MENU
PWN wspiera profesjonalistów

HR Business Partner. Koncepcja i praktyka

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2024

  • Seria / cykl: HR

  • Autor: Grzegorz Filipowicz

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 84,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 79,80 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

75,60
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

HR Business Partner. Koncepcja i praktyka

HR Business Partner to osoba, która współpracując z kierownictwem organizacji, planuje i wdraża rozwiązania z zakresu zarządzania kadrami, tak aby wspomagać realizację celów strategicznych firmy. Autor, doświadczony doradca i konsultant, w praktyczny sposób opisuje koncepcję HR Business Partneringu oraz wskazuje, jakie korzyści może ona wnieść do organizacji.

Lektura książki pozwoli poznać:

wyzwania związane ze zmianami potrzeb i postaw pracowników;
pożądane kompetencje i kwalifikacje na stanowisku HR Business Partnera;
role i zadania osoby pełniącej funkcję HRBP możliwe ścieżki rozwoju;
optymalne rozwiązania w procesie zmiany roli specjalistów HR w kierunku


HR Business Partnerów; - dane i wnioski z badań nad koncepcją HR Business Partneringu.


Autor prezentuje studia przypadków oraz najlepsze praktyki z polskiego rynku, które mogą być pomocne w wykorzystaniu i wdrożeniu przedstawianych w książce rozwiązań.

Publikacja przeznaczona jest dla pracowników działów personalnych, kadry menedżerskiej oraz konsultantów HR. Dzięki kompleksowemu ujęciu tematu opracowanie może pełnić funkcję podręcznika dla studentów studiów podyplomowych i MBA kierunków związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie  .........................................................................................................  9

Megatrendy wpływające na role i zadania HR  .....................................  10

Zmiany  ..........................................................................................  11

Innowacje  .................................................................................  11

Zmiana modelu pracy – praca 2.0 i 3.0  .....................................  12

Nowe wartości pracowników  ....................................................  13

Nowe wartości organizacji  ........................................................  14

Gig Economy  ............................................................................  15

Demografia  ....................................................................................  16

Pokolenia na rynku pracy  ..........................................................  16

Migracje  ...................................................................................  17

Umiędzynarodowienie rynku pracy  ................................................  18

Poszerzenie rynków pracy  .........................................................  18

Praca w międzynarodowym środowisku  ....................................  18

Rosnące znaczenie międzynarodowych korporacji  ....................  18

Konkurowanie o klienta  ............................................................  19

Technologie informatyczne oraz automatyzacja  ..............................  19

Stare vs. nowe zawody  ..............................................................  19

Nowe funkcje Internetu  ............................................................  20

Sztuczna inteligencja  .................................................................  22

Podsumowanie  ....................................................................................  25

Rozdział 1.  Czas na zmiany  ...................................................................................  27

Dlaczego firmy nie potrzebują już tradycyjnych działów HR?  ..............  27

Oczekiwania biznesu  ...........................................................................  31

Najlepsi pracownicy  .......................................................................  33

Wysoka efektywność  ......................................................................  35

Wsparcie procesów zmian i rozwoju organizacji  .............................  36

Model funkcjonowania HR Business Partnera  .....................................  38

Rozdział 2.  Wyzwania  ...........................................................................................  41

Zrozumieć organizację  ........................................................................  42

Cele (biznesowe) firmy  ...................................................................  42

Analiza SWOT  ...............................................................................  45

Analiza PEST  .................................................................................  47

Koncepcja Balanced Scorecard  .......................................................  48

Paradygmat efektywności  ....................................................................  55

Efektywność pracowników .............................................................  55

Źródła efektywności  ......................................................................  63

Dopasowanie działań rozwojowych  ................................................  69

Kluczowe wyzwania w obszarze HR  ....................................................  71

Kształtowanie ról lidera i menedżera w organizacji  ........................  73

Budowanie zaangażowania i satysfakcji pracowników  ....................  78

Jakich mamy pracowników? ...........................................................  81

