MENU

Akt o usługach cyfrowych. Komentarz

(eBook)

Formaty:
PDF

Zabezpieczenie: plik chroniony przez Watermark
Watermark
Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
0.00  [ 0 ocen]
Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
Dostępne warianty:
Cena katalogowa: 305,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 274,50 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

244,00
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Akt o usługach cyfrowych. Komentarz

Książka omawia przepisy Aktu o usługach cyfrowych (DSA) od strony praktycznej z uwzględnieniem aktualnego dorobku nauki polskiej i zagranicznej. Przedstawia ona zmiany, jakie wprowadza DSA w stosunku do wcześniejszych regulacji dyrektywy o handlu elektronicznym oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Unikalną wartością komentarza jest także uwzględnienie polskiego projektu ustawy o zmianie ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, który ma wdrożyć Akt o usługach cyfrowych do prawa polskiego.


Publikacja szczegółowo prezentuje nowe reguluje dotyczące m.in.:

obowiązku moderowania nielegalnych treści w Internecie przez platformy typu Facebook, X (dawniej Twitter) czy Google, a także
wprowadzania obowiązkowej oceny ryzyka i większej przejrzystości algorytmów, co pomoże w walce ze szkodliwymi treściami i dezinformacją w sieci.


Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla prawników praktyków, w tym sędziów, adwokatów, radców prawnych, prokuratorów, a także pracowników administracji oraz pracowników naukowych. Będzie ona również pomocna przedsiębiorcom z branż e-commerce, platform internetowych oraz dostawcom usług pośrednich. „Publikacja (...) wychodzi naprzeciw oczekiwaniom środowiska prawniczego oraz IT w związku z wejściem w życie DSA, czyli Aktu o usługach cyfrowych, stanowiącego niejako konstytucję dla Internetu. Lektura obowiązkowa dla specjalistów prawa nowych technologii. Regulacja ta jest odpowiedzią na wyzwania związane z nowoczesnymi platformami internetowymi i zmianami w Internecie, jakie nastąpiły od 2000 roku, to jest od przyjęcia dyrektywy o handlu elektronicznym”. Z recenzji prof. Dariusza Szostka

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów  | str. 19
Wprowadzenie  | str. 25
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065
w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych)  | str. 31
Rozdział I
Przepisy ogólne  | str. 103
Artykuł 1.       Przedmiot i zakres stosowania  | str. 103
Artykuł 2.       Zakres stosowania  | str. 108
Artykuł 3.       Definicje  | str. 114

Usługa społeczeństwa informacyjnego (lit. a)  | str. 116
Odbiorca usługi (lit. b)  | str. 118
Konsument (lit. c)  | str. 120
Oferować usługi w Unii (lit. d)  | str. 123
Istotne powiązanie z Unią (lit. e)  | str. 124
Przedsiębiorca (lit. f)  | str. 125
Usługa pośrednia (lit. g)  | str. 128

7.1.     Uwagi ogólne  | str. 128
7.2.     Usługa zwykłego przekazu  | str. 129
7.3.     Usługa cachingu  | str. 129
7.4.     Usługa hostingu  | str. 130

Nielegalne treści (lit. h)  | str. 132
Platforma internetowa (lit. i)  | str. 135
Wyszukiwarka internetowa (lit. j)  | str. 138
Publiczne rozpowszechnianie (lit. k)  | str. 141
Umowa zawierana na odległość (lit. l)  | str. 145
Interfejs internetowy (lit. m)  | str. 146
Koordynator ds. usług cyfrowych właściwy dla miejsca siedziby (lit. n)  | str. 147
Koordynator ds. usług cyfrowych właściwy dla miejsca przeznaczenia (lit. o)  | str. 148
Aktywny odbiorca platformy internetowej (lit. p)  | str. 149
Aktywny odbiorca wyszukiwarki internetowej (lit. q)  | str. 151
Reklama (lit. r)  | str. 151

18.1. Definicja „reklamy” we wcześniejszych aktach prawnych  | str. 151
18.2. Reklama jako informacja przeznaczona do propagowania przekazu  | str. 152
18.3. Przekaz osoby prawnej lub fizycznej  | str. 154
18.4. Komercyjny i niekomercyjny cel propagowanego przekazu  | str. 154
18.5. Informacja prezentowana przez platformę internetową na jej interfejsie internetowym  | str. 156
18.6. Otrzymywane przez platformę wynagrodzenie za promowanie przekazu  | str. 156
18.7. Obowiązki dotyczące reklam wynikające z DSA  | str. 157

