Wspaniałe eksperymenty dla dzieci. Inżynieria
Witaj w świecie wspaniałych eksperymentów naukowych dla dzieci!
Książka ta dostarczy wyzwań, wspaniałej zabawy i dużo wiedzy, zawiera bowiem opisy 52 zabawnych konstrukcji przeznaczonych dla dzieci w wieku od 5 do 10 lat. Przy okazji mali konstruktorzy dowiedzą się sporo o inżynierii i jej związkach z koncepcją STEAM. Ten skrót pochodzi od angielskich słów: science (nauka), technology (technologia), engineering (inżynieria) , art (sztuka) i mathematics (matmatyka). Propozycje konstrukcyjne dla dzieci opierają się na różnych elementach tej idei. Inżynierowie mechanicy używają wiedzy przyrodniczej i matematyki podczas projektowania pasów bezpieczeństwa w kolejkach górskich. Projektanci komputerów wykorzystują w codziennej pracy najnowsze technologie i zaawansowaną matematykę. Wznoszenie mostów wymaga znajomości fizyki i wyższej matematyki, a jednocześnie wizji artystycznych, dlatego niektóre budowle są nie tylko funkcjonalne, ale i piękne.
Realizacja niektórych instrukcji będzie wymagała pomocy osób dorosłych, ale wiele projektów dzieci mogą wykonać samodzielnie, co da im poczucie niezależności i dumę z wykonanej pracy.
Opis każdej konstrukcji zawiera zarówno odniesienia do STEAM-u, jak i objaśnienia naukowe, dzięki którym dziecko wie, dlaczego buduje się właśnie w taki sposób. Teksty są napisane językiem łatwo zrozumiałym, dzięki czemu przekazana w nich wiedza przyda się dzieciom podczas wznoszenia innych obiektów w przyszłości. Większość potrzebnych materiałów można znaleźć prawie w każdym domu, a to, co trzeba będzie dokupić, jest łatwo dostępne i tanie.
Opisom ciekawych konstrukcji dziecięcych towarzyszą wypowiedzi prawdziwych inżynierów odnoszące się tematycznie do ich pracy. Dają one wgląd w problemy zawodowe inżynierów i ich ulubione projekty, w merytorycznym powiązaniu z wiedzą przyswojoną przez dzieci. Umiejętności konstrukcyjne są ważne nie tylko dla dzieci pragnących w przyszłości zostać inżynierami. Formułowanie pytań, tworzenie w wyobraźni możliwych rozwiązań, kreatywne myślenie i umiejętność rozwiązywania problemów przydadzą się każdemu, niezależnie od wybranego zawodu. Nie zapominajcie jednak, że nasze propozycje to przede wszystkim dobra zabawa!
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-22182-9
- ISBN druku: 978-83-01-22094-5
- Liczba stron: 193
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP IX CZĘŚĆ I Myśl jak inżynier 1 ROZDZIAŁ I Kim jest inżynier? 3 ROZDZIAŁ II Jak korzystać z tej książki 9 CZĘŚĆ II Konstrukcje 13 Wieża z wykałaczek 15 Słomkowa rakieta 17 Zegar wodny 21 Papierowa wieża 23 Most wiszący na tekturowych rurkach 27 Domki z kart 29 Gitara na gumki 33 Waga z wieszaka do ubrań 35 Zegar słoneczny na papierowym talerzu 39 Chata z patyczków i modeliny 41 Kodowanie poszukiwania skarbów 45 Piłkarzyki w pudełku po butach 47 Poduszkowiec z płyty CD 51 Barka z folii aluminiowej 55 Samochód z plastikowej butelki 57 Fantazyjny latający smok 61 Zamkowy most zwodzony z tektury 63 Proca z patyczków i gumek 67 Telefon z papierowych kubków 69 Słoneczny destylator wody 73 Drapacz chmur z papierowych kubków 75 Łódka napędzana balonikiem 79 Odpalanie wodnej rakiety 81 Plastik z mleka 84 Słoneczny piecyk z pudełka po pizzy 87 Minikatapulta z łyżeczki i patyczków 90 Spadochron-zabawka 93 Skuteczny wiatromierz 97 Koło wodne 99 Śmigłowiec ze spinaczem 103 Samochód wyścigowy na gumki 105 Kolejka górska dla szklanych kulek 109 Chwytak nożycowy 113 Parostatek na gumkę 115 Elektromagnes 119 Przeciwwstrząsowy pojemnik na jajka 121 Tekturowy tor dla kulek 125 Most kratownicowy z patyczków 127 Potrząsany instrument perkusyjny 130 Labirynt ze szczoteczek do fajek 133 Malowanie wahadłem 136 Wytrzymały most z papieru 139 Miniaturowa tama naturalna 142 Cytrynowa bateria 145 Podnoszenie wiadra na krążku 149 Kolejka tyrolska 151 Rysujący robot 155 Kompas z igły i korka 157 Wyrzutnia pomponików 161 Równoważnia z klamerek do ubrań 163 Rysunkowy obwód elektryczny z grafitu 167 Proste schronienie przed deszczem 169 CZĘŚĆ III Podsumowanie 173 ŹRÓDŁA INFORMACJI 176 SŁOWNICZEK 177 PODZIĘKOWANIA 180 O AUTORCE 181