Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU
Paczkomaty 0 zł »

Psychologia coachingu(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2020

  • Autor: Sara Ireland, Zulfi Hussain, Ho Law

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 69,00 zł
41,40
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 27,60 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online
Słowa kluczowe: coaching rozwój osobisty relacje

Psychologia coachingu

Pierwszy podręcznik dotyczący psychologii coachingu, który ¦ łącząc różne teorie psychologiczne ¦ tworzy bazę dla coachingu, mentoringu i uczenia się. Autorzy, prezentując najnowsze tendencje w myśleniu, badaniach i osiągnięciach psychologii coachingu, pokazują, jak indywidualni użytkownicy i organizacje mogą wykorzystać tę wiedzę w praktyce. Przedstawione w książce przykłady praktycznych rozwiązań opierają się na elementach międzykulturowych, dzięki czemu mają wymiar uniwersalny i znajdują zastosowanie w różnych środowiskach. Omówione zostały tu także kwestie skuteczności stosowania wiedzy psychologicznej w coachingu, mentoringu i uczeniu się, wartości coachingu dla przedsiębiorstwa oraz zagadnienia dotyczące etyki i kompetencji osób prowadzących coaching. Publikacja jest adresowana do studentów studiów społecznych, szczególnie psychologii i pedagogiki, terapeutów różnych orientacji, trenerów i konsultantów, specjalistów i menedżerów działów personalnych, kadry zarządzającej, a także czytelników zainteresowanych formami pomocy edukacyjnej dla osób dorosłych. Książka autorstwa Lawa, Ireland i Hussaina jest przykładem opracowania problematyki coachingu z perspektywy wiedzy psychologicznej. To całkiem udana próba integrowania istniejącej wiedzy w tym obszarze i pokazania czym jest coaching z perspektywy jednostki i perspektywy organizacji. Dodatkową zaletą książki są liczne przykłady i ćwiczenia (także w postaci analizy przypadków) ilustrujące metodę coachingu i pozwalające zrozumieć jej specyficzny charakter. Z recenzji prof. Elżbiety Hornowskiej