System rekomendacji (lit. s)  | str. 157
Moderowanie treści (lit. t)  | str. 160
Warunki korzystania z usług (lit. u)  | str. 162
Osoby z niepełnosprawnościami (lit. v)  | str. 163
Informacja handlowa (lit. w)  | str. 164
Obrót (lit. x)  | str. 164

Rozdział II
Odpowiedzialność dostawców usług pośrednich  | str. 167
Artykuł 4.       „Zwykły przekaz”  | str. 167

Uwagi ogólne  | str. 167
Charakterystyka usługi zwykłego przekazu w kontekście odpowiedzialności jej dostawcy  | str. 168
Zasady wyłączenia odpowiedzialności i możliwość skorzystania z warunków wyłączenia odpowiedzialności  | str. 171
Obowiązek podporządkowania się nakazom sądowym i administracyjnym  | str. 173

Artykuł 5.       „Caching”  | str. 175

Uwagi ogólne  | str. 175
Charakterystyka usługi cachingu w kontekście odpowiedzialności jej dostawcy  | str. 176
Zasady wyłączenia odpowiedzialności i możliwość skorzystania z warunków wyłączenia odpowiedzialności  | str. 179
Wnioski końcowe  | str. 180

Artykuł 6.       Hosting  | str. 181

Uwagi ogólne  | str. 181
Uwagi ogólne na temat wyłączenia odpowiedzialności dostawców hostingu, w tym platform internetowych, za informacje przechowywane na żądanie odbiorców usługi  | str. 183

2.1.     Brak wiedzy o nielegalnych treściach  | str. 183
2.2.     Źródła konkretnej wiedzy  | str. 185
2.3.     Aktywna rola i neutralność  | str. 186
2.4.     Bezzwłoczne podjęcie działań w celu eliminacji treści nielegalnych  | str. 189
2.5.     Działanie z upoważnienia lub pod kontrolą  | str. 190
2.6.     Nakazy wobec pośredników  | str. 191

Dodatkowe uwagi na temat platform internetowych umożliwiających konsumentom zawieranie z przedsiębiorcami umów zawieranych na odległość (platformy B2C)  | str. 192

3.1.     Przesłanki wyłączenia odpowiedzialności  | str. 192
3.2.     Dodatkowe wytyczne dotyczące działania z upoważnienia lub pod kontrolą  | str. 196
Artykuł 7.       Dobrowolne czynności sprawdzające prowadzone z własnej inicjatywy i zgodność z prawem  | str. 197

Uwagi ogólne  | str. 197
Cel przepisu  | str. 198
Warunki korzystania z art. 7 – dobra wiara i należyta staranność  | str. 201
Wnioski ogólne  | str. 202

Artykuł 8.       Brak ogólnych obowiązków w zakresie monitorowania lub aktywnego ustalania faktów  | str. 203

Uwagi ogólne – granica obowiązków dostawców usług pośrednich  | str. 203
Wcześniejszy stan prawny – prawo UE – art. 15 dyrektywy 2000/31/WE  | str. 205
Wcześniejszy stan prawny. Prawo polskie – art. 15 u.ś.u.d.e.  | str. 205
Zmiana znaczenia zakazu ogólnego monitorowania informacji względem orzecznictwa TS  | str. 207
Dopuszczalne monitorowanie szczególne  | str. 209
Inne przykłady wykorzystania art. 8 DSA  | str. 210

Artykuł 9.       Nakaz podjęcia działań przeciwko nielegalnym treściom  | str. 212

Uwagi ogólne  | str. 214
Wcześniejszy stan prawny  | str. 214
Obowiązek informowania organu przez pośrednika o wszelkich podjętych działaniach w odpowiedzi na nakaz (ust. 1)  | str. 215
Minimalne zasady wydawania nakazów  | str. 216
Pierwszy warunek nakazu: sześć elementów  | str. 217
Drugi warunek nakazu: zakres terytorialny  | str. 218
Trzeci warunek nakazu: odpowiedni język  | str. 220
Ciąg przekazywania informacji między organami oraz koordynatorami ds. usług cyfrowych (ust. 3–4)  | str. 221
Przekazanie informacji użytkownikowi (ust. 5)  | str. 221
Brak uszczerbku dla prawa cywilnego procesowego i krajowego prawa karnego  | str. 222
Nakazy a zasada państwa pochodzenia  | str. 222
Egzekwowanie wykonania nakazów  | str. 223
Projekt wdrożenia  | str. 224

Artykuł 10.     Nakazy udzielenia informacji  | str. 224

Uwagi ogólne  | str. 226
Treść nakazu  | str. 226
Kwestia językowa  | str. 228
Obowiązki informacyjne  | str. 229

