Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 3
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia.
Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip
Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu.
W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania:
- Co nas motywuje?
- Jakie procesy sterują naszymi emocjami?
- Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się?
- W jaki sposób powstają wspomnienia?
- Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić?
Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania.
Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-19571-7
- ISBN druku: 978-83-01-19561-8
- Liczba stron: 288
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp do wydania polskiego IX Do Studenta XI Nowości tego wydania XV Podziękowania XVII O Autorach XX 1. Wrażenia zmysłowe i spostrzeżenia 3 Jak stymulacja staje się wrażeniem? 6 1.1. Transdukcja: przekształcanie stymulacji we wrażenia 8 1.2. Progi: granice wrażeń 10 1.3. Teoria detekcji sygnałów 13 Zagadnienie psychologiczne Adaptacja sensoryczna 14 Co łączy zmysły? Co je różni? 15 1.4. Wzrok 16 1.5. Słuch 27 1.6. Porównanie wzroku, słuchu i innych zmysłów 35 1.7. Synestezja: wrażenia między zmysłami 43 Zagadnienie psychologiczne Doznawanie i doświadczanie bólu 44 Na czym polega związek między doznawaniem wrażeń a spostrzeganiem? 50 1.8. Przetwarzanie percepcyjne: odnajdywanie znaczenia we wrażeniu 51 1.9. Niejednoznaczność i zniekształcenia percepcyjne 56 1.10. Teoretyczne wyjaśnienia percepcji 62 1.11. Zobaczyć i uwierzyć 74 Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii 76 Włącz myślenie krytyczne Percepcja podprogowa i podprogowa perswazja 76 Podsumowanie rozdziału 79 2. Myślenie i inteligencja 85 Jakie są komponenty myślenia? 88 2.1. Pojęcia 89 2.2. Wyobrażenia i mapy poznawcze 93 2.3. Myślenie i mózg 93 2.4. Intuicja 96 Zagadnienie psychologiczne Schematy i skrypty pomagają ci określić, czego możesz się spodziewać 98 Jakie umiejętności mają osoby, które potrafią skutecznie myśleć? 101 2.5. Rozwiązywanie problemów 102 2.6. Ocenianie i podejmowanie decyzji 111 2.7. Stawanie się twórczym geniuszem 116 Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii 120 Jak dokonujemy pomiaru inteligencji? 123 2.8. Binet i Simon tworzą Test Zdolności Szkolnych 124 2.9. Amerykańscy psycholodzy zapożyczają ideę Bineta i Simona 125 Zagadnienie psychologiczne Co można uczynić dla nieprzeciętnego dziecka? 133 Czy inteligencja jest jedną zdolnością, czy składa się z wielu zdolności? 137 2.10. Psychometryczne teorie inteligencji 138 2.11. Poznawcze teorie inteligencji 139 2.12. Kulturowe definicje inteligencji 144 2.13. Inteligencja zwierząt 146 Zagadnienie psychologiczne Wyniki testowe i samospełniające się proroctwo 148 W jaki sposób psycholodzy wyjaśniają różnice w IQ występujące między grupami? 150 2.14. Jakie są dowody na to, że inteligencja jest dziedziczna? 152 2.15. Jakie są dowody na to, że inteligencja pozostaje pod wpływem środowiska? 153 2.16. Odziedziczalność (nie dziedziczenie) i różnice międzygrupowe 155 Zagadnienie psychologiczne Programy treningu mózgu: czy są skuteczne? 163 Włącz myślenie krytyczne Kwestia różnic międzypłciowych w zakresie zdolności 164 Podsumowanie rozdziału 165 3. Stany świadomości 171 Jaki jest związek świadomości z procesami umysłowymi? 173 3.1. Narzędzia do badania świadomości 177 3.2. Modele umysłów świadomego i nieświadomego 180 3.3. Śpiączka i stany do niej podobne 185 Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii 187 Jakie cykle występują w świadomości na co dzień? 189 3.4. Marzenia na jawie 189 3.5. Sen: tajemnicza trzecia część naszego życia 192 3.6. Marzenia senne: nocne widowisko 203 Zagadnienie psychologiczne Zaburzenia snu 211 Jakie inne formy może przyjmować świadomość? 215 3.7. Hipnoza 216 3.8. Medytacja 220 3.9. Stany spowodowane działaniem środków psychoaktywnych 222 Zagadnienie psychologiczne Uzależnienie i nałóg 234 Włącz myślenie krytyczne Zrewidowany pogląd na nieświadomość 237 Podsumowanie rozdziału 240 Słownik pojęć 245 Bibliografia 257 Indeks nazwisk 291 Źródeł rycin 297 Źródeł rycin 299