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Słowo wstępne   11
Przedmowa   15
Podziękowania   17
Rozdział 1. Wprowadzenie  21
Cele   21
Kto jest adresatem tej książki?   21
Co wyróżnia tę książkę spośród innych?   22
Terminologia robocza   23
Próba ujednolicenia terminologii  23
Treść w pigułce   25
Podejście badawcze   27
Dlaczego coaching, mentoring i uczenie się? 27
Jak czytać książkę?   28
Rozdział 2. Czas dojrzewania: coaching, mentoring i psychologia pozytywna   31
Wprowadzenie   31
Rynek coachingu, mentoringu i szkoleń   31
Instytucje naukowe i zawodowe   32
Doradztwo biznesowe i menedżerskie   33
Niezależni praktycy   34
Coache i mentorzy wewnątrz organizacji   34
Doniesienia na temat coachingu 35
Doniesienia na temat mentoringu  35
E-coaching i e-mentoring   36
Teoria wygórowanych oczekiwań   38
Coach-adept, mentor-adept – dopasowanie różnorodności   39
Coaching, mentoring a psychologia  42
Ustalenie celu   44
Rzeczywistość   44
Opcje  44
Wola działania  44
Adaptacja podejścia psychologicznego w coachingu i mentoringu   45
Psychologia pozytywna   46
Podsumowanie i refleksja   52
Rozdział 3. Filozofia i psychologia w coachingu i mentoringu: teoria procesów uczenia się   55
Wprowadzenie   55
Powiązania uczenia się z coachingiem i mentoringiem   55
Coaching i mentoring jako proces uczenia się  56
Psychologia uczenia się   57
Przegląd teorii uczenia się   63
Proces uczenia się   63
Uczenie się oparte na refleksji   66
Teorie konstruktywno-rozwojowe   68
Budowanie znaczenia   71
Zastosowanie psychologii uczenia się w coachingu i mentoringu   74
Podsumowanie i refleksja   78
Rozdział 4. Definicje: psychologia coachingu, coaching, mentoring i uczenie się 81
Wprowadzenie   81
Znaczenie mentoringu 81
Różnice między coachingiem a mentoringiem  82
Definicja coachingu   82
Definicja uczenia się  84
Zastosowanie definicji uczenia się do szkolenia, coachingu/mentoringu   85
Definicja mocnych stron jednostki – wkład psychologii pozytywnej  85
Definicja psychologii coachingu   85
Definicja międzykulturowej psychologii coachingu   86
Podsumowanie i refleksja  87
Rozdział 5. Rola coachingu i mentoringu w powstawaniu uczącej się organizacji i uczącej się wspólnoty  89
Wprowadzenie   89
Wyzwania modernizacji  90
Firma, która się nie uczy   90
Początek   92
Organizacja ucząca się to organizacja kompetentna  93
Psychologia coachingu a pamięć organizacji  95
Rola zespołu kierowniczego   97
Organizacja ucząca się i psychologia uczenia się   99
Kompetencje menedżerskie i wprowadzenie programu coachingu  101
Wprowadzenie programu coachingu w organizacji   103
Poszerzanie kontekstu   106
Społeczne wsparcie dla coachingu i mentoringu   108
Związek między uczeniem się indywidualnym a organizacyjnym   109
Zapotrzebowanie na uczące się społeczności   110
Potrzeba współpracy i partnerskiego podejścia do uczenia się   112
Podsumowanie i refleksja   112
Rozdział 6. Uniwersalna struktura odpowiadająca potrzebom coachingu i mentoringu w zróżnicowanym środowisku międzykulturowym   115
Wprowadzenie   115
Uniwersalna struktura zintegrowana – oparta na zintegrowanych uniwersalnych elementach coachingu i mentoringu międzykulturowego   116
Cykl uczenia się i superwizja a ciągły rozwój zawodowy 117
Uwzględnienie środowiska kulturowego   119
Znaczenie kultury  121
Różnorodność w praktyce coachingu i mentoringu   122
Płynność relacji coach–mentor–adept mentoringu  129
Integrujące kontinuum   129
Międzykulturowa inteligencja emocjonalna   130
Inteligencja w międzykulturowym coachingu/mentoringu a struktura uniwersalna   131
Sfera I. Kompetencje osobiste  132
Sfera II: Kompetencje społeczne   136
Sfera III: Kompetencje kulturowe   139
Sfera IV: Kompetencje zawodowe   142
Metody komunikacji i mechanizm feedbacku   143
Mechanizm feedbacku – ocena przez kolegów feedback 360-stopniowy   145
Podsumowanie i refleksja   147
Rozdział 7. Metody i narzędzia   149
Wprowadzenie   149
Reguła psychologicznego uzasadnienia   150
Model Empsy sytuacji problemowej  150
Model interwencyjny Empsy   151
Poznawcze metody behawioralne   152
Wytyczenie celu   153
Ocena wartości celu   154
Cel SMARTER   154
Ocena emocji adepta coachingu/mentoringu   154
Przewidywanie możliwych przeszkód, problemów  155
Budowanie strategii pokonywania przeszkód, rozwiązywania problemów     155
Przegląd postępów   155
Podejście gestalt  156
Transpersonalny aspekt podejścia gestalt   158
Prymat postawy skupionej na teraźniejszości   158
Paradoksalna teoria zmian  159