4.1.     Obowiązek informowania organu wydającego nakaz (art. 10 ust. 1)  | str. 229
4.2.     Obowiązek informowania koordynatora ds. usług cyfrowych (art. 10 ust. 3)  | str. 229
4.3.     Obowiązek informowania innych koordynatorów ds. usług cyfrowych (art. 10 ust. 4)  | str. 229
4.4.     Obowiązek informowania odbiorcy o podjętych krokach (art. 10 ust. 5)  | str. 229

Relacja z prawem krajowym  | str. 230
Wnioski końcowe  | str. 230

Rozdział III
Obowiązki w zakresie należytej staranności na potrzeby przejrzystego i bezpiecznego środowiska internetowego  | str. 231
Sekcja 1
Obowiązki mające zastosowanie do wszystkich dostawców usług pośrednich  | str. 231
Artykuł 11.     Punkty kontaktowe dla organów państw członkowskich, Komisji i Rady Usług Cyfrowych  | str. 231
Artykuł 12.     Punkty kontaktowe dla odbiorców usług  | str. 235
Artykuł 13.     Przedstawiciele prawni  | str. 238
Artykuł 14.     Warunki korzystania z usług  | str. 243
Artykuł 15.     Obowiązki sprawozdawcze w zakresie przejrzystości spoczywające na dostawcach usług pośrednich  | str. 248

Uwagi ogólne  | str. 249
Adresaci normy  | str. 251
Wymogi dotyczące sprawozdania  | str. 251
Zakres danych podlegających sprawozdaniu  | str. 252
Uprawnienia Komisji Euro­pejskiej  | str. 254
Wnioski ogólne  | str. 255

Sekcja 2
Dodatkowe przepisy mające zastosowanie do dostawców usług hostingu, w tym platform internetowych  | str. 256
Artykuł 16.     Mechanizmy zgłaszania i działania  | str. 256

Zgłoszenie  | str. 257
Dostawca usługi hostingu  | str. 259
Charakter prawny zgłoszenia  | str. 260
Potwierdzenie otrzymania zgłoszenia  | str. 261
Powiadomienie o podjętej decyzji  | str. 261

Artykuł 17.     Uzasadnienie  | str. 263

Uwagi ogólne  | str. 264
Dopuszczalne działania w ramach mechanizmu zgłoszenia i działania  | str. 265

2.1.     Ograniczenia w zakresie widoczności treści  | str. 266
2.2.     Zawieszenie, zakończenie lub inne ograniczenie płatności pieniężnych  | str. 267
2.3.     Zawieszenie lub zakończenie świadczenia usługi  | str. 267
2.4.     Zawieszenie lub zamknięcie konta odbiorcy usługi  | str. 268

Zawieszenie kont w przypadku powtarzających się naruszeń  | str. 268

Artykuł 18.     Zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa  | str. 270

Uwagi ogólne  | str. 270
Wcześniejszy stan prawny  | str. 271
Obowiązek informowania o poważnych przestępstwach  | str. 272
Przekazywane informacje  | str. 273
Brak obowiązku profilowania i monitorowania użytkowników  | str. 274
Następstwa  | str. 274
Sankcje  | str. 275

Sekcja 3
Dodatkowe przepisy mające zastosowanie do platform internetowych  | str. 275
Artykuł 19.     Wyłączenie dotyczące mikroprzedsiębiorstw i małych przedsiębiorstw  | str. 275

Zasada proporcjonalności  | str. 276
Zakres wyłączenia  | str. 276
Dobrowolne spełnianie dodatkowych obowiązków przez podmioty objęte wyłączeniem zawartym w art. 19 DSA  | str. 277
Wyjątek dotyczący bardzo dużych platform internetowych  | str. 277

Artykuł 20.     Wewnętrzny system rozpatrywania skarg  | str. 277

Uwagi ogólne  | str. 278
Wcześniejszy stan prawny  | str. 279
Decyzje podlegające zaskarżeniu  | str. 280
Podmioty uprawnione do złożenia skargi  | str. 281
Dostępność oraz terminy  | str. 281
Przywrócenie treści  | str. 283
Dodatkowe środki odwoławcze  | str. 284
Używanie zautomatyzowanych systemów  | str. 285

Artykuł 21.     Pozasądowe rozstrzyganie sporów  | str. 286

Upowszechnianie alternatywnych (pozasądowych) mechanizmów rozstrzygania sporów  | str. 289
Organy pozasądowego rozstrzygania sporów  | str. 291
Dobrowolność i obligatoryjność pozasądowego rozstrzygania sporów  | str. 294
Współpraca i postępowanie przed organami pozasądowego rozstrzygania sporów  | str. 295
Opłaty w postępowaniu przed organem pozasądowego rozstrzygania sporów  | str. 296
Projektowane polskie prawo dostosowujące do DSA  | str. 297