Pozyskiwanie najlepszych pracowników (talentów)  ........................  85

Zarządzanie kompetencjami pracowników  .....................................  93

Zarządzanie talentami  ....................................................................  99

Szkolenia i rozwój  ........................................................................  104

Zarządzanie efektywnością (performance management) ................  107

Prowadzenie analiz i wyciąganie wniosków w obszarze HR  ..........  112

Zmiana/rozwój roli HR  ................................................................  114

Jakość pracy i bariery rozwojowe  .................................................  115

Zarządzanie różnorodnością  ........................................................  118

Wykorzystanie technologii w HR  .................................................  119

Rozdział 3.  Budowanie pozycji HR Business Partnera  .........................................  124

Ewolucja pozycji procesów i zespołów HR  ........................................  124

Administrator  ...............................................................................  125

Profesjonalista  ..............................................................................  126

Agent zmian  .................................................................................  128

Partner biznesowy  ........................................................................  129

Rzeczywista pozycja HR w firmach  ...................................................  130

Pozycja HR Business Partnera w organizacji .......................................  132

Funkcje i partnerzy HR Business Partnera  ..........................................  134

Funkcje HR Business Partnera  ......................................................  134

Grupy interesariuszy  ....................................................................  136

Rozdział 4.  Role HR Business Partnera  ................................................................  143

Menedżer rozwoju kapitału ludzkiego  ...............................................  144

Ekspert HR  .......................................................................................  148

Agent zmian  ......................................................................................  149

Partner strategiczny  ...........................................................................  152

Rzecznik pracowników  ......................................................................  154

Oczekiwania wobec HR Business Partnera .........................................  155

Rozdział 5.  Rozwój w roli HR Business Partnera  .................................................  156

Predyspozycje do roli HR Business Partnera  ......................................  156

Talenty ważne dla HR Business Partnera  ......................................  157

Kluczowe kompetencje HR Business Partnera  ....................................  161

Kompetencje osobiste i społeczne  .................................................  162

Kompetencje biznesowe  ...............................................................  163

Kompetencje profesjonalne (specjalistyczne z obszaru HR) ...........  163

Profi l kompetencji HR Business Partnera  ......................................  164

Ocena kompetencji HR Business Partnerów  .................................  168

Możliwości rozwoju kompetencji  .................................................  173

Dwa modele rozwoju  ...................................................................  178

Społeczność HR Business Partnerów ..................................................  181

Stowarzyszenia zagraniczne  ..........................................................  181

Polskie Stowarzyszenie HR Business Partner  ................................  182

Certyfikaty dla HR Business Partnerów  .............................................  184

Rozdział 6.  Wdrożenie koncepcji w firmie  ...........................................................  186

Kiedy jesteśmy gotowi do budowania partnerstwa biznesowego?  .......  187

Kultura organizacyjna  ..................................................................  187

Kadra menedżerska  ......................................................................  193

Ocena skuteczności i efektywności działań HR Business Partnera  ......  194

Mierniki skuteczności działania procesów HR ..............................  196

Mierniki efektywności działania procesów HR  .............................  199

Wymiarowanie wskaźników  .........................................................  201

Narzędzia monitorowania  ............................................................  203

Korzyści zbmonitoringu wskaźników  ............................................  204

Strategia/plan wdrożenia  ...................................................................  206

Wyzwania biznesowe/rozwojowe organizacji  ................................  207

Kluczowe wyzwania dla polityki ZZL  ..........................................  208

Planowane i wdrażane działania  ...................................................  209

Monitoring  ..................................................................................  210

Wkład HR Business Partnera w budowanie efektywnych 

organizacji ....................................................................................  211

Wiedza ekonomiczna dla HR Business Partnerów  ..............................  215

Budżet ..........................................................................................  215

Koszty  ..........................................................................................  216

Przychody (zbprojektów/procesów HR)  ........................................  218

Zwrot z inwestycji  ........................................................................  219