Natura oporu   160
Zatrzymanie oporu   162
Metody gestalt   162
Metody supresyjne  162
Metody ekspresyjne   163
Wyjaśnienie i przełożenie   163
Identyfikacja i działanie   164
Techniki integracji   164
Dychotomia top dog–underdog   165
Reguły coachingu gestalt   166
Podejścia narracyjne  167
Pejzaż aktywności   169
Pejzaż świadomości   170
Rozmowy uzewnętrzniające   171
Odtworzenie historii 172
Rozmowa odpamiętująca   173
Ponowne opowiadanie zewnętrznego świadka   174
Ceremonia definiująca (społeczność) – ponowne powtórzenie opowiadania   174
Postawa i stanowisko narracyjnego coacha   175
Powrót do modelu GROW   177
Narzędzia uniwersalnej struktury zintegrowanej   178
Coaching poza ramami (coaching off-piste)   178
Rozwijanie wrażliwości kulturowej   179
Łączenie celów indywidualnych i grupowych   181
Uczenie się funkcjonowania w stanie przejściowym   181
Przekraczanie celów   182
Wkraczanie w pozajęzykową sferę znaczeń   182
Etapy życia   183
Proroctwa i sfera nadprzyrodzona sprzyjające twórczej postawie   183
Podsumowanie i refleksja   184
Rozdział 8. Nieustający rozwój, zasoby przydatne do nauki i ćwiczenia praktyczne   187
Wprowadzenie   187
Trening UIF i nieustający rozwój   187
Dziennik podróży   189
Adaptacja oceny wyjściowej dla wszystkich uczestników   190
Otwartość i płynność ról   190
Ćwiczenia w uczeniu się   193
Identyfikacja negatywnych doświadczeń w uczeniu się   193
Identyfikacja czynników psychologicznych   193
Wybór interwencji   194
Ćwiczenia gestalt   194
Poziom I: Ćwiczenia Ja–Ty   194
Poziom II: Świadomość ciągłości     196
Poziom III: Ćwiczenia top dog–underdog   199
Ćwiczenia narracyjne   200
Rozmowa „re-autoryzująca” – wzbogacenie historii o umiejętności i wiedzę   200
Rozmowa „odpamiętująca” – wzbogacenie historii o umiejętności i wiedzę  202
Ćwiczenie grupowe – powtórzenie historii przez niezależnego świadka   204
Ceremonia definiowania (społeczność) – powtórzenie powtórzenia historii    206
Psychodrama narracyjna – ćwiczenia fizyczne  206
Przepływ     207
Acting out (rozładowanie)   208
Podsumowanie i refleksja   211
Rozdział 9. Analiza przykładów 213
Przykład 1: Program coachingu/mentoringu dla służby zdrowia i opieki społecznej   214
Dobór  215
Obowiązkowe szkolenie UIF   216
Wspieranie procesu   216
Początkowa faza uczenia się   217
Dwanaście miesięcy później   217
Dwa lata później   219
Problem funduszy  219
Przykład 2: E-coaching – pilotażowy projekt coachingu transatlantyckiego   220
Zamierzenia i cele e-coachingu  220
Zakres coachingu       221
Selekcja   222
Wyniki e-kwestionariusza ewaluacji   222
Korzyści długoterminowe – rok później…   223
Przykład 3: Coaching narracyjny we wspólnotach   224
Wizja   224
Konferencja – ceremonia definiowania   225
Obozowe ognisko   225
Opowieść o tańcu na linie   227
Najmłodszy lider   227
Historia o przyszłej grupie   227
„Wzrost i upadek puddingu yorkshirskiego”  228
Opowieść o rozczarowaniu   228
Opowieść o jeździe na łyżwach i hokeju na lodzie 229
Pejzaż świadomości. Mapa pejzażu działań   229
Uzupełnienie – informacje zwrotne  230
Wyniki   231
Napotkane trudności     231
Przykład 4: Poza coachingiem/mentoringiem – rola koordynatora   232
Tło  232
Rekrutacja i selekcja koordynatorów coachingu/mentoringu   233
Plan szkolenia   234
Entuzjaści   234
Problemy superwizji międzykulturowej   235
Podsumowanie i refleksja   236
Rozdział 10. Ewaluacja   239
Wprowadzenie   239
Metodologia ewaluacji   240
Krok 1: Przesłanki   240
Krok 2: Cele   241
Krok 3a: Oszacowanie  242
Krok 3b: Wdrożenie   243
Krok 4: Monitoring  244
Krok 5: Ewaluacja   244
Ewaluacja uniwersalnej struktury zintegrowanej   248
Rezultaty   250
Korzyści z coachingu/mentoringu dla organizacji   251
Podsumowanie i refleksja   254
Rozdział 11. Wnioski, dyskusja i zadania na przyszłość   257
Wprowadzenie   257
Dopasowanie coachów/mentorów i adeptów coachingu/mentoringu   258
Dobór dla sukcesu   260
Rola elektronicznego dopasowania w mentoringu   260
Jaki powinien być koordynator?  261
Inteligencja emocjonalna a kompetencje międzykulturowe   262
Badania oparte na dowodach i ocena znaczenia programu   264
Superwizja   264
Szkolenie   265
Standardy coachingu i mentoringu   265
Etyka i kodeks postępowania   268
Etyka jako zjawisko międzykulturowe   273
Przyszłe prace badawcze   275
Podsumowanie i refleksja   275
Bibliografia   279
Wykaz źródeł tabel i rysunków   290
Indeks nazwisk   291
Indeks rzeczowy   295
O Autorach   298
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