Artykuł 22.     Zaufane podmioty sygnalizujące  | str. 298

Wstęp  | str. 299
Definicja zaufanych podmiotów sygnalizujących  | str. 301
Zaufane podmioty sygnalizujące w świetle DSA  | str. 302
Kryterium szczególnej wiedzy eksperckiej i kompetencji dla celów wykrywania, identyfikowania i zgłaszania nielegalnych treści  | str. 304
Niezależność od platform internetowych  | str. 304
Podejmowanie działań mających na celu dokonywanie zgłoszeń w sposób dokładny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności  | str. 305
Przyznawanie statusu zaufanego podmiotu sygnalizującego  | str. 306
Odebranie statusu zaufanego podmiotu sygnalizującego  | str. 307
Obowiązki sprawozdawcze  | str. 308
Rola zaufanych podmiotów sygnalizujących  | str. 309
Zaufane podmioty sygnalizujące w świetle projektu ustawy o zmianie ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną  | str. 310

Artykuł 23.     Środki podejmowane przeciwko nadużywaniu i ochrona przed nim  | str. 314

Art. 23 ust. 1 – zawieszenie usług na rzecz odbiorców usługi  | str. 315
Art. 23 ust. 2 – zawieszenie rozpatrywania zgłoszeń oraz skarg  | str. 318
Art. 23 ust. 3 – kryteria oceny przez dostawców platform internetowych podstaw zawieszenia  | str. 319
Art. 23 ust. 4 – polityka dostawcy platform internetowych dotycząca nadużywania  | str. 320

Artykuł 24.     Obowiązki sprawozdawcze w zakresie przejrzystości spoczywające na dostawcach platform internetowych  | str. 322

Uwagi ogólne  | str. 323
Adresaci normy  | str. 324
Wymogi dotyczące sprawozdania oraz zakres danych podlegających sprawozdaniu  | str. 324
Dane do celów wyznaczenia bardzo dużej platformy lub wyszukiwarki internetowej  | str. 325
Baza danych Komisji  | str. 326

Artykuł 25.     Projekt i organizacja interfejsów internetowych  | str. 327

Zakres regulacji  | str. 327
Zwodnicze interfejsy  | str. 328
Występowanie zwodniczych interfejsów  | str. 329
Taksonomia zwodniczych interfejsów  | str. 329
Zakres zastosowania  | str. 332
Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym  | str. 332
Zwodnicze interfejsy a przepisy RODO  | str. 334
Wytyczne KE  | str. 334
Fragmentaryzacja regulacji  | str. 335

Artykuł 26.     Reklamy na platformach internetowych  | str. 336

Ratio legis oraz zakres regulacji  | str. 336
Obowiązek informacyjny dotyczący reklam (art. 26 ust. 1 DSA)  | str. 338
Obowiązek dostarczania funkcji pozwalającej użytkownikom na oznaczanie informacji handlowych (art. 26 ust. 2 DSA)  | str. 342
Zakaz prezentowania odbiorcom usługi platformy internetowej reklam opartych na profilowaniu z wykorzystaniem szczególnych kategorii danych osobowych (art. 26 ust. 3 DSA)  | str. 343

Artykuł 27.     Przejrzystość systemu rekomendacji  | str. 347

Uwagi ogólne, umiejscowienie, struktura przepisu  | str. 347
Cel i znaczenie regulacji  | str. 348
Obowiązki dotyczące informowania o działaniu systemów rekomendacji  | str. 349
Główne parametry stosowane w systemach rekomendacji  | str. 351
Skuteczność informowania  | str. 352
Systemy algorytmiczne  | str. 353
Obowiązki VLOPs i VLOSEs oraz sankcje  | str. 354

Artykuł 28.     Ochrona małoletnich w internecie  | str. 356
Sekcja 4
Dodatkowe przepisy dotyczące dostawców platform internetowych umożliwiających konsumentom zawieranie z przedsiębiorcami umów zawieranych na odległość  | str. 365
Artykuł 29.     Wyłączenie dotyczące mikroprzedsiębiorstw i małych przedsiębiorstw  | str. 365
Artykuł 30.     Identyfikowalność przedsiębiorców  | str. 367

Uwagi ogólne, umiejscowienie, struktura przepisu  | str. 369
Cel i znaczenie regulacji  | str. 369
Dane pozyskiwane od przedsiębiorcy  | str. 370
Weryfikacja podanych informacji  | str. 371
Zawieszenie świadczenia usług platformy handlowej na rzecz przedsiębiorcy  | str. 373
Przechowywanie i ujawnianie informacji  | str. 374
Stosunek do innych przepisów  | str. 376

