Controlling działań marketingowych
Prawidłowo przygotowana i realizowana strategia marketingowa powinna zapewniać przedsiębiorstwu obronę przed konkurencją oraz mocną pozycję na rynku. Podczas i po zakończeniu jej wdrażania konieczne jest zebranie informacji o sytuacji rynkowej i podejmowanych działaniach z zakresu marketing mix w celu kontroli wykonania zamierzeń, porównania ich z założonymi wynikami czy sformułowania ewentualnych procedur naprawczych. Przedsiębiorstwo gromadzi więc informacje stanowiące podstawę do opracowania planu marketingowego, który następnie jest realizowany i poddawany ocenie z punktu widzenia zaprojektowanych inicjatyw. W literaturze fachowej właśnie tak rozumiany jest
controlling marketingowy w ujęciu funkcjonalnym.
W publikacji przedstawiono podstawowe informacje na temat controllingu marketingowego – jego uwarunkowań, funkcji, barier stosowania, narzędzi i etapów, a także zaprezentowano niezbędne analizy controllingowe odnoszące się do działań marketingowych przedsiębiorstwa i jego zasobów. Na końcu zamieszczono trzy studia przypadków, które mogą zostać wykorzystane w pracy ze studentami kierunków ekonomicznych i zarządzania.
- Kategorie:
- ISBN: 978-83-8331-230-9
- ISBN druku: 978-83-8331-229-3
- Liczba stron: 134
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Rozdział 1. Controlling – pojęcie i instrumenty 9 1.1. Kontrola działalności marketingowej – pojęcie, rodzaje i etapy 9 1.2. Pojęcie controllingu – jego funkcje i uwarunkowania 13 1.2.1. Uwarunkowania stosowania controllingu 16 1.2.2. Uwarunkowania zewnętrzne controllingu 19 1.3. Controlling marketingowy – istota, ograniczenia i etapy 21 1.4. System informacji marketingowej jako warunek stosowania controllingu marketingowego 25 1.5. Zakres przedmiotowy controllingu marketingowego 28 1.6. Audyt jako narzędzie controllingu 33 1.7. Audyt marketingowy – pojęcie, ewolucja i zakres przedmiotowy 35 Rozdział 2. Analizy controllingowe w marketingu 45 2.1. Analiza sytuacji rynkowej i popytu 45 2.2. Analiza nabywców 48 2.3. Analiza konkurencji 53 2.4. Analiza controllingowa personelu przedsiębiorstwa 56 2.5. Analiza controllingowa sytuacji finansowej przedsiębiorstwa 59 2.6. Analiza controllingowa działań marketingowych 63 2.6.1. Analiza controllingowa polityki produktu i sprzedaży 65 2.6.2. Analiza controllingowa cen i polityki cenowej 77 2.6.3. Analiza controllingowa polityki dystrybucji 85 2.6.4. Analiza controllingowa polityki promocji 91 2.7. Analiza controllingowa efektywności działań marketingowych 93 2.8. Budżet działań marketingowych i jego procedury 98 2.9. Ustalanie nakładów na działania marketingowe 102 2.10. Prognozowanie sprzedaży jako czynnik budżetu działań marketingowych 106 2.11. E-controlling marketingowy i stosowane wskaźniki 113 Podsumowanie 117 Załącznik. Studia przypadków 119 Bibliografia 127 Spis rysunków 131 Spis tabel 133