Psychologia zarządzania w organizacji
Autorzy prezentują psychologiczne podejście do zarządzania organizacją. Problematyka rozpatrywana jest zarówno w aspekcie wewnętrznym, odnoszącym się do funkcjonowania człowieka w strukturach biznesowych oraz postrzegania ludzkiego aspektu organizacji, jak i zewnętrznym, budując wizerunek i markę przedsiębiorstwa. Podział książki na cztery części wynika z prezentowanej tematyki. W części pierwszej Autorzy koncentrują się na kwestiach ogólnych, takich jak kultura organizacyjna i wielokulturowość, część druga poświęcona jest zarządzaniu kompetencjami zawodowymi pracowników, motywowaniu i szkoleniom, w części trzeciej punkt centralny stanowi jednostka, jej zaangażowanie i emocje, natomiast w czwartej części poruszono kwestie wizerunku i utrzymania dobrej reputacji, a także kształtowania marki przedsiębiorstwa.
W książce zostały połączone elementy psychologii i teorii organizacji. Autorzy skupili się na kwestiach związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, takich jak: wielokulturowość w organizacji, kariera i rozwój zawodowy, motywowanie, zaangażowanie i emocje w pracy, wizerunek i reputacja przedsiębiorstwa. Psychologiczne ujęcie pomaga w zrozumieniu mechanizmów zachodzących wewnątrz organizacji i przyczynić się do bardziej efektywnego jej funkcjonowania.
Ta interdyscyplinarna publikacja jest ciekawą propozycją dla studentów i wykładowców kierunków psychologicznych i nauk o zarządzaniu, specjalizujących się w psychologii organizacji. Stanowi też cenne źródło wiedzy dla praktyków, którzy chcieliby spojrzeć na swoją organizację nie tylko z ekonomicznego, ale i z psychologicznego punktu widzenia.
W naukowej literaturze światowej tematyka psychologicznego podejścia do kierowania organizacjami, jak również funkcjonowania osób w ich ramach jest popularna i rozbudowana. [...] Dziedzina ta jest też owocnym obszarem współpracy interdyscyplinarnej, gdzie coraz wyraźniej zaznacza się przenikanie podejść naukowych i badawczych charakterystycznych dla psychologii, nauki o organizacji i zarządzaniu, socjologii czy marketingu.
W polskiej literaturze psychologicznej jest stosunkowo niewiele wartościowych pozycji, poruszających tematykę funkcjonowania człowieka w ramach struktur organizacji produkcyjnych czy, szerzej, biznesowych. [...] stan ten wzbudza potrzebę bardziej zwartego i uporządkowanego przedstawienia teoretycznych i aplikacyjnych zastosowań psychologii w tej dziedzinie. Przygotowana pod redakcją Anny M. Zawadzkiej książka jest próbą uzupełnienia tej luki.
(Z recenzji dr hab. Wojciecha Cwaliny, prof. SWPS)
-
Kategorie:
-
Książki »
-
Publikacje PWN »
-
Podręczniki PWN
-
Książki »
-
Publikacje PWN »
-
Podręczniki PWN »
-
Nauki społeczne »
-
Psychologia
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki społeczne »
-
Psychologia, Psychoterapia
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki ekonomiczne »
-
Zarządzanie, organizacja, strategie
-
Książki »
-
Poradniki
-
Książki »
-
Publikacje akademickie
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki ekonomiczne »
-
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HR) »
-
Lider, Manager, Przywództwo
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki społeczne »
-
Psychologia, Psychoterapia »
-
Osobowość, Samorealizacja, Kariera
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki społeczne »
-
Psychologia, Psychoterapia »
-
Relacje interpersonalne
-
Książki »
-
Publikacje PWN »
-
Podręczniki akademickie »
-
Nauki społeczne »
-
Psychologia, Psychoterapia
-
Książki »
-
Publikacje PWN »
-
Podręczniki akademickie »
-
Nauki ekonomiczne »
-
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HR)
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki społeczne »
-
Psychologia, Psychoterapia
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki ekonomiczne »
-
Zarządzanie, organizacja, strategie
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki ekonomiczne »
-
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HR) »
-
Lider, Manager, Przywództwo
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki społeczne »
-
Psychologia, Psychoterapia »
-
Osobowość, Samorealizacja, Kariera
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki społeczne »
-
Psychologia, Psychoterapia »
-
Relacje interpersonalne
-
Redakcja:
Zawadzka Anna Maria
-
Język wydania:
polski
-
ISBN:
9788301163563
-
EAN:
9788301163563
-
Liczba stron:
304
-
Wymiary:
14.5x20.5cm
-
Waga:
0.33kg