Artykuł 31.     Zgodność w fazie projektowania  | str. 376

Uwagi ogólne  | str. 377
Adresaci normy  | str. 378
Wymogi dotyczące zgodności w fazie projektowania  | str. 378
Sprawdzenie kompletności informacji przed umożliwieniem odbiorcy usługi oferowania produktów i usług  | str. 379
Losowa weryfikacja  | str. 382
Wnioski ogólne  | str. 383

Artykuł 32.     Prawo do informacji  | str. 383

Uwagi ogólne  | str. 384
Adresaci normy  | str. 384
Wymogi dotyczące prawa do informacji  | str. 385
Uruchomienie obowiązku z art. 32  | str. 386
Podanie informacji o zakupie do wiadomości publicznej  | str. 387
Informacje, jakie należy przekazać  | str. 387

Sekcja 5
Dodatkowe obowiązki spoczywające na dostawcach bardzo dużych platform internetowych i bardzo dużych wyszukiwarek internetowych w zakresie zarządzania ryzykiem systemowym  | str. 388
Artykuł 33.     Bardzo duże platformy internetowe i bardzo duże wyszukiwarki internetowe  | str. 388
Artykuł 34.     Ocena ryzyka  | str. 395

Uwagi ogólne, umiejscowienie, struktura przepisu  | str. 397
Podejście oparte na ryzyku  | str. 397
Ocena ryzyka systemowego  | str. 400
Przeprowadzanie oceny ryzyka  | str. 402
Przechowywanie dokumentów związanych z oceną ryzyka  | str. 404
Uwagi końcowe, stosunek do innych przepisów  | str. 405

Artykuł 35.     Zmniejszanie ryzyka  | str. 407

Uwagi ogólne, umiejscowienie, struktura przepisu  | str. 408
Znaczenie regulacji  | str. 409
Środki zmniejszające ryzyko  | str. 409
Łagodzenie negatywnych skutków spersonalizowanych rekomendacji i reklam  | str. 413
Dostosowanie projektu usług i interfejsu do małoletnich  | str. 413
Automatyzacja zmniejszania ryzyka  | str. 414
Sprawozdania Rady Usług Cyfrowych i Komisji  | str. 414
Wytyczne Komisji  | str. 415

Artykuł 36.     Mechanizm reagowania kryzysowego  | str. 415

Uwagi ogólne  | str. 418
Adresat obowiązku i organ uprawniony (ust. 1)  | str. 418
Przesłanki przyjęcia decyzji przez Komisję  | str. 419
Wymogi decyzji Komisji (ust. 3)  | str. 420
Działania, do jakich mogą zostać zobowiązani VLOPs oraz VLOSes (ust. 1 i ust. 5)  | str. 421
Obowiązki Komisji po przyjęciu decyzji (ust. 4, ust. 7, ust. 11)  | str. 422
Zmiana decyzji (ust. 8–9)  | str. 423

Artykuł 37.     Niezależny audyt  | str. 424

Audyt bardzo dużych platform internetowych i bardzo dużych wyszukiwarek internetowych  | str. 426
Cel audytu  | str. 427
Podstawowe reguły audytu  | str. 427
Organizacje przeprowadzające audyt  | str. 428
Sprawozdanie z audytu  | str. 430
Zalecenia operacyjne wynikające z audytu  | str. 432
Metodyki audytowe  | str. 433

Artykuł 38.     System rekomendacji  | str. 434

Dotychczasowy stan prawny  | str. 434
Zakres podmiotowy  | str. 435
Zakres przedmiotowy  | str. 436

Artykuł 39.     Dodatkowa przejrzystość reklam internetowych  | str. 438

Uwagi ogólne, umiejscowienie, struktura przepisu  | str. 439
Cel i znaczenie regulacji  | str. 439
Repozytorium reklam  | str. 441
Wymogi dotyczące repozytorium reklam  | str. 442
Skutki usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do reklamy  | str. 444
Dobrowolne kodeksy postępowania  | str. 444

Artykuł 40.     Dostęp do danych i kontrola danych  | str. 445

Dotychczasowy stan prawny  | str. 448
Zakres podmiotowy  | str. 449
Zakres przedmiotowy  | str. 449

3.1.     Dostęp do danych do celów monitorowania przestrzegania rozporządzenia  | str. 449
3.2.     Dostęp do informacji dotyczących działania systemów algorytmicznych  | str. 450
3.3.     Dostęp do danych dla badaczy  | str. 452

