Wsparcie organizacyjne menedżerów
Autorka podejmuje w pracy ważny, słabo rozpoznany i wrażliwy społecznie problem niedoskonałości menedżera, upatrując w nim czynnika istotnego dla sprawności organizacji, jak również na poziomie pojedynczego człowieka. Uznając za punkt wyjścia samą niedoskonałość, stawia tezę o potrzebie celowego, zaprojektowanego w skali całej organizacji, uwzględniającego wiele wymiarów oraz czynników wsparcia menedżera przez organizację. Poruszenie tego problemu jest ważnym elementem rozwoju nauk o zarządzaniu.
Podjęty temat jest ambitny intelektualnie, lokuje się w nurcie behawioralnym nauk ekonomicznych, w dyscyplinie nauk o zarządzaniu. Izabela Stańczyk rozpoczyna swoją monografię od rozpoznania problemu kompetencji oraz roli menedżera w osiąganiu sprawności przez organizację i dokonuje przeglądu literatury odnoszącej się do wsparcia organizacyjnego menedżerów. Na tej podstawie wyodrębnia sześć wymiarów wsparcia stanowiących autorski i znaczny wkład w rozwój nauk o zarządzaniu w dziedzinie nauk ekonomicznych, a dalej wskazuje na cztery grupy czynników wsparcia organizacyjnego menedżerów.
Prof. zw. dr hab. Wojciech Czakon
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Publikacja Izabeli Stańczyk dotyczy strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji, a w szczególności wzmacniania potencjału menedżerów. Jest to problematyka istotna zarówno z punktu widzenia teorii, jak i współczesnej praktyki zarządzania. Wpisuje się ona także w główny nurt debat toczonych we współczesnych naukach o zarządzaniu. W przeglądzie literatury autorka wykazuje się wysokiej klasy umiejętnościami syntezy i teoretycznej refleksji. Przeglądowe tabele literaturowe ułatwiają zapoznanie się z badaną problematyką i wskazują na istniejące w literaturze luki.
Dr hab. Dominika Latusek-Jurczak, Prof. ALK
Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-233-9864-6
- ISBN druku: 978-83-233-4496-4
- Liczba stron: 270
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Rozdział 1. Istota wsparcia organizacyjnego menedżerów 19 1.1 Systematyzacja literatury dotyczącej wsparcia organizacyjnego menedżerów 20 1.2 Kompetencje i rola menedżera wpływające na sprawność zarządzania 44 1.3. Bariery w pracy menedżerskiej 52 1.4 Działania w zakresie funkcji personalnej w świadczeniu wsparcia dla menedżerów 62 Podsumowanie 64 Rozdział 2. Wymiary wsparcia organizacyjnego menedżerów 67 2.1. Wsparcie psychologiczne 70 2.2. Wsparcie relacyjne 74 2.3. Wsparcie controlligowe 78 2.4. Wsparcie strukturalne 85 2.5. Wsparcie edukacyjne 87 2.6. Wsparcie systemami wspomagania decyzji kierowniczych 91 Podsumowanie 96 Rozdział 3. Czynniki wsparcia organizacyjnego menedżerów 97 3.1. Motywacje organizacyjne 99 3.2. Kontrakt psychologiczny 107 3.3. Istota więzi w organizacji 111 3.4. Zachowania organizacyjne 120 Podsumowanie 123 Rozdział 4. Wsparcie organizacyjne menedżerów – badania pogłębione 125 4.1. Wsparcie organizacyjne menedżerów w przedsiębiorstwie produkcyjnym 130 4.2. Wsparcie organizacyjne menedżerów w przedsiębiorstwie outsourcingowym 144 4.3. Wsparcie organizacyjne menedżerów w różnego typu organizacjach 158 4.4. Stan wsparcia organizacyjnego w świetle przeprowadzonych badań 173 Rozdział 5. Wsparcie organizacyjne menedżerów jako element współczesnej teorii zarządzania 195 5.1. Sugestie działań wsparcia organizacyjnego menedżerów dotyczące wymiarów wsparcia 197 5.2 Sugestie działań wsparcia organizacyjnego menedżerów dotyczące czynników wsparcia 210 Zakończenie 227 Załącznik 1 239 Bibliografia 245 Spis rysunków 263 Spis tabel 265