MENU
Euro 2024

Zarządzanie różnorodnością pracowników

(eBook)

Perspektywa globalnej mobilności i migracji

Formaty:
mobi
ePub

Zabezpieczenie: plik chroniony przez Watermark
Watermark
Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
0.00  [ 0 ocen]
Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
Dostępne warianty:
Cena katalogowa: 69,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 41,40 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

53,13
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Zarządzanie różnorodnością pracowników

Ze względu na dynamiczne zmiany zachodzące na globalnym rynku pracy, zarządzanie różnorodnością staje się coraz bardziej popularnym tematem w naukach o zarządzaniu. Tytułowa różnorodność odnosi się do trzech rodzajów tożsamości: pierwotnej (rasa, wiek, płeć, narodowość), wtórnej (wykształcenie, kwalifikacje, doświadczenie zawodowe, religia) oraz organizacyjnej (stanowisko, hierarchia, poziom decyzyjności styl pracy i zarządzania).

Tak rozumiana różnorodność staje się przedmiotem namysłu nauk społecznych, prawnych i ekonomicznych. W naukach o zarządzaniu chodzi przede wszystkim o wypracowanie nowego modelu zarządzania zasobami ludzkimi.

Książka pod redakcją dr Sylwii Przytuły traktuje zagadnienie bardzo praktycznie. Poszczególni autorzy wychodzą od swoich badań dotyczących rożnych segmentów różnorodności i przechodzą do komentarzy i opinii dających się zastosować w praktyce.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie   11
Część I Trendy globalnego rynku pracy   17
ROZDZIAŁ 1 Wyzwania międzynarodowego rynku pracy (Sylwia Przytuła)   19
	1.1. Wstęp     19
	1.2. Wpływ migrantów na rynek pracy     20
	1.3. Zmiany demograficzne i wielopokoleniowość     27
	1.4. Rola kobiet w życiu społecznym i zawodowym     29
	1.5. Automatyzacja, robotyzacja i cyfryzacja na globalnym rynku pracy       32
	1.6. Konkluzje    35
	Bibliografia     36
ROZDZIAŁ 2 Mobilność i migracje międzynarodowe jako determinanty różnorodności zespołów pracowniczych (Małgorzata Striker)       39
	2.1. Wstęp      39
	2.2. Zmiany wzorców zachowań migracyjnych na współczesnym rynku pracy     40
	2.3. Wybrane teorie migracji    45
	2.4. Wysoko wykwalifikowani migranci i pracownicy mobilni     50
	2.5. Migranci i pracownicy mobilni o niskich kwalifikacjach      53
	2.6. Konkluzje    54
	Bibliografia     55
ROZDZIAŁ 3 Wymiary i poziomy analizy różnorodności (Sylwia Przytuła, Katarzyna Krysińska- -Kościańska)     57
	3.1. Wstęp     57
	3.2. Rozwój problematyki i badań związanych z różnorodnością     58
	3.3. Definiowanie różnorodności w literaturze przedmiotowej     60
	3.4. Zarządzanie różnorodnością w pespektywie zarządczej i socjologiczno- -psychologicznej       62
	3.5. Pozytywne i negatywne rezultaty zarządzania różnorodnością w praktyce zarządzania   70
	3.6. Konkluzje    70
	Bibliografia     71
ROZDZIAŁ 4 Rola migrantów i ekspatriantów na międzynarodowym rynku pracy (Gabriela Strzelec)       75
	4.1. Wstęp      75
	4.2. Światowe trendy kształtujące międzynarodowy rynek pracy     76
	4.3. Migracja i ekspatriacja jako kluczowe zjawiska globalnego rynku pracy     77
	4.4. Migranci i ekspatrianci jako element globalnego zarządzania różnorodnością    81
	4.5. Migranci i ekspatrianci – wyniki pilotażu       84
	4.6. Konkluzje   90
	Bibliografia     90
Część II Różnorodność pracowników w wymiarze pierwotnym i wtórnym     93
ROZDZIAŁ 5 Różnorodność pracowników w wymiarze wielopokoleniowości (Alicja Smolbik-Jęczmień)     95
	5.1. Wstęp     95
	5.2. Charakterystyka wielopokoleniowości na rynku pracy   96
	5.3. Pokolenie baby boomers, czyli osoby w wieku 54+     97
	5.4. Charakterystyka pokolenia X (osoby w wieku 38–53 lat)     98
	5.5. Charakterystyka pokolenia Y (osoby w wieku 23–38 lat)     99
	5.6. Charakterystyka pokolenia Z (osoby w wieku 18–24 lat)     102
	5.7. Wielopokoleniowość pracowników – refleksje z badań       106
	5.8. Konkluzje   112
	Bibliografia     113
ROZDZIAŁ 6 Zarządzanie różnorodnością płci i wynikające z niego korzyści wobec nierówności kobiet i mężczyzn oraz braków na rynku pracy (Teresa Kupczyk)   117
	6.1. Wstęp     117
	6.2. Ustalenia terminologiczne       118
	6.3. Nierówności płci na rynku pracy       119
	6.4. Korzyści z zarządzania różnorodnością płci       121
	6.5. Korzyści z zarządzania różnorodnością płci w świetle badań własnych     123
	6.6. Ocena zarządzania różnorodnością płci w organizacjach     126
	6.7. Konkluzje   127
	Bibliografia     128
ROZDZIAŁ 7 Uczenie się w interakcjach mono- i międzykulturowych (Małgorzata Rozkwitalska)   133