Zweryfikowany badacz  | str. 452
Badacz  | str. 455
Zakres dostępu do danych  | str. 456
Procedura dostępu do danych  | str. 457
Akty delegowane  | str. 458
Realizacja przepisów rozporządzenia na poziomie krajowym  | str. 458

Artykuł 41.     Komórka nadzoru przestrzegania niniejszego rozporządzenia  | str. 460

Uwagi ogólne  | str. 462
Adresaci normy  | str. 463
Cel przepisu  | str. 463
Gwarancje niezależności  | str. 463
Zadania komórki nadzoru  | str. 465
Kompetencje pracowników  | str. 466

Artykuł 42.     Obowiązki sprawozdawcze w zakresie przejrzystości  | str. 467

Przejrzystość dostawców platform internetowych i wyszukiwarek internetowych  | str. 468
Sprawozdawczość dostawców bardzo dużych platform internetowych i bardzo dużych wyszukiwarek internetowych  | str. 470
Przekazywanie sprawozdań z audytu przez bardzo duże platformy internetowe i bardzo duże wyszukiwarki 
 internetowe  | str. 471

Artykuł 43.     Opłata nadzorcza  | str. 471

Obciążenie opłatą nadzorczą  | str. 473
Limit kwotowy opłaty nadzorczej  | str. 473

Sekcja 6
Inne przepisy dotyczące obowiązków w zakresie należytej staranności  | str. 474
Artykuł 44.     Normy  | str. 474

Standardy a obowiązki należytej staranności wynikające z DSA  | str. 475
Standaryzacja a akt o usługach cyfrowych (art. 44 ust. 1)  | str. 476
Organy ustanawiające standardy  | str. 480
Struktura nadzoru i rola Komisji (art. 44 ust. 1 i 2)  | str. 480

Artykuł 45.     Kodeksy postępowania  | str. 481
Artykuł 46.     Kodeksy postępowania w odniesieniu do reklam internetowych  | str. 487

Kodeksy postępowania dotyczące reklamy a kodeksy postępowania z art. 45 oraz 47 DSA  | str. 488
Kodeksy postępowania sprzyjające większej przejrzystości reklamy internetowej  | str. 489
Zawartość kodeksu postępowania dotyczącego przejrzystości reklamy internetowej  | str. 490

Artykuł 47.     Kodeksy postępowania w odniesieniu do dostępności  | str. 490
Artykuł 48.     Protokoły kryzysowe  | str. 493
Rozdział IV
Wdrażanie, współpraca, sankcje i egzekwowanie  | str. 499
Sekcja 1
Właściwe organy i krajowi koordynatorzy ds. usług cyfrowych  | str. 499
Artykuł 49.     Właściwe organy i koordynatorzy ds. usług cyfrowych  | str. 499

Uwagi ogólne – model instytucjonalny organów ds. DSA  | str. 500
Wyznaczenie wielu organów przez państwa członkowskie  | str. 501
Termin powołania koordynatora ds. usług cyfrowych  | str. 504
Odpowiednie stosowanie przepisów do innych organów właściwych  | str. 504
Powołanie organów właściwych przez państwa członkowskie  | str. 505
Porównanie do RODO  | str. 506

Artykuł 50.     Wymogi dotyczące koordynatorów ds. usług cyfrowych  | str. 506

Koordynatorzy ds. usług cyfrowych  | str. 507
Ustrój organu nadzorczego  | str. 507
Niezależność koordynatora ds. usług cyfrowych  | str. 508
Budżet  | str. 511
Kontrola finansowa  | str. 511
Kontrola sądowa  | str. 512
Polskie przepisy wdrażające DSA i wnioski de lege ferenda  | str. 512

Artykuł 51.     Uprawnienia koordynatorów ds. usług cyfrowych  | str. 514

Uwagi ogólne  | str. 517
Uprawnienia sprawdzające  | str. 519
Uprawnienia egzekucyjne  | str. 521
Planowana regulacja krajowa  | str. 524

Artykuł 52.     Sankcje  | str. 525

Uwagi ogólne  | str. 526
Podmiot kompetentny do nakładania sankcji  | str. 526
Charakter sankcji  | str. 527
Rodzaje sankcji  | str. 529
Obowiązek wdrożenia  | str. 531

Artykuł 53.     Prawo do wniesienia skargi  | str. 533
Artykuł 54.     Odszkodowanie  | str. 541
Artykuł 55.     Sprawozdania z działalności  | str. 545

Zakres sprawozdania koordynatora ds. usług cyfrowych ze swojej działalności  | str. 545
Częstotliwość i postać sprawozdania koordynatora ds. usług cyfrowych ze swojej działalności  | str. 546
Jedno sprawozdanie koordynatora ds. usług cyfrowych z działalności kilku organów  | str. 547

