MENU

Terapia zajęciowa dzieci

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2019

  • Seria / cykl: Terapia zajęciowa

  • Autor: Aleksandra Kulis, Beata Batorowicz, Małgorzata Szmurło, Urszula Chrabota

  • Wydawca: PZWL

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 99,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 59,40 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

64,35
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Terapia zajęciowa dzieci

Książka w kompleksowy sposób przedstawia problematykę zajęciowości wśród najmłodszych i szeroko omawia zarówno teoretyczne jak i praktyczne aspekty pracy terapeuty zajęciowego z osobami w wieku rozwojowym. W podręczniku omówiono niepełnosprawność wieku rozwojowego oraz etapy rozwoju dziecka. Przedstawiono użyteczne w pracy terapeuty zajęciowego narzędzia oceny. Szczególnie szeroko przedstawione zostały obszary interwencji terapeuty zajęciowego m.in.: kontrola motoryczna, umiejętności manualne, I ADL (złożone czynności dnia codziennego), integracja sensoryczna, wzrok, słuch, interakcje społeczne, karmienie, komunikacja, zabawa, umiejętności grafomotoryczne i pisanie, pomoce techniczne. Ważną częścią podręcznika są przykłady interwencji terapeutycznych u dzieci (studia przypadków), które wzmacniają jego wartość merytoryczną. Treści zawarte w książce są zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w krajach Unii Europejskiej

