Zarządzanie kompetencjami. Perspektywa firmowa i osobista
W publikacji przedstawiono wszystkie najważniejsze zagadnienia związane z badaniem kompetencji zawodowych oraz sposobami ich rozwijania. Czytelnik znajdzie tu zarówno merytoryczne podstawy zarządzania kompetencjami, jak i konkretne narzędzia oraz najlepsze praktyki wdrożeniowe.
Autor omawia tematy takie jak: - budowanie i wdrażanie systemu zarządzania kompetencjami, - kompetencyjne opisy stanowisk, - metody oceny potencjału kompetencyjnego pracowników i kandydatów do pracy, - szkolenia i rozwój potencjału zawodowego pracowników, - zarządzanie talentami i budowanie ścieżek kariery, - wpływ rozwoju kompetencji pracowników na wzrost ich efektywności.
Publikacja zainteresuje specjalistów i menedżerów HR oraz HR biznes partnerów, którzy poszukują informacji i wskazówek dotyczących tego, jak budować i wdrażać systemy zarządzania kompetencjami w firmie. Pracownicy natomiast odnajdą w niej inspirujące zagadnienia związane z rozwojem i karierą zawodową.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8358-642-7
- ISBN druku: 978-83-8358-438-6
- EAN: 9788383586427
- Liczba stron: 392
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz najważniejszych skrótów ............................................................................. 7 Wprowadzenie ....................................................................................................... 9 Rozdział 1. Podstawy ............................................................................................ 11 Parę słów o historii ............................................................................ 11 Paradygmat efektywności ................................................................... 17 Zarządzanie efektywnością – przykład wdrożenia .............................. 26 Dlaczego kompetencje? ...................................................................... 31 Definicje ............................................................................................ 43 Predyspozycje a kompetencje ............................................................. 65 Opisywanie kompetencji .................................................................... 78 Katalogi kompetencji – opracowanie i wykorzystanie ......................... 93 Profile kompetencji ............................................................................ 109 Rozwój kompetencji zawodowych ..................................................... 123 Rozdział 2. Zarządzanie kompetencjami zawodowymi ......................................... 147 Sposób wdrażania zarządzania kompetencjami zawodowymi ............. 151 Kompetencyjne opisy stanowisk ......................................................... 161 Audyt kompetencyjny ........................................................................ 183 Rekrutacja i selekcja ........................................................................... 226 System ocen pracowników ................................................................. 241 Szkolenia ........................................................................................... 266 Zarządzanie talentami ........................................................................ 284 Budowanie ścieżek kariery ................................................................. 291 Kultura organizacyjna ........................................................................ 300 Trudności wdrożeniowe ..................................................................... 305 Narzędzia IT wspomagające zarządzanie kompetencjami ................... 312 Rozdział 3. Studium przypadku ............................................................................ 318 Sytuacja wyjściowa ............................................................................. 318 Realizacja projektu ............................................................................. 319 Rekomendacja dla dalszych działań .................................................... 331 Rozdział 4. Mapa kompetencji – przykładowe opisy ............................................. 341 Zarządzanie sobą ............................................................................... 341 Rozdział 5. Profi le kompetencyjne dla ról zawodowych ........................................ 364 Słownik podstawowych pojęć ............................................................................... 373 Bibliografia ........................................................................................................... 377 Indeks .................................................................................................................. 383