Czas zwrotu z inwestycji (BEP)  .....................................................  221

Wskaźnik rentowności kapitału ludzkiego 

(HCI – Human Capital Index)  ................................................  222

Rozdział 7.  Studia przypadków  ...........................................................................  224

Zarządzanie efektywnością – pobożne życzenie czy realne 

oczekiwania?  ................................................................................  224

Rynek celów  ......................................................................................  229

Ścieżki Kariery  ..................................................................................  235

Nowa funkcja w zderzeniu kultur organizacyjnych  ............................  251

Ograniczenie poziomu rotacji pracowników  ......................................  257

Bibliografia  ..........................................................................................................  265

Indeks  ..................................................................................................................  269
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

13,78 zł
18,37 zł

Koncepcje zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie innowacyjnym

Monografia posiada charakter teoretyczno-empiryczny i składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym rozdziale wyjaśniono różnice pomiędzy takimi pojęciami, jak: dane, informacje, wiedza i mądrość. Zaprezentowano różne ujęcia zarząd...
153,00 zł
170,00 zł

Ocena zintegrowana - Assessment i Development Center. Nowa metodologia sytuacyjnej oceny kompetencji w świetle nowatorskiej koncepcji potencjału

Książka przedstawia zagadnienie potencjału i rozwoju oraz Assessment/Development Center - najbardziej precyzyjną, interaktywną i najefektywniejszą metodę oceny potencjału pracowników. Procedura AC/DC ukazana jest tu od strony metodologicznych za...
74,10 zł
114,00 zł

Odleżyny w praktyce klinicznej. Zapobieganie i leczenie

Nowoczesne, aktualne podejście do profilaktyki i leczenia odleżyn. Autorami publikacji są znani i cenieni specjaliści z wieloletnim doświadczeniem, członkowie zespołów eksperckich dotyczących profilaktyki oraz leczenia odleżyn.W publikacji...
53,40 zł
89,00 zł

Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 3

Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Po...
41,40 zł
69,00 zł

Maska w kulturze współczesnej Europy. Teorie i praktyki

Wojciech Dudzik proponuje rozpoznanie i interpretację funkcji oraz form obecności maski, rozumianej jako przedmiot materialny, we współczesnej kulturze europejskiej i polskiej. Poddaje weryfikacji przeświadczenie, że maska – wskutek sekula...
70,85 zł
109,00 zł

Psychoonkologia w praktyce klinicznej

Psychoonkologia jest dyscypliną, która powstała i rozwinęła się dzięki postępowi w zakresie onkologii. Swoje cele realizuje w dwóch kierunkach: pierwszy to promocja zdrowego trybu życia, drugi to łagodzenie i usuwanie skutków choro...
25,20 zł
36,00 zł

Statystyka. Od teorii do praktyki

Czym różni się ta książka od innych podręczników statystyki?Autorzy książki, prof. dr hab. Grażyna Wieczorkowska i prof. dr hab. Jerzy Wierzbiński, którzy od kilkudziesięciu lat uczą statystyki studentów psycholo...
49,68 zł
55,20 zł

Ekonomiczne, Organizacyjne i Prawne Uwarunkowania rozwoju rynku motoryzacyjnego w Polsce. Przykłady teorii i praktyki

W ciągu ostatnich kilkunastu lat nastąpił znaczący przełom zarówno w strukturze, formie jak i organizacji rynku motoryzacyjnego w Polsce. Zważywszy na ten fakt, wielu autorów min. Burnewicz J, Ślęzak, M, Bąkowski W, Bronk H., Łuszczak M, ...
121,50 zł
135,00 zł

Zasiedzenie nieruchomości w praktyce

Publikacja wyczerpująco omawia temat zasiedzenia nieruchomości. Autorzy analizują nie tylko przepisy Kodeksu cywilnego, lecz także wszystkie istotne aspekty zasiedzenia – zarówno materialne (np. zasiedzenie różnych rodzajów n...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!