	7.1. Wstęp     133
	7.2. Uczenie się nieformalne a uczestnictwo w interakcjach społecznych     134
	7.3. Uczenie się pracowników w interakcjach społecznych – wyniki badań     140
		7.3.1. Metodyka badań     140
		7.3.2. Wyniki badań jakościowych     142
		7.3.3. Wyniki badań ilościowych     148
	7.4. Konkluzje   150
	Bibliografia     152
ROZDZIAŁ 8 Nowe kompetencje pracowników wobec zmian na globalnym rynku pracy (Grzegorz Filipowicz)       157
	8.1. Wstęp     157
	8.2. Zmiany na globalnym rynku pracy     158
	8.3. Kompetencje niezbędne w nowej rzeczywistości     161
		8.3.1. Nowe kompetencje   161
	8.4. Możliwe konsekwencje niedoboru kompetencji     165
		8.4.1. Trudności przezwyciężenia bariery średniego wzrostu     165
		8.4.2. Systematyczna utrata talentów         166
	8.5. Konkluzje – sugestie rozwojowe       167
		8.5.1. Rewolucja w systemie edukacji       167
		8.5.2. Wsparcie innowacyjności       167
		8.5.3. Różnorodność rynku pracy     168
	Bibliografia     168
ROZDZIAŁ 9 Różnorodność pracowników w odniesieniu do zaangażowania – impresje z Arabii Saudyjskiej (Krystyna Kmiotek)     171
	9.1. Wstęp      171
	9.2. Istota, podmioty ukierunkowujące oraz koncepcja zintegrowanego zaangażowania pracowników       172
	9.3. Zaangażowanie organizacyjne w kontekście różnic kulturowych   176
	9.4. Case study – obcokrajowcy w Arabii Saudyjskiej      177
		9.4.1. Ekspaci       177
		9.4.2. Pracownicy kontraktowi       179
	9.5. Konkluzje    180
	Bibliografia     181
Część III Zarządzanie różnorodnością pracowników w organizacjach międzynarodowych   183
ROZDZIAŁ 10 Zarządzanie zróżnicowanymi pracownikami jako element CSR (Aneta Długopolska- -Mikonowicz, Aleksandra Wojciechowska)     185
	10.1. Wstęp     185
		10.1.1. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw (CSR) i zarządzanie różnorodnością (D & I)       186
	10.2. Metodyka badań własnych       189
	10.3. Jak w organizacji rozumiana jest społeczna odpowiedzialność biznesu i różnorodność pracownicza, czy i, jeśli tak, w jaki sposób zostało to ujęte w strategii firmy?     190
		10.3.1. Credit Agricole   190
		10.3.2. Credit Suisse     191
		10.3.3. Google       192
		10.3.4. PwC       192
		10.3.5. Infor       194
		10.3.6. Przedsiębiorstwo „X”       194
		10.3.7. Przedsiębiorstwo „Y”       195
	10.4. W jaki sposób organizacja realizuje odgórne zadania wynikające ze strategii CSR w obszarze D & I? Kto jest odpowiedzialny za koordynację; jakie polityki i procedury obowiązują w organizacji, w jakich procesach wdrożono aspekty zarządzania różnorodnością?       196
		10.4.1. Credit Agricole   196
		10.4.2. Credit Suisse     197
		10.4.3. Google       198
		10.4.4. PwC        199
		10.4.5. Infor       200
		10.4.6. Przedsiębiorstwo „X”       201
		10.4.7. Przedsiębiorstwo „Y”       202
	10.5. W jaki sposób organizacja zachęca pracowników do oddolnego zaangażowania się w obszarze CSR i D & I, jakie projekty są realizowane?     202
		10.5.1. Credit Agricole    202
		10.5.2. Credit Suisse     205
		10.5.3. Google       205
		10.5.4. PwC       207
		10.5.5. Infor       207
		10.5.6. Przedsiębiorstwo „X”       207
		10.5.7. Przedsiębiorstwo „Y”       208
	10.6. W jaki sposób organizacja ocenia skuteczność podejmowanych działań w obszarze CSR i D & I oraz jak o nich informuje?   208
		10.6.1. Credit Agricole   208
		10.6.2. Credit Suisse     208
		10.6.3. Google       209
		10.6.4. PwC        209
		10.6.5. Infor       209
		10.6.6. Przedsiębiorstwo „X”       210
		10.6.7. Przedsiębiorstwo „Y”       210
	10.7. Konkluzje   211
	Bibliografia     212
	Załącznik 1     215
ROZDZIAŁ 11 Kariery kobiet w korporacjach międzynarodowych (Katarzyna Krysińska-Kościańska)    217
	11.1. Wstęp     217
	11.2. Modele karier w korporacjach międzynarodowych    217
	11.3. Różnorodność płci w dyskursie teoretycznym i w badaniach empirycznych   220
	11.4. Status różnorodności ze względu na płeć w korporacjach międzynarodowych   222
	11.5. Metodyka własnych badań pilotażowych       223
	11.6. Refleksje z badań     225
	11.7. Konkluzje   233
	Bibliografia     233
ROZDZIAŁ 12 Praktyka zarządzania różnorodnością pracowników a wyzwania współczesnego rynku pracy – panel ekspertów (Sylwia Przytuła, Gabriela Strzelec)     237
	12.1. Metodyka badań     237
	12.2. Charakterystyka grupy     238
	12.3. Organizacja i przebieg panelu       238
	12.4. Konkluzje   257
	Bibliografia     259
Spis tabel     261
Spis rysunków i wykresów     263
Notki o Autorach       265
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(epub)
Brak informacji
(mobi)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

