MENU

Benefity. Jak budować atrakcyjną ofertę dla pracowników

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
Cena katalogowa: 42,00 zł
37,80
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Benefity. Jak budować atrakcyjną ofertę dla pracowników

Publikacja prezentuje wszystkie najistotniejsze zagadnienia związane ze świadczeniami pozapłacowymi oferowanymi przez pracodawców. Niezwykle dynamiczna sytuacja na rynku wymaga od organizacji elastycznego podejścia do wypracowanych przez ostatnie lata schematów działania. Jednocześnie może być szansą dla HR na stworzenie nowoczesnych, profesjonalnych polityk w zakresie wynagradzania i motywowania pracowników.
W książce przedstawiono m.in.:

plan budowy i wdrożenia spójnej strategii świadczeń pozapłacowych w organizacji (m.in. określenie odbiorców, zasad współpracy z dostawcami, komunikacji, procedury utrzymania systemu oraz monitorowania efektywność pakietu),
opis dobrych praktyk tworzenia polityk benefitowych w organizacjach,
wyniki badań, które prezentują najnowsze trendy rynkowe oraz atrakcyjność i dostępność świadczeń dla pracowników,
politykę benefitów w sytuacji kryzysowej.

Autorami poszczególnych rozdziałów są praktycy, wykładowcy i studenci studiów podyplomowych Zarządzania Wynagrodzeniami i Wynikami Pracy Uczelni Łazarskiego oraz członkowie Klubu Compensation & Benefits. Wiedza i doświadczenia, którymi dzielą się z czytelnikami, tworzą niezwykły obraz różnorodności praktyk benefitowych stosowanych w polskich organizacjach.
Adresaci: Publikacja przeznaczona jest dla pracowników działów kadr i płac oraz wszystkich zainteresowanych tematyką świadczeń pozapłacowych dla pracowników. Książka może stanowić cenną pomoc dla studentów kierunków związanych z ZZL.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp | str. 9

Rozdział I. Benefity – źródło przewagi konkurencyjnej pracodawcy | str. 11
1. Uwagi ogólne | str. 11
2. Świadczenia jako integralna część Total Reward | str. 12
3. Rosnąca rola Total Reward w budowaniu przewagi konkurencyjnej firmy | str. 13
4. Projekt systemu benefitowego, czyli never ending story | str. 14
5. Podsumowanie | str. 17

Rozdział II. Persona, czyli odbiorca naszej oferty | str. 18
1. Uwagi ogólne | str. 18
2. Persona | str. 19
3. Doświadczenia i zachowania | str. 21
4. Employee Value Proposition (EVP) | str. 23
5. Total Rewards | str. 26
6. Podsumowanie | str. 27

Rozdział III. Przegląd rynku i wybór dostawców | str. 29
1. Uwagi ogólne | str. 29
2. Przygotowanie się do przeglądu rynku – poznanie potrzeb i możliwości organizacji | str. 30
3. Sposób oferowania benefitów – pakiet benefitów czy kafeteria? | str. 31
4. Przegląd benefitów oferowanych i praktykowanych w Polsce | str. 34
5. Ważne elementy z punktu widzenia pracodawcy, na które należy zwracać uwagę przy wyborze benefitu i dostawcy | str. 37
6. Checklista: Jak się przygotować i przeprowadzić przegląd oferty rynkowej? | str. 38

Rozdział IV. Dopasowanie programu benefitowego do potrzeb organizacji – współpraca z dostawcą świadczenia | str. 40
1. Uwagi ogólne | str. 40
2. Analiza zapytania ofertowego pracodawcy, czyli początek wspólnej podróży | str. 41
3. Omówienie oferty, badanie potrzeb firmy i jej pracowników | str. 43
4. Wybór dostawcy, negocjacje ostatecznego kształtu oferty i ceny świadczeń | str. 46
5. Wsparcie wdrożenia programu benefitowego przez dostawcę | str. 47
6. Wspólny cel, wspólna podróż | str. 48

Rozdział V. Komunikacja polityki benefitowej | str. 50
1. Uwagi ogólne | str. 50
2. Co się dzieje, gdy nie komunikujemy oferty benefitowej? | str. 52
3. Dokumenty, w których informujemy o benefitach | str. 54
4. Kanały komunikacji wewnątrz organizacji | str. 55
5. Kanały komunikacji polityki benefitowej poza organizacją | str. 57
6. Jak pisać angażujące treści? | str. 58
7. Podsumowanie | str. 60

