Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki »
MENU
Przejdź do ankiety »

Coaching i mentoring(eBook)

Podręcznik dla trenerów i mentorów

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: 1, 2018

  • Autor: Eric Parsloe, Leedham Melville, Newell Diane

  • Tłumacz: Jan Halbersztat

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Mobi
    Epub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
71,00
Cena zawiera podatek VAT.
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Coaching i mentoring

Nowe wydanie bestsellerowego podręcznika dla coachów i mentorów, który cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem na całym świecie od 15 lat. Publikacja adresowana jest do wszystkich, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności w zakresie coachingu i mentoringu na poziomie indywidualnym, zespołowym lub organizacyjnym. Autorzy prezentują sprawdzone narzędzia, konkretne przykłady i najlepsze praktyki. Zaprezentowane w książce strategie można od razu zastosować w różnych sytuacjach, niezależnie od tego, czy mówimy o life coachingu, coachingu biznesowym, czy programach mentoringu w lokalnych społecznościach. Nowe wydanie zostało poprawione i uzupełnione tak, aby zawierało wszystkie najnowsze trendy i rozwiązania stosowane w tej dziedzinie – znalazła się w nim między innymi dokładna analiza superwizji coachingowej. To podręcznik, który powinien znaleźć się w bibliotece każdego, kto jest zaangażowany w jakikolwiek aspekt coachingu i mentoringu.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa do wydania polskiego 11
Kilka słów od Eda Parsloe’a, dyrektora generalnego OCM 14
Przedmowa 15
CZĘŚĆ PIERWSZA: Cele, istota i praktyka coachingu i mentoringu 19
1. W głównym nurcie? 21
	Źródło: zarządzanie i badania naukowe 22
	Źródło: trening sportowy 23
	Źródło: zarządzanie zasobami ludzkimi 25
	Źródło: doradztwo psychologiczne, psychoterapia, psychologia i filozofia 26
	Źródło: organizacje zawodowe 26
	Gdzie zatem jesteśmy? 27
	Literatura 35
2. Modele coachingu i mentoringu 37
	W kierunku modelu idealnego 37
	Ogólny kształt procesu coach-mentoringu 39
	Lista korzyści płynących z coachingu 44
	Mentoring 49
	Model procesu związany z „kontraktem” 54
	Menedżer lub przełożony jako coach-mentor 56
	Coach-mentoring: model oparty na kompetencjach 58
	Podsumowanie 58
	Literatura 60
3. Mentorzy społecznościowi, life coaching 61
	Czym jest life coaching? 61
	Mentoring społecznościowy 67
	Mentor ds. edukacyjnych 73
	Narodziny coach-mentora 80
	Literatura 83
4. Pomagać ludziom uczyć się, jak się uczyć 85
	Czym jest organizacja ucząca się? 86
	Uczenie się transformacyjne 89
	W kierunku modelu organizacji uczącej się 91
	Wybór najlepszej metody uczenia się 93
	Uczenie się czy rozwój? 101
	Zarządzanie własnym procesem uczenia się 103
	Zasady uczenia się osób dorosłych 113
	Literatura    114
5. Świadomość różnic indywidualnych 117
	Przekonania i wartości 118
	Kultura i różnorodność 118
	Płeć 119
	Filozofia życiowa 120
	Wpływy psychologii 125
	Jak w praktyce wykorzystać świadomość różnic indywidualnych? 133
	Literatura  136
6. Informacja zwrotna: budowanie pewności siebie i sukcesu 139
	Obserwowanie wyników 141
	Potencjalne przeszkody w uzyskaniu efektywnej informacji zwrotnej 142
	Informacja zwrotna, która buduje pewność siebie 145
	Obserwowanie zespołu 147
	Prowadzenie sesji przekazywania informacji zwrotnej 150
	Wizualizacja skutecznego wykonywania zadań 152
	Wykorzystywanie podstawowych cech osobowości  153
	Wychowywanie zwycięzców 154
	Literatura 155
7. Uważne słuchanie 157
	Obserwowanie nie jest proste 158
	Znaczenie obserwacji mowy ciała 160
	Świadomość przestrzeni osobistej 161
	Zaufanie lub jego brak 162
	Mity i uprzedzenia 163
	Aktywne słuchanie 164
	Coaching telefoniczny 167
	Literatura 168
8. Stawianie pytań 169
	Zrozumienie podstawowych typów pytań 169
	Różnorodne, przydatne typy pytań 170
	Rodzaje pytań, których należy unikać 173
	Techniki zadawania pytań 173
	Literatura 194
9. Superwizja sytuacyjna? 195
	Superwizja sytuacyjna 195
	Czym jest superwizja coachingowa? 197
	Formalnie czy nieformalnie? 198
	Jaka jest wartość dodana superwizji? 203
	Literatura 206
10. Podejście rynkowe czy kształtujący się zawód? 207
	Co składa się na „zawód”? 207
	A zatem – zawód czy tylko usługa dostępna na rynku? 216

