Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU


Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 2(eBook)

Motywacja i uczenie się

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 2, 2017

  • Seria / cykl: Psychologia. Kluczowe koncepcje

  • Autor: Robert L. Johnson, Vivian McCann, Philip Zimbardo

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 39,00 zł
25,35
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 13,65 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 2

Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu. W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: - Co nas motywuje? - Jakie procesy sterują naszymi emocjami? - Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? - W jaki sposób powstają wspomnienia? - Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp do wydania polskiego   IX
Do Studenta   XI
Nowości tego wydania   XV
Podziękowania   XVII
O Autorach  XX

1. Motywacja i emocje  3

Co nas motywuje?   5
1.1. Dlaczego ludzie pracują: teoria McClellanda  6
1.2. Motywacja – niespodziewane skutki nagrody   11
Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii  13

Jak określamy nasze motywacyjne priorytety?   13
1.3. Teoria instynktów, teoria popędów i psychodynamiczna teoria Freuda   14
1.4. Humanistyczna teoria Maslowa   17
Zagadnienie psychologiczne Ustalenie, co motywuje innych ludzi  22

Gdzie w hierarchię potrzeb wpasować głód i seks?   23
1.5. Głód: popęd homeostatyczny i motyw psychologiczny                  24
1.6. Siła woli, rzepa i ciastka czekoladowe  31
1.7. Motywacja seksualna: pragnienie, bez którego da się żyć  33
1.8. Seks, głód i hierarchia potrzeb   38
Zagadnienie psychologiczne Zagadnienie orientacji seksualnej   39

Jak motywują nas emocje?  42
1.9. Jak emocje wiążą się z motywacją?  43
Zagadnienie psychologiczne Różnice emocjonalne między mężczyznami a kobietami zależą od biologii i kultury  50

Jakie procesy sterują naszymi emocjami?  51
1.10. Mózgowe podłoże emocji   52
1.11. Pobudzenie, poziom wykonania i odwrócone U  58
1.12. Psychologiczne teorie emocji: wyjaśnienie kilku dotychczas nierozstrzygniętych zagadnień   61
1.13. W jakim stopniu kontrolujemy własne emocje?  65
Zagadnienie psychologiczne Wykrywanie kłamstw   69
Włącz myślenie krytyczne Czy „wykrywacze kłamstw” rzeczywiście wykrywają kłamstwa?  71
Podsumowanie rozdziału                                              75

2. Uczenie się i wychowanie  81

Jakiego rodzaju uczenie się wyjaśnia warunkowanie klasyczne?  86
2.1. Podstawy warunkowania klasycznego  87
2.2. Zastosowania warunkowania klasycznego   92
Zagadnienie psychologiczne Awersja do smaków a chemioterapia  101

Jak uczymy się nowych zachowań za pomocą warunkowania sprawczego?  102
2.3. Radykalny behawioryzm Skinnera   103
2.4. Siła wzmocnienia  104
2.5. Problem kary   115
2.6. Lista sposobów modyfikowania zachowania sprawczego  121
2.7. Porównanie warunkowania sprawczego i klasycznego  123
Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii  127

Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się?   127
2.8. Uczenie się przez wgląd: Köhler z szympansami na Wyspach Kanaryjskich  128
2.9. Mapy poznawcze: Tolman odkrywa, co jest w umyśle szczura   130
2.10. Uczenie się przez obserwację: wyzwanie rzucone behawioryzmowi przez Bandurę   133
2.11. Mechanizmy mózgowe, uczenie się i uczenie się poznawcze „wyższego rzędu”  138
Zagadnienie psychologiczne Lęk przed lataniem – ponowne spotkanie   139
Włącz myślenie krytyczne Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”?   142
Podsumowanie rozdziału                                              146

3. Pamięć  151

Jaka jest natura pamięci?  154
3.1. Pamięć jest konstruowana i rekonstruowana   155
Zagadnienie psychologiczne Czy chciałbyś mieć pamięć „fotograficzną”?   158

W jaki sposób powstają wspomnienia?   161
3.2. Pierwszy magazyn: pamięć sensoryczna  162
3.3. Drugi magazyn: pamięć operacyjna   166
3.4. Trzeci magazyn: pamięć długotrwała   173
Zagadnienie psychologiczne Wspomnienia fleszowe: gdzie byłeś, kiedy…  183

W jaki sposób wydobywamy wspomnienia?  185
3.5. Pamięć utajona i pamięć jawna   186
Zagadnienie psychologiczne Na końcu języka  192

Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić?  193
3.6. Grzechy pominięcia  195
3.7. Grzechy włączania  201
3.8. Usprawnienie pamięci za pomocą mnemotechnik  209
Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie pschologii do uczenia się psychologii  211
Włącz myślenie krytyczne Kontrowersja dotycząca odzyskanych wspomnień   213
Podsumowanie rozdziału                                              217

Słownik pojęć  220
Bibliografia  231
Indeks nazwisk  261
Źródła rycin   266
Źródeł zdjęć   268
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Philip Zimbardo

ur. 1933

Zyskał sobie międzynarodową sławę jako „twarz i głos współczesnej psychologii” dzięki swemu popularnemu telewizyjnemu cyklowi edukacyjnemu Discovering Psychology (Odkrywając psychologię), produkowanemu przez telewizję PBS, oraz częstej obecności w mediach i bestsellerowym książkom, takim jak Paradoks czasu (wspólnie z Johnem Boydem, WN PWN, 2009) czy Efekt Lucyfera. Dlaczego dobrzy ludzie czynią zło? (WN PWN, 2008), a wreszcie, dzięki należącemu już do klasyki, Stanfordzkiemu Eksperymentowi Więziennemu.

