Zarządzanie w XXI wieku. Jakość, twórczość, kultura
Aktualne teorie i najnowsze światowe osiągnięcia nauk organizacji i zarządzania Książka jest podręcznikiem akademickim teorii organizacji i zarządzania, przeznaczanym dla studentów nauk ekonomicznych i zarządzania starszych lat. Poświęcana jest wybranym aktualnym i istotnym z punktu widzenia dyscypliny kierunkom, które są powszechnie znane na świecie i wchodzą w zakres kanonów nauczania zarządzania. Materiał zawarty w publikacji wykracza poza typowy program kursu podstawowego zarządzania i teorii organizacji. Obejmuje wybór aktualnych zagadnień przedmiotu, od tematyki zarządzania postkolonialnego, przez zarządzanie w kulturze i zarządzanie jakością, do twórczości organizacyjnej, "Zarządzanie w XXI wieku" to podręcznik niezwykle interesujący i nietypowy. Autorki nie przedstawiają w swojej książce popularnych obecnie (a często przejściowych] mód w zarządzaniu, ale koncentrują się na wątkach, które uznały za szczególnie znamienne, a stosunkowo mata znane w Polsce. Takiego przeglądu koncepcji na naszym rynku jeszcze nie było, co sprawia, że publikacja powinna znaleźć się na liście lektur tych wszystkich, którzy chcą lepiej poznać współczesne zarządzanie i jego kontekst, dr hab., prof, UW Beata Glinka
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-5279-6
- ISBN druku: 978-83-264-4128-8
- Liczba stron: 348
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 11 Struktura książki 14 CZĘŚĆ I. WSPÓŁCZESNY KONTEKST ZARZĄDZANIA 17 ROZDZIAŁ I Globalizacja: perspektywy teoretyczne 19 Globaliści 22 Sceptycy 23 Transformacjonaliści 24 ROZDZIAŁ II Wprowadzenie do globalnej polityki ekonomicznej 27 Pierwszy, drugi, trzeci i czwarty świat 30 Inne podmioty w systemie globalnym 31 Instytucje Bretton Woods: refleksje krytyczne 32 ROZDZIAŁ III Korporacje ponadnarodowe a globalizacja 35 Koncepcje globalizacji Leslie Sklaira 37 Ponadnarodowa klasa kapitalistyczna (PKK) 38 Korporacyjna odpowiedzialność społeczna (KOS) w warunkach globalizacji 40 ROZDZIAŁ IV Teoretyczne uzasadnienia KOS 43 Definicja KOS 45 Firma i jej interesariusze 47 Zasady KOS w praktyce organizacji 49 ROZDZIAŁ V Kontekst postkolonialny zarządzania 53 Pojęcie postkolonializmu 55 Główni teoretycy postkolonializmu 57 Postkolonializm w zarządzaniu 58 ROZDZIAŁ VI Globalizacja i środowisko naturalne 61 Wpływ globalizacji na zmiany ekologiczne 63 Zagrożenia ekologiczne 64 Wpływ korporacji na środowisko i społeczności w krajach rozwijających się 65 CZĘŚĆ II. ZARZĄDZANIE MIĘDZYKULTUROWE 69 ROZDZIAŁ VII Różnice kulturowe a zarządzanie 71 Kontekst kulturowy zarządzania 73 Wiedza i kultura 74 Stereotypy kulturowe i zarządzanie 76 ROZDZIAŁ VIII Kulturowe uwarunkowania zarządzania 79 Pojęcie kultury 81 Zewnętrzne aspekty kultury 82 Wierzenia i wartości 84 ROZDZIAŁ IX Podstawowe założenia kulturowe 87 Natura i kultura 89 Człowiek i kultura 91 Relacje międzyludzkie i kultura organizacji 92 ROZDZIAŁ X Wymiary i poziomy analizy kultury 93 Przestrzeń, język i czas 95 Zróżnicowanie kulturowe narodów i społeczności 97 Wpływ sektora przemysłu i grup zawodowych na kulturę organizacji 98 ROZDZIAŁ XI Różnice kulturowe w procesie zarządzania 99 Klasyfikacja Hofstede 101 Klasyfikacja