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
1. Podstawy terapii zajęciowej u dzieci – Urszula Chrabota  1
	1.1. Podejście robić-być-stawać się (doing-being-becoming)   2
	1.2. Teoria motywacji 2
	1.3. Terapia skupiona na dziecku i rodzinie  3
	1.4. Zespół terapeutyczny 4
	1.5. Proces terapii zajęciowej 5
		1.5.1. Proces terapii według AOTA (American Occupational Therapy Intervention) 6
		1.5.2. Proces terapii według CAOT (Canadian Association of Occupational Therapy) 7
	Polecenia i pytania sprawdzające 9
	Piśmiennictwo 9
2. Niepełnosprawność wieku rozwojowego – Małgorzata Szmurło 11
	2.1. Niepełnosprawność ruchowa 12
	2.2. Niepełnosprawność intelektualna 15
		2.2.1. Kryteria diagnostyczne niepełnosprawności intelektualnej 15
		2.2.2. Epidemiologia niepełnosprawności intelektualnej 17
	2.3. Zaburzenia ze spektrum autyzmu 19
	2.4. Niepełnosprawność wzrokowa 20
	2.5. Niepełnosprawność słuchowa 21
	2.6. Niepełnosprawność sprzężona 22
	2.7. Podsumowanie 22
Polecenia i pytania sprawdzające 23
Piśmiennictwo 23
3. Rozwój funkcjonalny dziecka – Małgorzata Szmurło 27
	3.1. Teorie i koncepcje rozwojowe 27
		3.1.1. Teorie rozwoju poznawczego 28
		3.1.2. Teorie rozwoju ruchowego 30
		3.1.3. Percepcja i działanie 33
		3.1.4. Etapy uczenia motorycznego 34
	3.2. Rozwój społeczno-emocjonalny 35
		3.2.1. Regulacja emocji 35
		3.2.2. Rozwój zajęciowy 35
	Polecenia i pytania sprawdzające 37
	Piśmiennictwo 37
4. Narzędzia oceny – Aleksandra Kulis 39
	4.1. Wywiad 39
	4.2. Badanie w zakresie struktury i funkcji organizmu 40
		4.2.1. Pomiary liniowe i kątowe 40
		4.2.2. Badanie napięcia mięśniowego 41
		4.2.3. Klasyfikacja Zancolliego 43
		4.2.4. Klasyfikacja House’a 45
		4.2.5. Ocena chwytów 45
		4.2.6. Ocena czucia 46
	4.3. Testy i klasyfikacje funkcjonalne 47
		4.3.1. System klasyfikacji funkcji motoryki dużej – rozszerzony i poprawiony 47
		4.3.2. Manual Ability Classification System 49
		4.3.3. Melbourne Assessment 51
		4.3.4. Quality of Upper Extremity Skills Test 51
		4.3.5. Kids-Assisting Hand Assessment 53
		4.3.6. ABILHAND-Kids 54
		4.3.7. ABILOCO-Kids 54
	4.4. Ocena poziomu uczestnictwa 55
		4.4.1. Canadian Occupational Performance Measure 55
		4.4.2. Pediatric Evaluation of Disability Inventory, Pediatric Evaluation of Disability Inventory Computer Adaptive Test 57
		4.4.3. Child Occupational Self Assessment 59
		4.4.4. Children’s Assessment of Participation and Enjoyment and Preferences for Activities for Children 59
		4.4.5. Self-reported Experiences of Activity Settings 60
		4.4.6. Measure of Environmental Qualities of Activity Settings 61
		4.4.7. Pediatryczny Kwestionariusz Jakości Życia 62
		4.4.8. Goal Attainment Scaling 62
		4.4.9. Skala Barthel 62
	Polecenia i pytania sprawdzające  63
	Piśmiennictwo 63
5. O bszary interwencji 67
	5.1. Kontrola motoryczna – Aleksandra Kulis 67
		5.1.1. Podnoszenie i kontrolowanie głowy 69
		5.1.2. Obracanie się 70
		5.1.3. Siedzenie 71
		5.1.4. Pełzanie i raczkowanie 73
		5.1.5. Stanie i chodzenie 73
		5.1.6. Bieganie 75
		5.1.7. Skakanie 75
	Polecenia i pytania sprawdzające 76
	Piśmiennictwo 76
	5.2. Umiejętności manualne – Aleksandra Kulis 76
	Polecenia i pytania sprawdzające 83
	Piśmiennictwo  84
	5.3. Czynności życia codziennego (Activities of Daily Living – ADL) – Urszula Chrabota 84
		5.3.1. Obszary interwencji w zakresie podstawowych czynności życia codziennego 86
		5.3.2. Złożone czynności życia codziennego (IADL) 103
		5.3.3. Uczestnictwo w życiu społecznym 105
	Polecenia i pytania sprawdzające  107
	Piśmiennictwo 108
	5.4. Wzrok, słuch – Aleksandra Kulis 108
		5.4.1. Wzrok 108
		5.4.2. Słuch 111
	Polecenia i pytania sprawdzające 111
	Piśmiennictwo 112
	5.5. Integracja sensoryczna – Małgorzata Szmurło 112
		5.5.1. Podstawowe wzorce zaburzeń przetwarzania sensorycznego (sensory processing disorder – SPD) 113
		5.5.2. Diagnoza zaburzeń przetwarzania sensorycznego 117
		5.5.3. Narzędzia diagnostyczne zaburzeń przetwarzania sensorycznego 118
		5.5.4. Terapia zaburzeń przetwarzania sensorycznego 119
		5.5.5. Fakty oparte na badaniach naukowych dotyczących zaburzeń przetwarzania sensorycznego (SPD) 124
	Polecenia i pytania sprawdzające  125
	Piśmiennictwo 125
	5.6. Zabawa i zajęcia w czasie wolnym – Beata Batorowicz 126
		5.6.1. Zabawa 126
		5.6.2. Zajęcia w czasie wolnym 129
		5.6.3. Wpływ niepełnosprawności na zabawę i zajęcia czasu wolnego 130
		5.6.4. Rola terapeuty zajęciowego 131
		5.6.5. Ocena 133
		5.6.6. Interwencja 133
		5.6.7. Podsumowanie  135
	Polecenia i pytania sprawdzające  137
	Piśmiennictwo 137
	5.7. Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się w terapii zajęciowej – Beata Batorowicz 138
		5.7.1. Komunikacja w życiu dziecka 139
		5.7.2. Brak mowy i niepełnosprawność u dzieci 139
		5.7.3. Komunikacja wspomagająca i alternatywna (augmentative and alternative communication – AAC) 141
		5.7.4. Terminologia i pojęcia kluczowe  143
		5.7.5. Grupy dzieci używających AAC 143
		5.7.6. Charakterystyka porozumiewania się przy użyciu AAC 144
		5.7.7. Kompleksowość 145
		5.7.8. Strategie wspomagające interakcje 145
		5.7.9. Rola terapeuty zajęciowego 148
		5.7.10. Cel i podejście 148
		5.7.11. Model i ramy pojęciowe 149
		5.7.12. Opis i ocena 149
		5.7.13. Rodzaje i przykłady interwencji 156
		5.7.14. Ocena wyników  157
	Polecenia i pytania sprawdzające  158
	Piśmiennictwo 159
	5.8. Grafomotoryka i pisanie – Aleksandra Kulis 161
	Polecenia i pytania sprawdzające 166
	Piśmiennictwo 167
6. Przykłady interwencji terapeutycznych u wybranych dzieci 169
	6.1. Studium przypadku – Małgosia – Aleksandra Kulis 169
	6.2. Studium przypadku – Bartek – Urszula Chrabota 176
		6.2.1. Ocena 177
		6.2.2. Interwencja 177
	6.3. Studium przypadku – Kasia – Beata Batorowicz 180
	6.4. Studium przypadku – Szymek – Aleksandra Kulis 183
Skorowidz 193
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(mobi)
Brak informacji
(epub)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