Rozdział VI. Badanie efektywności benefitów | str. 62
1. Uwagi ogólne | str. 62
2. Przegląd aktualnej polityki benefitowej | str. 64
3. Badanie rynku | str. 64
4. Badanie atrakcyjności świadczeń pozapłacowych | str. 68
5. Określenie strategii zarządzania benefitami | str. 72
6. Podsumowanie | str. 76

Rozdział VII. Benefity – aspekt podatkowy i ubezpieczeniowy | str. 77
1. Uwagi ogólne | str. 77
2. Przychód ze stosunku pracy | str. 78
3. Nieodpłatne świadczenia | str. 79
4. Wartość świadczeń dla celów podatkowych | str. 80
5. Wartość świadczeń dla celów ubezpieczeń społecznych | str. 81
6. Świadczenia z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych | str. 82
7. Wybrane benefity | str. 84
8. Świadczenia przy współpracy z osobami prowadzącymi działalność gospodarczą | str. 87
9. Podsumowanie | str. 87

Rozdział VIII. Koronawirus szansą na nowe otwarcie dla HR | str. 89
1. Uwagi ogólne | str. 89
2. Fazy zarządzania sytuacją kryzysową | str. 90
3. Model D. Ulricha – role HR i ich ewolucja | str. 91
4. HR a zarządzanie kryzysowe na przykładzie pandemii COVID-19 | str. 93
5. Szansa na nowe otwarcie – kierunki doskonalenia oferty dla pracowników | str. 99
6. Zakończenie | str. 101

Rozdział IX. #zostań w domu. Badanie trendów zmian w pakietach benefitowych firm w związku z COVID-19. Pulse check | str. 102
1. Uwagi ogólne | str. 102
2. Cel badania | str. 102
3. Czas i miejsce badania | str. 103
4. Metodyka badania | str. 103
5. Charakterystyka próby badawczej | str. 103
6. Wyniki ankiety | str. 106
7. Wnioski z badania i retrospektywa | str. 110

Rozdział X. Jakie benefity oferują pracodawcy, a po jakie najchętniej sięgaliby pracownicy? Badanie i analiza | str. 116
1. Uwagi ogólne | str. 116
2. Metodologia badania | str. 117
3. Świadczenia socjalne – ocena dostępności i atrakcyjności 2020/2018 | str. 118
4. Benefity – ocena dostępności i atrakcyjności 2020 vs 2018 | str. 128
5. Podsumowanie | str. 140

Rozdział XI. Benefity – przykłady praktyk rynkowych | str. 144
A. Czy praca zdalna to benefit? Badanie: Wpływ COVID-19 na podejście pracodawców i pracowników do pracy zdalnej | str. 144
1. Uwagi ogólne | str. 144
2. Elastyczne zatrudnienie jako trend na rynku pracy | str. 145
3. Praca zdalna jako jeden z elementów łącznych korzyści z pracy | str. 147
4. Historia i znaczenie pracy zdalnej | str. 148
5. Praca zdalna a pandemia COVID-19 | str. 150
6. Wyniki badania ankietowego „Wpływ pandemii COVID-19 na podejście pracodawców i pracowników do pracy zdalnej” | str. 151
B. Wdrożenie systemu kafeteryjnego zarządzania benefitami w jednej ze spółek z branży TSL | str. 156
1. Cel projektu | str. 156
2. Zakres i harmonogram | str. 157
3. Narzędzia | str. 161
4. Zespół | str. 161
5. Korzyści i rezultaty | str. 161
C. Wprowadzenie aplikacji do doceniania Nais w celu zwiększenia poczucia satysfakcji i docenienia pracowników | str. 163
1. Praktyka rynkowa | str. 163
2. Cele projektu | str. 163
3. Zakres projektu | str. 164
4. Harmonogram projektu | str. 164
5. Narzędzia, metodyki, praktyki | str. 164
6. Rezultaty | str. 166
7. Korzyści dla organizacji | str. 167
D. Czy za wszystkie benefity musi płacić pracodawca? | str. 168
1. Uwagi ogólne | str. 169
2. Koszty współpracy | str. 170
3. O czym warto pamiętać, decydując się na współpracę tego typu? | str. 172
4. Przykłady benefitów „bezkosztowych” | str. 173
5. Benefity „ukryte” | str. 174
E. Samochód służbowy jako pomysł na benefit partycypacyjny | str. 174
1. Uwagi ogólne | str. 175
2. Case study | str. 176
3. Analiza praktyk rynkowych w zakresie samochodów służbowych | str. 178
4. Analiza podatkowa benefitu | str. 180
5. Analiza kosztowa dla pracownika i pracodawcy | str. 182
6. Korzyści dla pracownika z tytułu benefitu w postaci auta służbowego | str. 185
F. Pracownicze programy emerytalne jako wartościowy benefit | str. 186
1. Definicja | str. 186
2. Pracownicze programy emerytalne w Polsce | str. 187
3. Rola składników pozapłacowych | str. 187
4. Pracowniczy program emerytalny w Firmie X | str. 188
5. Cel projektu | str. 188
6. Narzędzia | str. 189
7. Korzyści z pracowniczego programu emerytalnego | str. 189
8. Harmonogram | str. 189
9. Rezultaty | str. 190
G. Pracownicze plany kapitałowe – obowiązek czy benefit | str. 190
1. Definicja pracowniczych planów kapitałowych | str. 190
2. Historia pracowniczych planów kapitałowych | str. 191
3. Case study | str. 192
H. Employee Assistance Program | str. 197
1. Definicja | str. 197
2. Historia EAP | str. 198
3. Case study | str. 198