Trompenaarsa 103 Klasyfikacja GLOBE 105 ROZDZIAŁ XII Kultura narodowa i zarządzanie 109 Tożsamości kulturowe 111 Zjawisko hybrydyzacji 112 Multikulturalizm 114 ROZDZIAŁ XIII Różnice kulturowe: doświadczenia na poziomie jednostek 115 Akulturacja 117 Współpraca w grupach międzykulturowych 119 Etyka, kultura i zarządzanie 121 CZĘŚĆ III. JAKOŚĆ WE WSPÓŁCZESNYCH ORGANIZACJACH 125 ROZDZIAŁ XIV Jakość w zarządzaniu 127 Historia koncepcji jakości 129 Pojęcie jakości w zarządzaniu 130 Interpretacje jakości w zarządzaniu 132 ROZDZIAŁ XV Jakość w usługach 139 Trzeci sektor i badania jakości 141 Jakość a cechy usług 143 Rola użytkowników w określaniu jakości w usługach 143 ROZDZIAŁ XVI Jakość w usługach a pracownicy organizacji usługowych 145 Koncepcja "łańcucha zysku usług" 148 Niektóre czynniki środowiskowe i stres 149 Jakość usług z perspektywy relacyjnej 150 ROZDZIAŁ XVII Określanie jakości usług 151 Modele SERVQUAL i SERVPERF 153 Inne modele określania jakości usług 155 Zastosowanie metod statystycznych w usługach 159 ROZDZIAŁ XVIII Etyka i polityka w zarządzaniu jakością 161 Poziom globalny 165 Poziom krajowy 166 Poziom organizacji 167 CZĘŚĆ IV. TWÓRCZOŚĆ W ZARZĄDZANIU 169 ROZDZIAŁ XIX Jak znaleźć przepływ? 171 Przepływ 173 Samorealizacja w organizacjach 175 Kres motywowania - praca twórcza jako zabawa 178 ROZDZIAŁ XX Organizacja opowiadana i opowiadająca 181 Typy opowieści w organizacjach 183 Gawęda menedżerska 185 Opowieści przedstawiane - organizacja jako scena 187 ROZDZIAŁ XXI Mity i archetypy w świecie organizacji 191 Mity i zarządzanie 193 Mitologizacja organizacji 195 Archetypy 197 ROZDZIAŁ XXII Zarządzanie sztuką, sztuka zarządzania 201 Zarządzanie sztuką 203 Zarządzanie jako sztuka 206 Wyobraźnia organizacyjna 208 ROZDZIAŁ XXIII Rynek doznań 211 Etapy rozwoju rynku 213 Zarządzanie na rynku doznań 214 Autentyczność i cień 217 ROZDZIAŁ XXIV Ironia i humor 219 Ironia w organizacjach 221 Ironia jako forma organizacyjnego oporu 224 Humor "na górze" 226 ROZDZIAŁ XXV Przedsiębiorczość i duch innowacyjności 229 Przedsiębiorczość jako podejmowanie wyzwań 231 Przedsiębiorczość a zarządzanie 233 Przedsiębiorcy i przedsiębiorczynie 235 Różne rodzaje przedsiębiorczości 238 CZĘŚĆ V. ZARZĄDZANIE A KULTURA 241 ROZDZIAŁ XXVI Kultura organizacji 243 Czy kulturą można zarządzać? 245 Organizacje jako kultury 248 Nadawanie sensu 251 ROZDZIAŁ XXVII Tożsamość a organizacja 253 Tożsamość organizacji 255 Zmiana a trwanie 257 Pamięć i zapominanie 260 ROZDZIAŁ XXVIII Człowiek zarządzany 263 Zarządzanie uczuciami 265 Czas pracy, czas życia 267 Cisza - poza zarządzaniem 270 ROZDZIAŁ XXIX Przestrzeń organizacji 275 Przestrzeń 277 Tworzenie przestrzeni organizacyjnych 279 Inne przestrzenie - heterotopie, puste przestrzenie 281 ROZDZIAŁ XXX Duchowość a zarządzanie 285 Związki duchowości z zarządzaniem 287 Zarządzanie pogranicza: kultywowanie cnót czy biznes? 289 Poszukiwanie sensu w organizacjach 290 ROZDZIAŁ XXXI Kultura zarządzania 295 Kultura menedżerska i menedżeryzm 297 Mody i style w zarządzaniu 300 Edukacja menedżerska 302 ROZDZIAŁ XXXII Zarządzanie różnorodnością 307 Współczesne podejścia do różnorodności 309 Gender i komunikowanie się w pracy 312 Konflikt w organizacjach 314 Bibliografia 316