MENU
Darmowa dostawa

Warsztat pracy oraz nauki studentów pedagogiki

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2017

  • Autor: Barbara Klasińska

  • Wydawca: Uniwersytet Jana Kochanowskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 19,68 zł
Najniższa cena z 30 dni: 14,76 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

17,71
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Warsztat pracy oraz nauki studentów pedagogiki

Problemy autoedukacji nabierają szczególnego znaczenia w społeczeństwie wiedzy, realizującego ideę uczenia się przez całe życie. Obecnie warto podejmować refleksję nad praktyką studiów wyższych z perspektywy nauk pedagogicznych, z uwagi na to, że procesy przemian nie ominęły szkoły wyższej, wręcz daje o sobie znać potrzeba rozważań nad warsztatem pracy i nauki studentów pedagogiki. Niniejsze opracowanie wpasowuje się w te potrzeby. W rozdziale pierwszym przedmiotem rozważań stała się szkoła wyższa jako środowisko pracy studenta, formy i metody kształcenia na szczeblu akademickim oraz kwestia nauki studiowania. W rozdziale drugim ukazane zostało szerokie tło warsztatu pracy, na jego kształt wpływają bowiem wartości, postawy, aspiracje życiowe studentów oraz specyficzny etap ich rozwoju psychofizjologicznego; została w nim też podjęta próba sporządzenia szkicu studenta jako ucznia i nauczyciela samego siebie. W rozdziale trzecim omówiona została istota oraz integralnie z sobą związane składniki warsztatu pracy – najpierw materialne, organizacyjne, a następnie samokształceniowe, osobowe. Całość dopełnia Aneks w postaci programów wybranych przedmiotów kształcenia na kierunku pedagogika, wykazy podstawowych pojęć pedagogicznych oraz recenzji prac o zastosowaniu podejścia systemowego w pedagogice. Taki systemowy obraz i całościowy punkt widzenia warsztatu pracy i nauki studentów pedagogiki uświadamia i podkreśla wewnątrz- i zewnątrzsystemowe związki tych wszystkich kwestii, ukazuje warsztat pracy w szerokiej perspektywie, co pozwala go lepiej zrozumieć, zastosować, a nawet – wydaje się - określić jako czynnik decydujący o powodzeniu kształcenia i samokształcenia w szkole wyższej. Książka może okazać się przydatna dla nauczycieli akademickich, przede wszystkim młodszych stażem, głównie jednak adresowana jest ona do studentów pedagogiki i poszukujących wskazówek sprzyjających optymalizacji procesu studiowania i jego efektów.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści
Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . 7
1. Specyfika środowiska akademickiego oraz wybranych form i metod
kształcenia w szkole wyższej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
1.1. Uczelnia jako środowisko formujące studenta . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
1.2. Wybrane formy i metody kształcenia w szkole wyższej . . . . . . . . . . 21
1.2.1. Istota i rodzaje wykładu . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
1.2.2. Specyfika i rodzaje ćwiczeń  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29
1.2.3. Wybrane metody kształcenia w szkole wyższej  . . . . . . . . . . . . . . . 32
1.3. Etyka i etykieta studiowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47
2. Osoba i zadania studenta w procesie kształcenia w szkole wyższej . . . . 57
2.1. Charakterystyka „wieku studiów”  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
2.1.1. Pojęcie młodzieży  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
2.1.2. Koncepcje rozwoju młodzieży  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
2.1.3. Charakterystyka młodzieży studiującej  . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
2.2. Wartości, aspiracje i orientacje życiowe studentów . . . . . . . . . . . . . 71
2.2.1. Istota preferowanych przez młodzież studencką wartości .  . .  . . . 71
2.2.2 Postawy studentów wobec procesu studiowania . . . . . . . . . . . . . . . 76
2.2.3. Szczególne znaczenie aspiracji i orientacji życiowych
studentów  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79
2.3. Student jako uczeń i nauczyciel siebie samego . . . . . . . . . . . . . . . . 87
2.3.1. Zainteresowania podstawą tworzenia warsztatu pracy
oraz nauki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . .. . . . . . . . 87
2.3.2. Specyfika i funkcje autoedukacji studentów . . . . . . . . . . . . . . . . 94
2.3.3. Programy kształcenia akademickiego   .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105
3. Organizacja warsztatu pracy i nauki studentów pedagogiki  . . . . . . . 117
3.1. Swoistość, składniki i funkcje warsztatu pracy . . . . . . . . . . . . . . . . 117
3.2. Warunki materialno-techniczne warsztatu pracy . . . . . . . . . . . . . . . 124
3.2.1. Obraz stanowiska pracy . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
3.2.2. Dobór odpowiednich przyborów i środków pracy . . . . . . . . . . . . 125
3.2.3. Organizacja własnej biblioteki domowej studenta
pedagogiki   . .  .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127
3.2.4. Gromadzenie dokumentów planistycznych i prawnych
dotyczących procesu studiowania  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128
3.2.5. Higiena pracy umysłowej  . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 131
3.3. Kształtowanie wybranych umiejętności warsztatowych . . . . . . . . . 134
3.3.1. Umiejętność studiowania literatury przedmiotu . . . . . . . . . . . . . . 134
3.3.1.1. Istota czytania studyjnego  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134
3.3.1.2. Fazy studiowania i zdobywania materiałów
z różnych publikacji  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138
3.3.1.3. Zasady pracy z książką  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140
3.3.2. Sporządzanie notatek z lektur . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141
3.3.2.1. Prawidła notowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141
3.3.2.2. Rodzaje notatek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 142
3.3.2.3. Sposoby przechowywania notatek  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 144
3.3.3. Pisanie i redagowanie prac pisemnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 144
3.3.3.1. Esej pedagogiczny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 144
3.3.3.2. Recenzja  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 149
3.3.3.3. Referat  . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 153
3.3.3.4. Redagowanie prac pisemnych  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156
3.3.3.5. Sporządzanie przypisów i bibliografii . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . 161
3.4. Procedura przygotowywania się do egzaminów . . . . . . . . . . . . . . . 167
3.4.1. Specyfika przygotowania się do egzaminu . .  . . . . . . . . . . . . . . . 167
3.4.2. Zdawanie egzaminu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 170
3.4.3. Sposoby radzenia sobie studentów ze stresem . .  . . . . . . . . . . . . 172
3.5. Przydatność komputera w procesie studiowania pedagogiki . . . . . 174
3.5.1. Komputer i sprzęt uzupełniający w pracy studyjnej  . .. . . . . . . . 174
3.5.2. Internet  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 176
3.5.3. Ochrona danych  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 178
Zakończenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 183
Bibliografia. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 189
Aneks . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 207
1. Programy wybranych przedmiotów studiów pedagogicznych . . . . . 207
2. Inwentarz pojęć pedagogicznych (w wyborze)  . . . . . . . . . . . . . . . . 228
3. Recenzje prac pedagogicznych. Systemowość w pedagogice
na przykładach  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 236
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

