Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki akademickie »
MENU
Podręczniki akademickie »

Warsztat pracy oraz nauki studentów pedagogiki(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: 2017

  • Autor: Barbara Klasińska

  • Wydawca: Uniwersytet Jana Kochanowskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
19,68
Cena zawiera podatek VAT.
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Warsztat pracy oraz nauki studentów pedagogiki

Problemy autoedukacji nabierają szczególnego znaczenia w społeczeństwie wiedzy, realizującego ideę uczenia się przez całe życie. Obecnie warto podejmować refleksję nad praktyką studiów wyższych z perspektywy nauk pedagogicznych, z uwagi na to, że procesy przemian nie ominęły szkoły wyższej, wręcz daje o sobie znać potrzeba rozważań nad warsztatem pracy i nauki studentów pedagogiki. Niniejsze opracowanie wpasowuje się w te potrzeby. W rozdziale pierwszym przedmiotem rozważań stała się szkoła wyższa jako środowisko pracy studenta, formy i metody kształcenia na szczeblu akademickim oraz kwestia nauki studiowania. W rozdziale drugim ukazane zostało szerokie tło warsztatu pracy, na jego kształt wpływają bowiem wartości, postawy, aspiracje życiowe studentów oraz specyficzny etap ich rozwoju psychofizjologicznego; została w nim też podjęta próba sporządzenia szkicu studenta jako ucznia i nauczyciela samego siebie. W rozdziale trzecim omówiona została istota oraz integralnie z sobą związane składniki warsztatu pracy – najpierw materialne, organizacyjne, a następnie samokształceniowe, osobowe. Całość dopełnia Aneks w postaci programów wybranych przedmiotów kształcenia na kierunku pedagogika, wykazy podstawowych pojęć pedagogicznych oraz recenzji prac o zastosowaniu podejścia systemowego w pedagogice. Taki systemowy obraz i całościowy punkt widzenia warsztatu pracy i nauki studentów pedagogiki uświadamia i podkreśla wewnątrz- i zewnątrzsystemowe związki tych wszystkich kwestii, ukazuje warsztat pracy w szerokiej perspektywie, co pozwala go lepiej zrozumieć, zastosować, a nawet – wydaje się - określić jako czynnik decydujący o powodzeniu kształcenia i samokształcenia w szkole wyższej. Książka może okazać się przydatna dla nauczycieli akademickich, przede wszystkim młodszych stażem, głównie jednak adresowana jest ona do studentów pedagogiki i poszukujących wskazówek sprzyjających optymalizacji procesu studiowania i jego efektów.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści
Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . 7
1. Specyfika środowiska akademickiego oraz wybranych form i metod
kształcenia w szkole wyższej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
1.1. Uczelnia jako środowisko formujące studenta . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
1.2. Wybrane formy i metody kształcenia w szkole wyższej . . . . . . . . . . 21
1.2.1. Istota i rodzaje wykładu . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
1.2.2. Specyfika i rodzaje ćwiczeń  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29
1.2.3. Wybrane metody kształcenia w szkole wyższej  . . . . . . . . . . . . . . . 32
1.3. Etyka i etykieta studiowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47
2. Osoba i zadania studenta w procesie kształcenia w szkole wyższej . . . . 57
2.1. Charakterystyka „wieku studiów”  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
2.1.1. Pojęcie młodzieży  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
2.1.2. Koncepcje rozwoju młodzieży  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
2.1.3. Charakterystyka młodzieży studiującej  . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
2.2. Wartości, aspiracje i orientacje życiowe studentów . . . . . . . . . . . . . 71
2.2.1. Istota preferowanych przez młodzież studencką wartości .  . .  . . . 71
2.2.2 Postawy studentów wobec procesu studiowania . . . . . . . . . . . . . . . 76
2.2.3. Szczególne znaczenie aspiracji i orientacji życiowych
studentów  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79
2.3. Student jako uczeń i nauczyciel siebie samego . . . . . . . . . . . . . . . . 87
2.3.1. Zainteresowania podstawą tworzenia warsztatu pracy
oraz nauki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . .. . . . . . . . 87
2.3.2. Specyfika i funkcje autoedukacji studentów . . . . . . . . . . . . . . . . 94
2.3.3. Programy kształcenia akademickiego   .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105
3. Organizacja warsztatu pracy i nauki studentów pedagogiki  . . . . . . . 117
3.1. Swoistość, składniki i funkcje warsztatu pracy . . . . . . . . . . . . . . . . 117
3.2. Warunki materialno-techniczne warsztatu pracy . . . . . . . . . . . . . . . 124
3.2.1. Obraz stanowiska pracy . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
3.2.2. Dobór odpowiednich przyborów i środków pracy . . . . . . . . . . . . 125
3.2.3. Organizacja własnej biblioteki domowej studenta
pedagogiki   . .  .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127
3.2.4. Gromadzenie dokumentów planistycznych i prawnych
dotyczących procesu studiowania  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128
3.2.5. Higiena pracy umysłowej  . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 131
3.3. Kształtowanie wybranych umiejętności warsztatowych . . . . . . . . . 134
3.3.1. Umiejętność studiowania literatury przedmiotu . . . . . . . . . . . . . . 134
3.3.1.1. Istota czytania studyjnego  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134
3.3.1.2. Fazy studiowania i zdobywania materiałów
z różnych publikacji  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138
3.3.1.3. Zasady pracy z książką  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140
3.3.2. Sporządzanie notatek z lektur . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141
3.3.2.1. Prawidła notowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141
3.3.2.2. Rodzaje notatek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 142
3.3.2.3. Sposoby przechowywania notatek  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 144
3.3.3. Pisanie i redagowanie prac pisemnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 144
3.3.3.1. Esej pedagogiczny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 144
3.3.3.2. Recenzja  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 149
3.3.3.3. Referat  . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 153
3.3.3.4. Redagowanie prac pisemnych  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156
3.3.3.5. Sporządzanie przypisów i bibliografii . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . 161
3.4. Procedura przygotowywania się do egzaminów . . . . . . . . . . . . . . . 167
3.4.1. Specyfika przygotowania się do egzaminu . .  . . . . . . . . . . . . . . . 167
3.4.2. Zdawanie egzaminu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 170
3.4.3. Sposoby radzenia sobie studentów ze stresem . .  . . . . . . . . . . . . 172
3.5. Przydatność komputera w procesie studiowania pedagogiki . . . . . 174
3.5.1. Komputer i sprzęt uzupełniający w pracy studyjnej  . .. . . . . . . . 174
3.5.2. Internet  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 176
3.5.3. Ochrona danych  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 178
Zakończenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 183
Bibliografia. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 189
Aneks . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 207
1. Programy wybranych przedmiotów studiów pedagogicznych . . . . . 207
2. Inwentarz pojęć pedagogicznych (w wyborze)  . . . . . . . . . . . . . . . . 228
3. Recenzje prac pedagogicznych. Systemowość w pedagogice
na przykładach  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 236
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