4,75 zł
9,50 zł

Zdolne dziecko. Zabawy z liczbami

W tym praktycznym poradniku pokazujemy, jak wspomagać rozwój dziecka, pobudzać samodzielność, kreatywność i myślenie w codziennych sytuacjach i zabawach. Dziecko, przychodząc na świat, posiada całą gamę różnorodnych zdolności, któr...
17,12 zł
21,95 zł

Klasyka dla dzieci. Sherlock Holmes. Tom 11. Skandal w Bohemii

Tom jedenasty z serii klasycznych opowieści detektywistycznych Arthura Conan Doyle'a o Sherlocku Holmesie w uproszczonych adaptacjach dla dzieci. Idealna propozycja dla młodych wielbicieli zagadek i kapitalne wprowadzenie do klasyki.Gdy do Sherlo...
12,48 zł
16,00 zł

Dziecko w zdrowiu i chorobie. Wybrane problemy

Zdrowie jest jedną z podstawowych wartości, należy także do fundamentalnych jakości ludzkiego życia. Problematyka związana ze zdrowiem i chorobą człowieka w różnych etapach jego życia od wielu stuleci stanowiła przedmiot dociekań naukowych (teor...
15,52 zł
19,90 zł

Ulga na dzieci po zmianach

Od 1 stycznia 2015 r. zmianie uległy zasady rozliczania oraz wysokość ulgi nadzieci. Nowe regulacje podatnicy powinni stosować już w zeznaniu rocznymza 2014 r. W raporcie przedstawiamy rozwiązanie problemów, jakie wpłynęłydo re...
9,89 zł
10,99 zł

Najlepsza terapia

„Szarmancki, dowcipny, interesujący, atrakcyjny. Ewan miał liczne przyjaciółki, ale nigdy nie ukrywał, że nie zamierza z żadną wiązać się na stałe. Wielokrotnie powtarzał, że cały świat stoi przed nim otworem i że zrobi wszystko, by z tego...
38,84 zł
49,80 zł

Depresja u dzieci i młodzieży. Analiza systemu rodzinnego - ujęcie kliniczne

W niniejszej publikacji przedstawiono obecny stan wiedzy na temat biologicznych, psychologicznych i społecznych czynników i procesów rozwojowych, które odgrywają rolę w etiologii depresji u dzieci i młodzieży oraz utrzymywaniu się jej objawów. Pojedync...
56,03 zł
74,70 zł

Stłuszczenie wątroby - naturalne terapie

Mało która choroba układu pokarmowego może być tak skutecznie wyleczona dzięki zdrowemu odżywianiu, jak stłuszczenie wątroby we wczesnym stadium. Dobrze zbilansowana dieta zredukuje stany zapalne, przyspieszy oczyszczanie organizmu i służy...
28,80 zł
32,00 zł

Świadomość edukacyjna rodziców i pedagogów dziecka w wieku szkolnym. Zagadnienia wybrane

Idea napisania niniejszej monografii zrodziła się wśród współpracowników i wolontariuszy Rady Dialogu „Razem dla Rodziny” w Powiecie Radomskim podczas dyskusji poświęconych świadomości wychowawczej rodziców dziec...
23,09 zł
29,60 zł

Jak zapewnić swojemu dziecku najlepszy start

W jakim wieku posłać dziecko do przedszkola i na co zwrócić uwagę przy jego wyborze? Czy warto inwestować w zajęcia dodatkowe? O co pytać wychowawców w przedszkolu? Jak znaleźć dla dziecka równowagę między nauką a zabawą? To tylko ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!