48,00 zł
60,00 zł

Przełom dwoistości w pedagogice polskiej

PRZEDMOWANajpierw pozwolę sobie na wyznanie, spisane już po wielomiesięcznym wysiłku budowania tej książki. Przepraszam Czytelników, że między okładkami ukryte są tu, nie tylko z powodów objętościowych tekstu, ze cztery co najmniej ...
33,30 zł
37,00 zł

Pół wieku z zabytkami w życiu i pracach konserwatorskich gdańskiego architekta

Książka prezentuje doświadczenia znanego gdańskiego architekta Andrzeja Macura, związane z konserwacją zabytków na Pomorzu oraz Warmii i Mazurach, a także z ochroną dóbr światowego dziedzictwa kultury w Estonii, Macedonii, Egipcie i Algie...
16,34 zł
19,00 zł

Zarys fonetyki języka rosyjskiego (wraz z ćwiczeniami) / Краткий очерк фонетики русского языка (с упражнениями). Skrypt dla studentów filologii rosyjskiej

Dwujęzyczny skrypt Zarys fonetyki języka rosyjskiego ma na celu zapoznanie studentów rusycystyki z warstwą brzmieniową języka rosyjskiego z punktu widzenia artykulacyjnego i funkcjonalnego w powiązaniu z teorią pisowni rosyjskiej. Analizę zjawis...
41,40 zł
69,00 zł

Nauka programowania z Minecraftem

Dla dzieci od 10 lat i ich rodziców.„Blokowe” wprowadzenie do programowania.Pokonaliście pnącza, podróżowaliście do głębokich jaskiń, a może nawet dotarliście na sam Koniec i z powrotem, ale czy kiedyś udało Wam si...
44,84 zł
59,00 zł

Terminowe umowy o pracę po zmianach

Wyjątkowo praktyczny poradnik przygotowany z myślą o kadrowych i pracownikach HR. Tematyka książki została starannie dobrana z uwagi na jej aktualność i użyteczność w codziennej pracy. W publikacji w sposób przystępny i kompletny omówion...
38,70 zł
45,00 zł

Interwencyjna polityka państwa na rynku pracy po 2004 r.

Książka napisana przez Panią dr Ewę Flaszyńską dotyczy zagadnienia o dużej doniosłości teoretycznej i praktycznej. To, w jakim zakresie i przy użyciu jakich instrumentów państwo może lub powinno wpływać na rynek pracy, było i jest przedmiotem ro...
50,74 zł
59,00 zł

Polityka a historia. ZSRR wobec nauki historycznej w Polsce w latach 1945-1964

"Jedną z najważniejszych zalet naukowego warsztatu dra Szumskiego jest jego wyjątkowo dobra znajomość archiwów postsowieckich w dzisiejszej Rosji. Te doświadczenia dr Szumski umiejętnie spożytkował w monografii (...), która przynosi ...
20,48 zł
22,75 zł

Wybrane determinanty pracy zawodowej nauczycieli przedszkoli publicznych

Prezentowana rozprawa o charakterze empirycznym zawiera analizę zespołu czynników determinujących pracę zawodową nauczycieli przedszkoli publicznych. Książka składa się z kilku rozdziałów, w skład których wchodzą rozważania teorety...
37,84 zł
44,00 zł

Obowiązek alimentacyjny oraz opieka nad małoletnim dzieckiem. Aspekty prawne i procedury przyznawania świadczeń

Stan prawny: 2010Publikacja zawiera analizę zagadnień związanych z obowiązkiem alimentacyjnym, władzą rodzicielską oraz opieką nad małoletnim dzieckiem, jak również omówienie treści obowiązku alimentacyjnego i jego zakresu,...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!