2,50 zł

Praca – konsumpcja – przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia - 19 Kompetencje konsumenckie pokolenia Y w Polsce

Poziom a także przebieg rozwoju gospodarczego i społecznego jest determinowany wieloma różnorakimi czynnikami, m.in. stanem rozwoju technologicznego czy też świadomością społeczną, którą współtworzy wiedza ekonomiczna młodego pokol...
9,50 zł

Ku afirmacji życia - 07 Rozdz. 5, cz. 2. Felicytologia pedagogiczna wobec ludzkiego szczęścia i nieszczęścia: Schyłek indywidualnego życia człowieka...; Satysfakcja, ambiwalencja i dekadencja pracy ludzkiej; Nihilistyczne wzorce kulturowe...

Książka zatytułowana Ku afirmacji życia. Pedagogiczne podstawy pomyślnej egzystencji wyraża troskę autorki o zachowanie miłości życia i sympatii dla świata w trudnych warunkach rozwoju neoutylitarnej i technocentrycznej cywilizacji współczesnej....
2,00 zł

Profilaktyka logopedyczna w praktyce edukacyjnej. T. 1 - Wczesna nauka czytania w systemie profilaktyki logopedycznej

Prezentowana publikacja stanowi odpowiedź na potrzeby logopedów i nauczycieli realizujących profilaktyczne strategie podejmowane wobec dzieci, rodziców lub opiekunów dziecka. Zawarto w niej zarówno treści związane z działani...
49,90 zł

Czy fizyka i matematyka to nauki humanistyczne?

Czy jest prawdziwe powiedzenie, że wszystkie nauki dzielą się na fizykę i zbieranie znaczków? W takim razie co z matematyką? Czy nauki ścisłe i humanistyka to organiczne części tej samej, ogólnoludzkiej kultury? Zarówno wśró...

Obowiązkowe rejestrowanie godzin pracy zleceniobiorcy – jakie są sposoby - marzec 2017

Od 2017 strony umowy zlecenia (i umowy o świadczenie usług, do której stosuje się przepisy o zleceniu) muszą w umowie przewidzieć sposób potwierdzania (rejestrowania) godzin realizacji tej umowy. Dotyczy to także umów zawartych prz...
3,00 zł

W kręgu ikon władzy, ludzi oraz idei świata starożytnego - 16 Wizerunek Panteosa. Od ikonografii do ideologii bóstwa polimorficznego

Praca stanowi zbiór artykułów poruszających szeroko rozumianą kwestię ikon odnosząc się nie tylko do władzy, ale także ludzi których możemy nazwać ikonami swoich czasów. Prezentowany w tomie materiał jest wynikiem dociekań b...
2,50 zł

Praca - więź - integracja. Wyzwania w życiu jednostki i społeczeństwa. T. 1: Praca, przedsiębiorczość, gospodarka oparta na wiedzy - 14 Więzi relacyjne w cyberkulturze

Monografia poświęcona jest zmarłemu profesorowi Władysławowi Jacherowi. Profesor zostawił po sobie liczne grono uczniów i przyjaciół, którzy poprzez tę publikację chcą uczcić jego pamięć. Zakres tematyczny monografii obraca się wię...
8,50 zł

Między nauką a propagandą - 06 Rozdz. 5, cz. 1. Śląski Instytut Naukowy w dekadzie gierkowskiej (lata 1971-1979): W okresie największej aktywności (lata 1971–1975)

Praca stanowi kompleksowe opracowanie historii Śląskiego Instytutu Naukowego – istniejącej 35 lat instytucji naukowo-badawczej, odwołującej się do przedwojennych tradycji regionalnych, należącej do grupy placówek naukowych, budowanych w ok...
55,35 zł

Uczeń z SPE - praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

uczeń z SPE – informacje ogólne aspekty prawne etapy kształcenia wsparcie poradni zadania szkoły i rodziców podstawa udzielania pomocy zakres obowiązków pracowników szkoły formy pomocy dziecku z SPE zindywidualizowana ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!