie  	  76
ROZDZIAŁ VIII	Kulturowe uwarunkowania zarządzania  	  79
Pojęcie kultury  	  81
Zewnętrzne aspekty kultury  	  82
Wierzenia i wartości  	  84
ROZDZIAŁ IX	Podstawowe założenia kulturowe  	  87
Natura i kultura  	  89
Człowiek i kultura  	  91
Relacje międzyludzkie i kultura organizacji  	  92
ROZDZIAŁ X	Wymiary i poziomy analizy kultury  	  93
Przestrzeń, język i czas  	  95
Zróżnicowanie kulturowe narodów i społeczności  	  97
Wpływ sektora przemysłu i grup zawodowych na kulturę organizacji  	  98
ROZDZIAŁ XI	Różnice kulturowe w procesie zarządzania  	  99
Klasyfikacja Hofstede  	  101
Klasyfikacja Trompenaarsa  	  103
Klasyfikacja GLOBE  	  105
ROZDZIAŁ XII	Kultura narodowa i zarządzanie  	  109
Tożsamości kulturowe  	  111
Zjawisko hybrydyzacji  	  112
Multikulturalizm  	  114
ROZDZIAŁ XIII	Różnice kulturowe: doświadczenia na poziomie jednostek  	  115
Akulturacja 	   117
Współpraca w grupach międzykulturowych  	  119
Etyka, kultura i zarządzanie 	   121
CZĘŚĆ III. JAKOŚĆ WE WSPÓŁCZESNYCH ORGANIZACJACH  	  125
ROZDZIAŁ XIV	Jakość w zarządzaniu 	   127
Historia koncepcji jakości  	  129
Pojęcie jakości w zarządzaniu 	   130
Interpretacje jakości w zarządzaniu  	  132
ROZDZIAŁ XV	Jakość w usługach 	   139
Trzeci sektor i badania jakości  	  141
Jakość a cechy usług 	   143
Rola użytkowników w określaniu jakości w usługach 	   143
ROZDZIAŁ XVI	Jakość w usługach a pracownicy organizacji usługowych  	  145
Koncepcja "łańcucha zysku usług" 	   148
Niektóre czynniki środowiskowe i stres  	  149
Jakość usług z perspektywy relacyjnej  	  150
ROZDZIAŁ XVII	Określanie jakości usług  	  151
Modele SERVQUAL i SERVPERF 	   153
Inne modele określania jakości usług 	   155
Zastosowanie metod statystycznych w usługach 	   159
ROZDZIAŁ XVIII	Etyka i polityka w zarządzaniu jakością  	  161
Poziom globalny  	  165
Poziom krajowy  	  166
Poziom organizacji 	   167
CZĘŚĆ IV. TWÓRCZOŚĆ W ZARZĄDZANIU  	  169
ROZDZIAŁ XIX	Jak znaleźć przepływ? 	  171
Przepływ  	  173
Samorealizacja w organizacjach 	   175
Kres motywowania - praca twórcza jako zabawa  	  178
ROZDZIAŁ XX	Organizacja opowiadana i opowiadająca  	  181
Typy opowieści w organizacjach  	  183
Gawęda menedżerska  	  185
Opowieści przedstawiane - organizacja jako scena 	   187
ROZDZIAŁ XXI	Mity i archetypy w świecie organizacji  	  191
Mity i zarządzanie  	  193
Mitologizacja organizacji  	  195
Archetypy  	  197
ROZDZIAŁ XXII	Zarządzanie sztuką, sztuka zarządzania  	  201
Zarządzanie sztuką  	  203
Zarządzanie jako sztuka  	  206
Wyobraźnia organizacyjna 	   208
ROZDZIAŁ XXIII	Rynek doznań  	  211
Etapy rozwoju rynku 	   213
Zarządzanie na rynku doznań  	  214
Autentyczność i cień  	  217
ROZDZIAŁ XXIV	Ironia i humor 	   219
Ironia w organizacjach 	   221
Ironia jako forma organizacyjnego oporu  	  224
Humor "na górze" 	  226
ROZDZIAŁ XXV	Przedsiębiorczość i duch innowacyjności  	  229
Przedsiębiorczość jako podejmowanie wyzwań  	  231
Przedsiębiorczość a zarządzanie  	  233
Przedsiębiorcy i przedsiębiorczynie 	   235
Różne rodzaje przedsiębiorczości  	  238
CZĘŚĆ V. ZARZĄDZANIE A KULTURA  	  241
ROZDZIAŁ XXVI	Kultura organizacji  	  243
Czy kulturą można zarządzać? 	  245
Organizacje jako kultury  	  248
Nadawanie sensu 	   251
ROZDZIAŁ XXVII	Tożsamość a organizacja  	  253
Tożsamość organizacji 	   255
Zmiana a trwanie  	  257
Pamięć i zapominanie  	  260
ROZDZIAŁ XXVIII	Człowiek zarządzany 263
Zarządzanie uczuciami  	  265
Czas pracy, czas życia  	  267
Cisza - poza zarządzaniem  	  270
ROZDZIAŁ XXIX	Przestrzeń organizacji  	  275
Przestrzeń  	  277
Tworzenie przestrzeni organizacyjnych 	   279
Inne przestrzenie - heterotopie, puste przestrzenie  	  281
ROZDZIAŁ XXX	Duchowość a zarządzanie  	  285
Związki duchowości z zarządzaniem 	  287
Zarządzanie pogranicza: kultywowanie cnót czy biznes? 	  289
Poszukiwanie sensu w organizacjach 	  290
ROZDZIAŁ XXXI	Kultura zarządzania 	  295
Kultura menedżerska i menedżeryzm  	  297
Mody i style w zarządzaniu  	  300
Edukacja menedżerska  	  302
ROZDZIAŁ XXXII	Zarządzanie różnorodnością  	  307
Współczesne podejścia do różnorodności  	  309
Gender i komunikowanie się w pracy 	   312
Konflikt w organizacjach 	   314
Bibliografia 	   316
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