Sekcja 2
Kompetencje, skoordynowane czynności sprawdzające 
 i mechanizmy spójności  | str. 548
Artykuł 56.     Kompetencje  | str. 548

Podział kompetencji nadzorczych i wykonawczych  | str. 549
Ogólne domniemanie kompetencyjne  | str. 549
Kompetencje w zakresie nadzorowania i egzekwowania obowiązków spoczywających na dostawcach bardzo dużych platform internetowych i bardzo dużych wyszukiwarek internetowych w zakresie zarządzania ryzykiem systemowym  | str. 550
Kompetencje współdzielone przez Komisję Europejską i państwa członkowskie UE  | str. 550
Kompetencja co do dostawcy usług pośrednich spoza UE  | str. 551

Artykuł 57.     Wzajemna pomoc  | str. 552

Wymiana informacji i obowiązek informowania  | str. 553
Przekazywanie informacji przy czynnościach sprawdzających  | str. 553

Artykuł 58.     Współpraca transgraniczna między koordynatorami ds. usług cyfrowych  | str. 554
Artykuł 59.     Skierowanie sprawy do Komisji  | str. 557
Artykuł 60.     Wspólne czynności sprawdzające  | str. 559
Sekcja 3
Europejska Rada ds. Usług Cyfrowych  | str. 562
Artykuł 61.     Europejska Rada ds. Usług Cyfrowych  | str. 562

Ustanowienie Rady Usług Cyfrowych  | str. 562
Cele Rady Usług Cyfrowych  | str. 563

Artykuł 62.     Struktura Rady Usług Cyfrowych  | str. 564

Skład Rady Usług Cyfrowych  | str. 565
Rola Komisji Euro­pejskiej w Radzie Usług Cyfrowych  | str. 566
Głosowanie w Radzie Usług Cyfrowych  | str. 566
Projektowane polskie prawo dostosowujące do DSA  | str. 567

Artykuł 63.     Zadania Rady Usług Cyfrowych  | str. 567

Katalog zadań Rady Usług Cyfrowych  | str. 568
Zadania wspierające  | str. 568
Zadania opiniodawcze i doradcze oraz wydawanie zaleceń  | str. 568

Sekcja 4
Nadzór, czynności sprawdzające, egzekwowanie i monitorowanie w odniesieniu do dostawców bardzo dużych platform internetowych i bardzo dużych wyszukiwarek internetowych  | str. 569
Artykuł 64.     Rozwój wiedzy eksperckiej i zdolności  | str. 569
Artykuł 65.     Egzekwowanie obowiązków dostawców bardzo dużych platform internetowych i bardzo dużych wyszukiwarek internetowych  | str. 572
Artykuł 66.     Wszczęcie postępowania przez Komisję i współpraca w ramach czynności sprawdzających  | str. 576
Artykuł 67.     Wnioski o udzielenie informacji  | str. 580
Artykuł 68.     Uprawnienie do odbierania wyjaśnień i przyjmowania oświadczeń  | str. 584
Artykuł 69.     Uprawnienia do przeprowadzania kontroli  | str. 587
Artykuł 70.     Środki tymczasowe  | str. 595
Artykuł 71.     Zobowiązania  | str. 598
Artykuł 72.     Działania z zakresu monitorowania  | str. 601
Artykuł 73.     Nieprzestrzeganie przepisów  | str. 604
Artykuł 74.     Grzywny  | str. 606
Artykuł 75.     Wzmożony nadzór nad środkami zaradczymi w celu wyeliminowania naruszeń obowiązków ustanowionych w rozdziale III sekcja 5  | str. 612
Artykuł 76.     Okresowe kary pieniężne  | str. 618
Artykuł 77.     Termin przedawnienia dotyczący nakładania sankcji  | str. 620
Artykuł 78.     Termin przedawnienia dotyczący wykonania sankcji  | str. 628
Artykuł 79.     Prawo do bycia wysłuchanym i prawo dostępu do akt  | str. 630
Artykuł 80.     Publikacja decyzji  | str. 634
Artykuł 81.     Kontrola przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej  | str. 636
Artykuł 82.     Wnioski dotyczące ograniczeń dostępu i współpraca z sądami krajowymi  | str. 638
Artykuł 83.     Akty wykonawcze dotyczące interwencji Komisji  | str. 643
Sekcja 5
Wspólne przepisy dotyczące egzekwowania  | str. 645
Artykuł 84.     Tajemnica zawodowa  | str. 645
Artykuł 85.     System wymiany informacji  | str. 649
Artykuł 86.     Przedstawicielstwo  | str. 651
Sekcja 6
Akty delegowane i wykonawcze  | str. 655
Artykuł 87.     Wykonywanie przekazanych uprawnień  | str. 655