17,96 zł
19,95 zł

Inteligentny biznes. Zarządzanie firmą w dobie dygitalizacji.

Książka ta ma za zadanie przeprowadzić czytelnika poprzez proces analizy strategii biznesowej firmy w celu doboru adekwatnej metody zarządzania. Uwzględniając fakt, że w dobie Big Data główną wartością większości przedsiębiorstw jest przetwarzan...
20,40 zł
34,00 zł

Zarządzanie wiedzą w tworzeniu innowacji: model dojrzałości projektowej organizacji

Celem autorki jest zrozumienie i wyjaśnienie czynników, które podczas tworzenia innowacji produktu (kolekcji odzieżowej) mogą wspierać lub hamować zarządzanie wiedzą w organizacji przez zespół projektowy w uzyskiwaniu dojrzałości p...
7,72 zł
9,90 zł

Pakiet medyczny dla pracowników - rozliczenie podatkowe, składkowe i ewidencja rachunkowa

Pakiet medyczny obejmuje zazwyczaj prawo do skorzystania z usług dowolnego lekarza (ze specjalności wskazanej w pakiecie), zabiegów i procedur medycznych oraz diagnostyki. Zakres usług „w pakiecie” zależy od rodzaju pakietu oferowane...
44,25 zł
59,00 zł

Zarządzanie finansami wobec wyzwań XXI wieku. Tom 5

Koniec pierwszej dekady XXI w. mija pod znakiem głębokiego i niespodziewanego kryzysu finansowego oraz poważnego spowolnienia światowej go­spodarki. Wydarzenia te dowiodły, że współczesna gospodarka posiada swoje niedoskonałości, a nowoczesn...
7,72 zł
9,90 zł

Hulajnoga w firmie – zasady używania przez pracowników, rozliczenie podatkowe oraz księgowe w księgach rachunkowych i pkpir

"Coraz popularniejszym sposobem przemieszczania się staje się jazda na hulajnodze. Jak się okazuje korzystają z nich nie tylko osoby prywatne, ale również przedsiębiorcy. Ci ostatni nabywają hulajnogi nie tylko dla siebie, ale także dla swo...
49,06 zł
58,40 zł

Zarządzanie. Jak zarządzać i być zarządzanym

Zarządzanie jest wszechobecnym elementem życia społecznego, a jednocześnie dziedziną nauki wymagającą wiedzy z różnych jej obszarów. Przenikanie się tych obszarów i relacje między nimi stanowią istotny element Zarządzania. Ponadto ...
45,90 zł
51,00 zł

HR na zakręcie. Zarządzanie przez pomiar czy aktywacja kreatywności?

Książka jest zbiorem artykułów prezentujących zasadniczy problem, z jakim mierzą się obecnie działy HR: sprzeczności między potrzebą i wymogami standaryzacji działań kadrowych a silnie eksponowanymi wyzwaniami dotyczącymi kreatywności i innowacy...
76,50 zł
85,00 zł

Zarządzanie nieruchomościami

Autorami książki są wykładowcy studiów podyplomowych z zakresu zarządzania nieruchomościami prowadzonych przez Instytut Prawa, Administracji i Zarządzania Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy wspólnie z Kujawsko-Pomorskim Stowar...
18,17 zł
30,29 zł

Zarządzanie Przez Cele w dziale sprzedaży i nie tylko

To drugie wydanie poradnika. Rozwinięte zostały aspekty ZPC w działach back office.Publikacja dotyczy stosowania Zarządzania Przez Cele, jako koncepcji, ale i narzędzia skutecznego zarządzania aktywnością pracowników na każdym szczeblu org...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!