Marketing na rynku międzynarodowym
W podręczniku zostały omówione podstawowe zagadnienia związane z działalnością marketingową na rynku międzynarodowym.
Autor wyjaśnia: w jaki sposób prowadzone są
badania marketingowe rynków zagranicznych, jakie metody wykorzystuje się przy wyborze rynku, na którym warto rozpocząć działalność, jakimi kryteriami powinny kierować się firmy przy wyborze formy działalności, jakie strategie można realizować na rynkach zagranicznych, na czym polega strategia marketing mix realizowana w skali międzynarodowej, jak należy zorganizować komórką marketingową przedsiębiorstwa, która nie ogranicza swojej działalności do rynku krajowego. Opisane w książce strategie ekspansji na rynki zagraniczne i funkcjonowania na nich zostały zilustrowane licznymi studiami przypadków.
Adresaci:
Publikacja jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych, zarządzania, marketingu i międzynarodowych stosunków gospodarczych oraz dla menedżerów przedsiębiorstw prowadzących działalność na rynkach zagranicznych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-5391-5
- ISBN druku: 978-83-264-4084-7
- Liczba stron: 308
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O autorze 9 Wstęp 11 1. Uwarunkowania i specyfika marketingu międzynarodowego 13 Czynniki ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw 13 Pojęcie marketingu międzynarodowego i jego elementy 19 2. Badania marketingowe rynku międzynarodowego 24 Pojęcie i specyfika badań 24 Rodzaje badań 27 Źródła informacji i metody badań 40 3. Etapy strategii na rynku międzynarodowym 50 Określenie strategii internacjonalizacyjnej przedsiębiorstwa 50 Ocena i selekcja rynków zagranicznych 56 Określenie celów działania na rynku zagranicznym 56 Ustalenie sposobów wejścia na rynek zagraniczny 57 Ustalenie działań funkcjonalnych przedsiębiorstwa 58 Koordynacja działań 62 Realizacja strategii i kontrola 63 4. Wejście przedsiębiorstwa na wybrane rynki zagraniczne 65 Ocena i selekcja rynków zagranicznych 65 Formy wejścia 73 5. Charakterystyka form działania przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym 79 Działania eksportowe 79 Handel wymienny 86 Wybrane rodzaje ryzyka transakcji eksportowych i sposoby jego ograniczania 89 Działania kooperacyjne bez zaangażowania kapitału 91 Działania kooperacyjne z zaangażowaniem kapitału 95 Inwestycje bezpośrednie 101 6. Strategie funkcjonalne przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym 106 Strategie marketingowe 106 Pozostałe strategie funkcjonalne 115 7. Strategia marketing mix na rynku międzynarodowym i jej elementy 120 Polityka produktu 121 Polityka cenowa 139 Polityka dystrybucji na rynku międzynarodowym 165 Polityka promocji przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym i jej elementy 183 8. Organizacja marketingu w przedsiębiorstwie działającym na rynku międzynarodowym 204 Podział organizacyjnych struktur marketingu 205 9. Strategie ekspansji polskich firm na rynki zagraniczne. Studia przypadków 215 Formy wejścia polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne 215 Inwestycje bezpośrednie polskich przedsiębiorstw 217 Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych 219 Grupa Maspex Wadowice 223 Grupa Mokate 225 Amica Wronki SA 227 Grupa Selena 231 Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych SA 234 Grupa Can-Pack 236 Polskie przedsiębiorstwa z branży kosmetycznej (Dr Irena Eris, Kolastyna) 238 Solaris Bus & Coach 244 Polskie przedsiębiorstwa z branży meblarskiej (Grupa Forte, Grupa Nowy Styl) 247 Polskie przedsiębiorstwa z branży odzieżowej i obuwniczej (LPP SA, Redan, Gino Rossi 251 Grupa Atlas SA 259 Grupa Koelner 263 10. Strategie marketingowe zagranicznych firm na rynku międzynarodowym. Studia przypadków 265 McDonald's Corporation 265 IKEA 268 Nike Inc. 270 Avon 274 Benetton Group 276 Koncern Bertelsmann na polskim rynku 279 Strategia wejścia na polski rynek firmy Stollwerck 282 Strategia wejścia na polski rynek firmy Cadbury 284 Strategia wejścia na polski rynek firm Algida i Schöller 286 Zakończenie 289 Literatura 293 Indeks 301