20,00 zł

PSYCHOLOGIA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI

Książka zawiera przegląd aktualnej wiedzy naukowej z zakresu psychologicznych aspektów aktywności przedsiębiorczej. Przedsiębiorczość to wszak nie tylko domena ekonomistów czy specjalistek od zarządzania. Za aktywnością przedsiębiorczą st...

Efekt obserwatora. Psychologia odwagi i bezczynności

Dla triumfu zła potrzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili Słowa przypisywane Edmundowi Burke’owi W lutym 2010 roku Dylan Gifford Yount stał na występie na czwartym piętrze biurowca w San Francisco. Pod budynkiem zebrał się duży tłum. Wiel...
6,00 zł

EDUKACJA ELIT XXI WIEKU Współczesne elity wobec wyzwań w świecie ponowoczesnym - POPULARYZACJA METODY COACHINGU A PRZYWÓDZTWO W POLITYCE

Pochodzenie, wykształcenie i kariera w ciągu dziejów w różnym stopniu wpływały na kształtowanie się elity, jej miejsca i roli w społeczeństwie. Coraz częściej we współczesnym świecie naukowcy zastanawiają się nad rolą edukacji w ży...
49,90 zł

Psychologia miłości. Intymność - Namiętność - Zobowiązanie

Poszerzone wydanie najlepiej sprzedającej się książki psychologicznej o miłości od lat. Wybitny psycholog profesor Bogdan Wojciszke po raz kolejny wprowadza nas w świat wielkich uczuć widzianych z perspektywy psychologii społecznej. To książka, kt&oacu...
9,90 zł

Wybrane zagadnienia z zakresu psychologii ogólnej i klinicznej. Praca w oparciu o własne obserwacje

Książka stworzona z pasją i wielkim zainteresowaniem dotyczącym budowy ludzkiej psychiki. Zawiera wiele podstawowych, a zarazem interesujących aspektów związanych z psychologią ludzkiego umysłu i jego zachowań w różnych sytuacjach. Jakie ...
29,90 zł

Jungowska psychologia marzeń sennych

Wznowienie pierwszego polskiego opracowania jungowskiej perspektywy w interpretacji marzeń sennych (I wyd. 1997, II wyd. 2007). Książka uwzględnia inne teorie psychologii głębi i psychologii postjungowskiej (Freud, Fromm, Mindell, Hillman). Wprowadza w...
10,00 zł

W kręgu psychologii społecznej

Książka dedykowana profesorowi Januszowi Grzelakowi, jednemu z najwybitniejszych polskich psychologów społecznych, została napisana przez Jego uczniów i współpracowników. Podejmuje zagadnienia trwale obecne w dorobku Profeso...
19,20 zł

Psychologia myślenia spiskowego

Monografia naukowa na temat uwarunkowań, natury i konsekwencji myślenia spiskowego. Autorka opisuje determinanty i mechanizmy tego zjawiska, zajmuje się m.in. zróżnicowaniem rodzajów teorii spiskowych, ich mechanizmami poznawczymi i skutk...
48,99 zł

Komunikacja w gospodarce XXI wieku coaching-transport-bezpieczeństwo

ROZDZIAł I. COACHING INTERKULTUROWY JAKO NARZĘDZIE WSPIERAJĄCE ROZWÓJ KOMPETENCJI PRACOWNICZYCH NIEZBĘDNYCH W OTOCZENIU MIĘDZYNARODOWYM Słowem redaktora naukowego dr Waldemara Jagodzińskiego Jednym z najbardziej istotnych momentów w rozwo...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!