Zakończenie | str. 203

O Autorach | str. 205
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

49,50 zł
55,00 zł

Wykorzystanie e-learningu w procesie szkolenia pracowników małych i średnich przedsiębiorstw

E-learning korporacyjny jest nowoczesnym i efektywnym instrumentem doskonalenia organizacji i szkolenia pracowników; przynosi rozliczne korzyści również w przestrzeni społecznej oraz w życiu pozazawodowym pracowników. Mimo wielu za...
15,52 zł
19,90 zł

Dokształcanie pracowników

Ułatwianie pracownikom podnoszenia kwalifikacji zawodowych to jeden z obowiązków pracodawcy. Nie oznacza to, że pracodawca musi wspomagać każde szkolenie czy kurs, na który uczęszcza jego podwładny. Pracodawca ma w tej kwestii pełną swobo...
18,66 zł
23,92 zł

Zatrudnianie i zwalnianie pracowników od A do Z

Dobór kadr i zatrudnianie nowych pracowników jest stałym elementem funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Jest także kluczem do sukcesu, gdyż od tego zależy, jakim potencjałem dysponuje przedsiębiorstwo i jakie są możliwości jego rozwoj...
55,20 zł
69,00 zł

Zarządzanie różnorodnością pracowników

Ze względu na dynamiczne zmiany zachodzące na globalnym rynku pracy, zarządzanie różnorodnością staje się coraz bardziej popularnym tematem w naukach o zarządzaniu. Tytułowa różnorodność odnosi się do trzech rodzajów tożsamości: pierwotnej (rasa,...
18,60 zł
24,48 zł

29 ważnych pytań o rozliczanie VAT

Rozliczanie VAT niezmiennie od lat sprawia nawet doświadczonym księgowym sporo kłopotów. A wszystko to w dużej mierze zarówno z powodu niejasności przepisów, jak również z powodu objęcia tym podatkiem w zasadzie całej aktywn...
37,80 zł
42,00 zł

Nowa rzeczywistość. Jak zmieniają się organizacje i oczekiwania pracowników

W publikacji opisano, jak przygotować organizację do nowego modelu pracy po zmianach spowodowanych epidemią COVID-19.Autorzy, w oparciu o najnowsze badania, raporty i własne doświadczenia wskazują, jak – w związku z rozpowszechnieniem pracy...
15,52 zł
19,90 zł

Jak zatrudniać pracowników na umowy terminowe

Pracodawca może obecnie zawierać z pracownikami dwa rodzaje umów terminowych: umowę o pracę na okres próbny lub umowę na czas określony. Cechą wyróżniającą umowy terminowe jest odmienny tryb ich rozwiązywania. Publikacja w przystęp...
13,93 zł
19,90 zł

Satysfakcja z pracy i wydajność pracowników

W niniejszym opracowaniu podjęty został temat satysfakcji z pracy i wydajności pracy. W sposób kompleksowy przedstawiono wiodące perspektywy, teorie i modele opisywanych zjawisk, analizowane dotychczas głównie w literaturze zagranicznej. ...
5,46 zł
7,00 zł

Bez błogosławieństwa bożego. Without Benefit of Clergy

„Człowiek, który chciałby zostać królem” to opowieść Rudyarda Kiplinga o dwóch brytyjskich poszukiwaczach przygód w Indiach Brytyjskich, którzy stają się królami Kafiristanu, odległej części Afganis...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!