Wpływ ryzyka strategicznego na wartość firmy dla akcjonariuszy. Rozdział 1. Pojęcie i rola strategii
Jednym z najistotniejszych rodzajów ryzyka, które oddziaływuje na firmę jest tzw. ryzyko strategiczne, stanowiące główny temat niniejszego opracowania. Waga podjętego tematu wynika często z niedostrzegania lub niedoceniania przez instytucje niebezpieczeństw, jakie niesie ryzyko strategiczne, a przede wszystkim niskiej świadomości samego pojęcia i siły ryzyka strategicznego w świecie biznesu.
Organizacje funkcjonują po to, by realizować cele stawiane im przez akcjonariuszy, będących najważniejszymi interesariuszami każdej firmy. Inwestor decydując się na inwestycję w dane przedsiębiorstwo oczekuje wzrostu wartości firmy, co powinno być równocześnie głównym celem strategii, według której podąża organizacja.
Turbulentne środowisko zewnętrze i wewnętrzne wpływa na wybór strategiczny, koncepcję oraz realizację strategii przez firmę, to ono również przekłada się na sytuację akcjonariusza inwestującego własne środki w dany podmiot. Zatem, to właśnie ryzyko występujące w bezpośrednim i pośrednim otoczeniu podmiotu determinuje poziom wartości osiąganej przez akcjonariusza.
Celem niniejszego opracowania jest identyfikacja ryzyka strategicznego, jego wielkości, siły oddziaływania na organizację oraz pokazanie, iż firmy, które mają wdrożone systemy zarządzania ryzykiem strategicznym prezentują wyższą wartość dla akcjonariuszy.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7941-122-1
- EAN: 9788375561050
- Liczba stron: 43
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie
Rozdział 1
Pojęcie i rola strategii
1.1. Pojęcie strategii
1.2. Proces budowania strategii oraz typy strategii
1.3. Determinanty skutecznej realizacji strategii
1.4. Adaptacja strategii do zmian
1.5. Strategia a niepewność
1.6. Wpływ strategii na wartość dla akcjonariuszy
Rozdział 2
Definicja i rola ryzyka oraz zarządzanie ryzykiem
2.1. Skala ryzyka
2.2. Zarządzanie ryzykiem
2.3. Czynniki sukcesu w zarządzaniu ryzykiem
Rozdział 3
Istota i ocena ryzyka strategicznego
3.1. Historia i definicja ryzyka strategicznego
3.2. Ryzyko strategiczne a ryzyko szczegółowe
3.3. Wymiary ryzyka strategicznego
3.4. Ocena ryzyka strategicznego
3.4.1. Siedem filarów oceny ryzyka strategicznego
3.4.2. VAR (Value At Risk)
3.4.3. Macierz oceny ryzyka strategicznego
3.4.4. Macierz ryzyka strategicznego według PwC
3.4.5. CIMA Strategic Scorecard
Rozdział 4
Zarządzanie ryzykiem strategicznym
4.1. Metody zarządzania ryzykiem strategicznym
4.1.1. Podstawy metodyczne
4.1.2. The Return Driven Strategy jako metoda zarządzania ryzykiem strategicznym
4.1.3. Zarządzanie ryzykiem strategicznym według firmy Decision Strategies International (DSI)
4.2. Planowanie w kontekście zarządzania ryzykiem strategicznym
4.2.1. Planowanie strategiczne
4.2.2. Planowanie scenariuszowe
4.3. Zarządzanie ryzykiem strategicznym - pozostałe podejścia
4.3.1. Gry wojenne
4.3.2. ERM (Enterprise Risk Management)
4.3.3. Cykl zarządzania ryzykiem strategicznym
4.3.4. Strategiczne opcje i ?Konie Trojańskie?
Rozdział 5
Ryzyko strategiczne a wartość dla akcjonariusza - na przykładzie sektora bankowego
5.1. Wybór miernika wartości dla akcjonariuszy banków
5.2. Wyniki ankiety (badań własnych)
5.2.1. Wstępna analiza korelacji rankingowej poprzez wykresy
5.2.2. Analiza korelacji według współczynnika korelacji rang Spearmana
5.2.3. Ocena istotności statystycznej
5.3. Szanse dla sektora bankowego
5.4. Rola zarządu, dyrektora ds. strategii i działu zarządzania ryzykiem strategicznym w zarządzaniu ryzykiem strategicznym
5.5. Przyszłość - korzyść w przekuwaniu zagrożeń w szanse
Bibliografia