9,89 zł
10,99 zł

Wieczory w Monte Carlo

Dziennikarka Rayne Hardwicke jedzie do Monte Carlo w jednym celu – chce się spotkać z Kingsleyem Clayborne’em i wyrównać rachunki z przeszłości. Kingsley zbudował bowiem warte miliony imperium kosztem jej ojca. Zadanie jednak okazuje...
41,49 zł
46,10 zł

O Policję bliższą ludziom. Inspiracje pedagogiczne w służbie funkcjonariuszy

Praca badawcza została zorganizowana w kilku etapach. Etap pierwszy stanowiło zebranie i usystematyzowanie treści zawartych w wyżej wymienionych materiałach.Na etapie drugim, obejmującym kodowanie materiału, starano się wydobyć treści bezpośredni...
76,50 zł
85,00 zł

Partycypacja społeczna w lokalnej polityce przestrzennej

Książka prezentuje problematykę udziału społeczeństwa w kształtowaniu i prowadzeniu polityki przestrzennej. Omówiono w niej m.in. takie zagadnienia, jak:dostęp partycypujących do informacji publicznej,prawne formy partycy...
33,54 zł
39,00 zł

Bezpieczeństwo kuratorów sądowych w świetle badań ogólnopolskich

W dotychczasowej literaturze nie poświęcono żadnych prac problematyce bezpieczeństwa kuratorów sądowych. Wypełniając tę lukę, pragniemy zwrócić uwagę, że jest to zagadnienie o dużej doniosłości społecznej.Naukowe badania tej problem...
45,00 zł
50,00 zł

Napoleon w czasie kampanii

"Niech jeden dowodzi na wojnie, kilka umysłów osłabia armię" - te słowa Machiavellego, jak rzadko które oddają prawdziwą istotę wpływu jednostki na przebieg działań wojennych i wojskowych. Nikt też bardziej nie pasuje do tego mo...
16,51 zł
19,20 zł

Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar

Employer branding jest jedną z najnowszych koncepcji zarządzania. Podejście to łączy ze sobą zarządzanie dwoma najważniejszymi niematerialnymi zasobami organizacji: zasobami ludzkimi oraz marką.Każda organizacja, która występuje w roli pod...
43,20 zł
54,00 zł

Procesy i problemy w realizacji zrównoważonego i trwałego rozwoju w Polsce. Kontekst makroekonomiczny

Niniejsza monografia jest opracowaniem naukowym, w którym podjęto zagadnienie zrównoważonego i trwałego rozwoju gospodarki narodowej. Przedstawione zostały aktualne wskaźniki i dane dla Polski, które zaprezentowano na tle zmian w k...
22,49 zł
24,99 zł

W białym miasteczku

Pan Zagórski - inteligent, tłumacz słowników - spędza życie w rozdarciu między wielkim miastem, gdzie pracuje, a małym miasteczkiem, gdzie mieszka jego żona i dzieci. Tuż przed świętami Bożego Narodzenia wraca w rodzinne strony i za...
41,40 zł
69,00 zł

Bawimy się, programując w Scratchu 3

Scratch to najpopularniejszy język programowania dla dzieci. Korzystają z niego miliony osób na całym świecie. Jest łatwy w obsłudze, wystarczy przeciągać i upuszczać poszczególne bloki, dzięki czemu nawet najmłodsi adepci sztuki programo...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!