Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 3(eBook)

Struktura i funkcje świadomości

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 2, 2017

  • Seria / cykl: Psychologia. Kluczowe koncepcje

  • Autor: Robert L. Johnson, Vivian McCann, Philip Zimbardo

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Mobi
    Epub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 31,00 zł
18,60
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 12,40 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 3

Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu. W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: - Co nas motywuje? - Jakie procesy sterują naszymi emocjami? - Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? - W jaki sposób powstają wspomnienia? - Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp do wydania polskiego   IX
Do Studenta   XI
Nowości tego wydania   XV
Podziękowania   XVII
O Autorach  XX

1. Wrażenia zmysłowe i spostrzeżenia   3

Jak stymulacja staje się wrażeniem?   6
1.1. Transdukcja: przekształcanie stymulacji we wrażenia  8
1.2. Progi: granice wrażeń   10
1.3. Teoria detekcji sygnałów   13
Zagadnienie psychologiczne Adaptacja sensoryczna  14

Co łączy zmysły? Co je różni?  15
1.4. Wzrok  16
1.5. Słuch  27
1.6. Porównanie wzroku, słuchu i innych zmysłów  35
1.7. Synestezja: wrażenia między zmysłami   43
Zagadnienie psychologiczne Doznawanie i doświadczanie bólu  44

Na czym polega związek między doznawaniem wrażeń a spostrzeganiem?  50
1.8. Przetwarzanie percepcyjne: odnajdywanie znaczenia we wrażeniu  51
1.9. Niejednoznaczność i zniekształcenia percepcyjne  56
1.10. Teoretyczne wyjaśnienia percepcji                                  62
1.11. Zobaczyć i uwierzyć  74
Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii  76
Włącz myślenie krytyczne Percepcja podprogowa i podprogowa perswazja   76
Podsumowanie rozdziału                                              79

2. Myślenie i inteligencja  85

Jakie są komponenty myślenia?   88
2.1. Pojęcia  89
2.2. Wyobrażenia i mapy poznawcze  93
2.3. Myślenie i mózg  93
2.4. Intuicja                                                        96
Zagadnienie psychologiczne Schematy i skrypty pomagają ci określić, czego możesz się spodziewać   98

Jakie umiejętności mają osoby, które potrafią skutecznie myśleć?   101
2.5. Rozwiązywanie problemów  102
2.6. Ocenianie i podejmowanie decyzji  111
2.7. Stawanie się twórczym geniuszem   116
Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii  120

Jak dokonujemy pomiaru inteligencji?   123
2.8. Binet i Simon tworzą Test Zdolności Szkolnych  124
2.9. Amerykańscy psycholodzy zapożyczają ideę Bineta i Simona  125
Zagadnienie psychologiczne Co można uczynić dla nieprzeciętnego dziecka?   133

Czy inteligencja jest jedną zdolnością, czy składa się z wielu zdolności?  137
2.10. Psychometryczne teorie inteligencji  138
2.11. Poznawcze teorie inteligencji   139
2.12. Kulturowe definicje inteligencji   144
2.13. Inteligencja zwierząt   146
Zagadnienie psychologiczne Wyniki testowe i samospełniające się proroctwo   148

W jaki sposób psycholodzy wyjaśniają różnice w IQ występujące między grupami?  150
2.14. Jakie są dowody na to, że inteligencja jest dziedziczna?   152
2.15. Jakie są dowody na to, że inteligencja pozostaje pod wpływem środowiska? 153
2.16. Odziedziczalność (nie dziedziczenie) i różnice międzygrupowe  155
Zagadnienie psychologiczne Programy treningu mózgu: czy są skuteczne?   163
Włącz myślenie krytyczne Kwestia różnic międzypłciowych w zakresie zdolności   164
Podsumowanie rozdziału                                              165

3. Stany świadomości  171

Jaki jest związek świadomości z procesami umysłowymi?  173
3.1. Narzędzia do badania świadomości  177
3.2. Modele umysłów świadomego i nieświadomego   180
3.3. Śpiączka i stany do niej podobne   185
Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii  187

Jakie cykle występują w świadomości na co dzień?   189
3.4. Marzenia na jawie   189
3.5. Sen: tajemnicza trzecia część naszego życia  192
3.6. Marzenia senne: nocne widowisko                                  203
Zagadnienie psychologiczne Zaburzenia snu  211

Jakie inne formy może przyjmować świadomość?   215
3.7. Hipnoza   216
3.8. Medytacja  220
3.9. Stany spowodowane działaniem środków psychoaktywnych   222
Zagadnienie psychologiczne Uzależnienie i nałóg   234
Włącz myślenie krytyczne Zrewidowany pogląd na nieświadomość  237
Podsumowanie rozdziału                                              240

Słownik pojęć  245
Bibliografia  257
Indeks nazwisk  291
Źródeł rycin   297
Źródeł rycin   299
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Philip Zimbardo

ur. 1933

Urodzony w 1933 roku; wybitny psycholog amerykański, profesor Uniwersytetu w Stanford, gdzie wykłada od 1968 roku; były wykładowca w Yale University, New York University i Columbia University; założyciel Kliniki Nieśmiałości na tamtejszym uniwersytecie, były przewodniczący Amerykańskiego Stowarzyszenia Psychologicznego i Zachodniego Stowarzyszenia Psychologicznego, jeden z najsłynniejszych badaczy zjawiska nieśmiałości. Zajmuje się psychologią społeczną, w tym problematyką agresji, zła i terroru, afiliacji, teorią dysonansu i poznawczą kontrolą motywacji, eksperymentalnym badaniem symptomów patologii oraz leczeniem nieśmiałości. Dzięki zaangażowaniu w nauczanie zarówno studentów wstępnych lat, jak i studentów studiów podyplomowych, a także dzięki swojemu charyzmatycznemu stylowi wykładania, zdobył wiele nagród za wybitne osiągnięcia dydaktyczne. Płodny, nowatorski badacz w szeregu dziedzin psychologii społecznej, mający na swym koncie ponad 250 artykułów naukowych i rozdziałów w książkach oraz 50 książęk. W uznaniu dla rozmachu jego osiągnięć naukowych Amerykańskie Stowarzyszenie Psychologiczne wręczyło mu nagrodę Ernesta Hilgarda za całość jego wkładu do psychologii ogólnej. Ponadto "przeszedł on na stronę" kultury popularnej, upowszechniając psychologię w szerokich kręgach społeczeństwa dzięki swym bestsellerom rynkowym na temat nieśmiałości i serii filmów wideo Discovering psychology.

Główne prace: The Cognitive Control of Motivation (1969), The Psychology of Attitude Change and Social Influence (1969, wydanie polskie 1991, wspólnie z M. Leippe), Psychologia i życie (1996).

Dumny ojciec Adama, Zary i Tanyi. Jego żona, Christina Maslach, jest profesorem psychologii University of California, w Berkeley i zdobywającym nagrody wybitnym wykładowcą.

Seria Psychologia. Kluczowe koncepcje

Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu.

Zobacz wszystkie tytuły w serii »

    Polecamy

    Inne autora

    Recenzje

    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!