Zimbardo był profesorem Uniwersytetu Stanforda od 1968 roku (obecnie na emeryturze). Wcześniej wykładał na uniwersytetach Yale, New York i Columbia. Nadal prowadzi zajęcia z psychologii terroryzmu w Naval Post Graduate School w Monterey w stanie Kalifornia oraz z psychologii społecznej na Palo Alto University w Kalifornii. W 2002 roku był przewodniczącym American Psychological Association (Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne), dwukrotnie przewodniczącym Western Psychological Association (Zachodnie Towarzystwo Psychologiczne) oraz kierował pracami Council of Scientific Society Presidents (Rada Przewodniczących Towarzystw Naukowych). Obecnie pełni funkcję przewodniczącego Western Psychological Foundation (Zachodnia Fundacja Psychologiczna) oraz dyrektora Center for Interdisciplinary Policy, Education, and Research on Terrorism (Interdyscyplinarne Centrum Polityki, Edukacji i Badań nad Terroryzmem).

W związku ze swoją działalnością edukacyjną, naukową, pisarską i medialną, a także za zasługi dla rozwoju psychologii, Zimbardo otrzymał liczne nagrody i tytuły. Jest laureatem Nagrody Fundacji Vaclava Havla za życiowy dorobek badawczy nad kondycją istoty ludzkiej. Wśród ponad czterystu publikacji naukowych jego autorstwa, w tym pięćdziesięciu monografii i podręczników, znajdują się dwa najdłużej wydawane podręczniki psychologii: Psychologia i życie (wspólnie z Richardem Gerrigiem, WN PWN 2012) i Psychologia. Kluczowe koncepcje (wspólnie z Robertem Johnsonem i Vivian McCann, WN PWN 2017).

W ostatnich latach rozwój teorii perspektywy czasowej doprowadził do jego współpracy w Rosemary i Richardem Swordami. Efektem tej współpracy jest terapia równoważeniem postrzegania perspektyw czasowych, książka Siła czasu (WN PWN, 2013) oraz blog w Psycholody Today. Philip Zimbardo jest głównym konsultantem Aetas: Mind Balancing Apps.

Seria Psychologia. Kluczowe koncepcje

Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu.

Zobacz wszystkie tytuły w serii »

89,90 zł

Psychologia rozwoju człowieka

Podręcznik ten stanowi kompendium wiedzy na temat rozwoju człowieka na przestrzeni całego jego życia: w okresie prenatalnym i niemowlęcym, dzieciństwa, dorastania i dorosłości. Dzięki książce czytelnicy dowiedzą się, co jest przedmiotem badawczym psych...
19,90 zł

Psychologia sprzedaży telefonicznej

Większości osób, które na co dzień zajmują się sprzedażą albo dopiero aspirują do miana sprzedawców, na samą myśl o wykonaniu połączenia do tzw. "zimnego" klienta, serce zaczyna mocniej walić, ręce zaczynają się pocić i p...
49,90 zł

Psychologia miłości. Intymność - Namiętność - Zobowiązanie

Poszerzone wydanie najlepiej sprzedającej się książki psychologicznej o miłości od lat. Wybitny psycholog profesor Bogdan Wojciszke po raz kolejny wprowadza nas w świat wielkich uczuć widzianych z perspektywy psychologii społecznej. To książka, kt&oacu...
39,90 zł

Wielkie i te nieco mniejsze pytania psychologii

„Gdy brakuje pytań nie ma potrzeby poszukiwania odpowiedzi. Pytania otwierają drogę do poznania, odpowiedzi - drogi tej nie zamykają.” Wiesław Łukaszewski Fascynującą cechą człowieka jest jego ciekawość. Dociekanie istoty rzeczy. Umiejętnoś...
21,90 zł

Psychologia zdrowego rozsądku

Czy zdrowego rozsądku można się nauczyć? Jeżeli Twoja odpowiedź zabrzmi NIE, to masz rację. Można jednak rozwijać ten styl myślenia, tak samo jak rozwijasz inteligencję. Być może rezerwujesz termin „zdrowy rozsądek” tylko i wyłącznie dla os...
60,00 zł

Jak sobie poczynamy. Historia różnych koncepcji i antykoncepcji

Książka dla młodzieży i dorosłych dla wszystkich, którzy chcą wiedzieć, jak sobie poczynamy i jaki wpływ ma na to religia, polityka i kultura. Książka w sposób dowcipny odkrywa przed czytelnikiem historię przemian dotyczących roli i odpow...
50,37 zł

Marketing w 3 Tygodnie – 21 kluczowych zasad marketingu

Ten poradnik marketingowy jest wyjątkowy, ponieważ autor zabierze cię w podróż pełną zabawnych porównań, nietypowych wniosków, a momentami mocnego sarkazmu. Z każdym kolejnym rozdziałem przedstawia świat i zachowania konsumenckie w...
24,90 zł

Psychologia i 46 zasad zdrowego rozsądku

Zdrowy rozsądek motywem przewodnim Twojego życia? Wydawałoby się oczywiste, ale tak wielu ludzi o tym w ogóle nie wie… Witold Wójtowicz wykorzystuje zdrowy rozsądek jako motyw przewodni swoich publikacji oraz szkolenia pt. „P...
45,00 zł

Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości - koncepcje, modele, metody

Zarządzanie nie jest pojęciem łatwo definiowalnym. Wszyscy „czują”, na czym ono polega, ale mało kto wie, jak to robić. Dodatkowo wraz ze zmianami otoczenia zmieniają się i warunki zarządzania. Firmy przybierają inny kształt organizacyjny, ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!