Miejsce aktów delegowanych w systemie prawa  | str. 656
Zakres przekazywanych uprawnień  | str. 656
Warunki wydania aktów delegowanych  | str. 659

Artykuł 88.     Procedura komitetowa  | str. 659
Rozdział V
Przepisy końcowe  | str. 661
Artykuł 89.     Zmiany dyrektywy 2000/31/WE  | str. 661
Artykuł 90.     Zmiany dyrektywy (UE) 2020/1828  | str. 662
Artykuł 91.     Przegląd  | str. 663
Artykuł 92.     Wcześniejsze stosowanie w stosunku do dostawców bardzo dużych platform internetowych i bardzo dużych wyszukiwarek internetowych  | str. 665
Artykuł 93.     Wejście w życie i stosowanie  | str. 666
Bibliografia  | str. 669
Prawodawstwo  | str. 683
Orzecznictwo  | str. 689
Źródła internetowe  | str. 695
Inne dokumenty  | str. 697
Autorzy  | str. 699
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

15,48 zł
18,00 zł

Przemysłowe drukowanie cyfrowe materiałów opakowaniowych i opakowań

Monografia zawiera opis dostępnych przemysłowych technologii drukowania cyfrowego opakowań. Przedstawiono w niej nową klasyfikację opakowaniowych podłoży drukowych (rozdział pierwszy), a w rozdziale drugim także opis technologii cyfrowych. W monografii...
64,80 zł
81,00 zł

Ustawa o stosunku państwa do Kościoła Katolickiego Rzeczypospolitej Polskiej. Komentarz

Ustawa o stosunku państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej została uchwalona w zupełnie innych realiach ustrojowych i do dnia dzisiejszego nie doczekała się nowelizacji dostosowującej ją do współczesnego polskiego systemu pra...
102,40 zł
128,00 zł

Ustawa o systemie oświaty. Komentarz

Książka stanowi praktyczny komentarz do Ustawy o systemie oświaty, która częściowo została zastąpiona nową ustawą - Prawo oświatowe, w dużym jednak stopniu nadal obowiązuje. W opracowaniu omówiono m.in.:zadania Centralne...
135,20 zł
169,00 zł

Postępowanie egzekucyjne w administracji. Komentarz

W komentarzu kompleksowo omówiono poszczególne instytucje postępowania egzekucyjnego w administracji: egzekucję należności pieniężnych i obowiązków o charakterze niepieniężnym, postępowanie zabezpieczające oraz kwestie odpowiedzial...
23,63 zł
26,25 zł

Zaangażowanie konsumenta w usługach w ujęciu logiki dominacji usługowej

Zaangażowanie klienta (ang. customer engagement, CE) lub zaangażowanie konsumenta (ang. consumer engagement, CE) zaczęło być przedmiotem zainteresowania praktyków marketingu w związku z dynamicznym rozwojem nowoczesnych technologii i postępujący...
47,42 zł
60,80 zł

Najciekawsze wyroki z wynagrodzeń i interpretacje ZUS z komentarzem

ZUS udziela indywidualnych interpretacji tylko na wniosek przedsiębiorcy. Zakres wydawanych indywidualnych interpretacji jest ograniczony. ZUS nie wyda interpretacji m.in. w sprawach dotyczących: objęcia ubezpieczeniem zdrowotnym, uznania danej pracy z...
129,60 zł
162,00 zł

Dokumenty w zatrudnieniu na podstawie pragmatyk służbowych. Wzory i komentarze

Książka zawiera ponad 270 wzorów odnoszących się do stosunków zatrudnienia na podstawie pragmatyk służbowych.Wzory - przygotowane przez specjalistów prawa pracy będących jednocześnie praktykami w tej dziedzi...
224,00 zł
280,00 zł

Gospodarka nieruchomościami. Komentarz

Publikacja obejmuje szczegółową analizę przepisów ustawy o gospodarce nieruchomościami z uwzględnieniem takich kwestii jak: pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości z zasobu gminy, organizacja przetargów na sprzedaż albo najem nieruch...
148,80 zł
186,00 zł

Ustawa o samorządzie gminnym. Komentarz

Komentarz do ustawy o samorządzie gminnym zawiera pogłębioną analizę norm prawnych odnoszących się do działalności gmin, w tym m.in.: zakresu działania i zadań gminy, władz gminy, aktów prawa miejscowego, gospodarki finansowej gminy, związk&oacu...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!