Wykłady z filozofii mediów
„[…] książka o filozofii mediów w tym przypadku jest także głosem na temat stanu współczesnej kultury, tym samym wpisuje się w nurt medioznawstwa zorientowanego kulturoznawczo, czy też kulturoznawstwa zorientowanego medioznawczo. Powiedzieć że jednym z kluczy do zrozumienia świata ponowoczesnego jest trafne rozpoznanie świata mediów, to dziś banał. Ale danie odpowiednich narzędzi poznawczych (filozoficznych) tym, którzy mediów używają często bezrefleksyjnie, stając się ich bezwolnymi „funkcjonariuszami”, jak by powiedział Flusser, to jeden z celów, jak myślę, który postawił sobie autor tej książki”.
Prof. UŚ dr hab. Piotr Zawojski
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-19141-2
- ISBN druku: 978-83-01-19155-9
- Liczba stron: 346
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Podziękowania 7 Uwagi wstępne 9 CZĘŚĆ I 15 METATEORIA 15 Filozofia i/lub teoria mediów: obszar wieloznaczności 17 Medium i medialność 29 Modernizm 49 Epoka historyczna i dyskurs o teorii 49 Strukturalizm: modernistyczna teoria mediów 71 Nowoczesność i racjonalność komunikacyjna: Jürgen Habermas 76 Postmodernizm 87 Przeobrażenia społeczne i technologiczne 87 Zwrot ikoniczny i problemy z teorią 97 Studia kulturowe: rewizja rozumienia mediów 112 Zwrot medialny i Medienphilosophie: casus Sybille Krämer 124 Siegfried Zielinski: teoretyk-nawigator i archeolog mediów 139 CZĘŚĆ II 155 TEORIA 155 Filozofia i media 157 Mowa i pismo 163 Biblia, Hegel i Platon 163 Książka i nowoczesny podmiot 175 Pismo zdyskredytowane: przemoc i historia społeczna 199 Medium mowy w fi lozofi i współczesnej 208 Dekonstrukcja pisma: Jacques Derrida 217 Film i fotografia 225 Niemiecki Traumdiskurs o mediach: Walter Benjamin i Siegfried Kracauer 225 Poststrukturalizm i fotografia: Roland Barthes 252 Telewizja 261 Marshall McLuhan: od kultury oralnej do telewizji i z powrotem 261 Media cyfrowe 285 CZĘŚĆ III 301 KRYTYKA MEDIÓW i „FIKCJE” FILOZOFICZNE 301 Krytyka 303 Krytyka ideologii 303 Krytyka nieideologiczna: Günther Anders 321 Między krytyką i apologią: Joshua Meyrowitz 327 Media i resentymentalne rozumienie kultury: Peter Sloterdijk 333 Postideologiczna krytyka mediów 347 Media w „fikcjach” filozofi cznych 355 Vilém Flusser: media, imaginatorzy i utopia społeczna 355 Jean Baudrillard: media i agonia świata realnego 374 Bibliografia 399 Indeks osób 409 Indeks rzeczowy 413