CZĘŚĆ DRUGA: Jak efektywnie wprowadzać coaching i mentoring do organizacji? 219
11. Dlaczego inwestować w coaching i mentoring? Jakie potrzeby można w ten sposób zaspokoić? Ed Parsloe 221
	Czym jest coaching i mentoring na wysokim poziomie? 221
	Na czym skupia się program coachingu i mentoringu?
	Na co może mieć największy wpływ? 224
	Jak zbudować uzasadnienie biznesowe i zdobyć poparcie? 228
	Co chcemy oceniać i jak to mierzyć? 231
	Literatura 232
12. Coaching i mentoring: co to jest i jak wykorzystuje się to w organizacjachCharlotte Bruce-Foulds, Graham Clark, Katherine Ray 233
	Czym jest coaching i mentoring? 233
	Narodziny coach-mentora 235
	W jaki sposób organizacje wykorzystują coaching i mentoring? 236
	W jakich obszarach organizacje korzystają z coachingu i mentoringu? 241
	Kultura coachingowa – czym jest i jak ją tworzyć? 243
	Literatura 249
13. Wprowadzanie w życie coachingu i mentoringu Graham Clark 251
	Punkt wyjścia 251
	Komunikacja z interesariuszami i poparcie z ich strony 253
	Znaczenie sponsoringu wewnątrz organizacji 254
	Projektowanie/tworzenie 254
	Stworzenie zespołu do realizacji projektu 256
	Skuteczne procesy 257
	Ewaluacja/analiza wyników i uczenie się 265
	Jakie poważne przeszkody można napotkać? Jak sobie z nimi radzić? 268
	Lista kontrolna jako pomoc w realizacji planu 270
	Literatura 270
14. Role i odpowiedzialność w coachingu i mentoringu Katherine Ray 271
	Kto odpowiada za coaching i mentoring w organizacjach? 272
	Wnioski 284
	Literatura 284
15. Superwizja w praktyce Angela Hill285
	Rola superwizji w rozwijaniu kompetencji coachingowych w organizacjach 286
	Podstawy wprowadzania superwizji 289
	Efekty „zintegrowanego” podejścia do superwizji 296
	Podsumowanie 296
	Lista kontrolna 296
	Literatura 299
16. Coaching zespołowy Jackie Elliott 301
	Wprowadzenie do coachingu zespołowego 301
	Dlaczego coaching zespołowy? 302
	Co rozumiemy przez pojęcie „coaching zespołowy”? 303
	Uczące się zespoły: co łączy zespoły osiągające dobre wyniki z zespołami, które potrafią analizować własne działania 306
	Rola lidera w coachingu zespołowym 307
	Rola i relacje coach-mentora zespołowego 309
	Umowa regulująca warunki coach-mentoringu zespołowego 311
	Cel coachingu zespołowego 312
	Podsumowanie 313
	Literatura 314
17. Coach-mentoring w ramach systemu i wpływy kultury Angela Keane  315
	Praca i życie w systemach 316
	Wszyscy mamy wpływ na systemy wokół nas – i one wpływają na nas 316
	Jednostka jako system kulturowy 317
	Organizacja jako system kulturowy 320
	Coaching w procesie wdrażania pracownika do wymagań nowego stanowiska 321
	Wprowadzenie i umacnianie kultury coachingowej 321
	Podsumowanie 322
	Literatura 323
18. Co dalej? Diane Newell 325
	Ludzie się zmieniają 326
	Technologia się zmienia 328
	Organizacja się zmienia 329
	Literatura 331
ANEKS: Podstawy modeli OCM ELECTRIC Coaching™ i ELECTRIC Mentoring™ 333
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Eric Parsloe

Doświadczony, znany na całym świecie specjalista w dziedzinie coachingu i mentoringu, jeden z założycieli European Mentoring and Coaching Council (EMCC) i założyciel Oxford School of Coaching and Mentoring (obecnie – OCM).

    Polecamy

    Inne autora

    Recenzje

    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!