MENU

Wykłady z filozofii mediów

(eBook)

Podstawy nauk o komunikowaniu

2.80  [ 4 oceny ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2017

  • Autor: Jan Paweł Hudzik

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 84,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 42,00 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

50,40
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Wykłady z filozofii mediów

„[…] książka o filozofii mediów w tym przypadku jest także głosem na temat stanu współczesnej kultury, tym samym wpisuje się w nurt medioznawstwa zorientowanego kulturoznawczo, czy też kulturoznawstwa zorientowanego medioznawczo. Powiedzieć że jednym z kluczy do zrozumienia świata ponowoczesnego jest trafne rozpoznanie świata mediów, to dziś banał. Ale danie odpowiednich narzędzi poznawczych (filozoficznych) tym, którzy mediów używają często bezrefleksyjnie, stając się ich bezwolnymi „funkcjonariuszami”, jak by powiedział Flusser, to jeden z celów, jak myślę, który postawił sobie autor tej książki”.
Prof. UŚ dr hab. Piotr Zawojski

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Podziękowania 7
Uwagi wstępne 9
CZĘŚĆ I  15
METATEORIA 15
Filozofia i/lub teoria mediów: obszar wieloznaczności 17
Medium i medialność 29
Modernizm 49
	Epoka historyczna i dyskurs o teorii 49
	Strukturalizm: modernistyczna teoria mediów 71
	Nowoczesność i racjonalność komunikacyjna: Jürgen Habermas 76
Postmodernizm 87
Przeobrażenia społeczne i technologiczne 87
Zwrot ikoniczny i problemy z teorią 97
Studia kulturowe: rewizja rozumienia mediów 112
Zwrot medialny i Medienphilosophie: casus Sybille Krämer 124
Siegfried Zielinski: teoretyk-nawigator i archeolog mediów 139

CZĘŚĆ II 155
TEORIA 155
Filozofia i media 157
Mowa i pismo 163
	Biblia, Hegel i Platon 	163
	Książka i nowoczesny podmiot 	175
	Pismo zdyskredytowane: przemoc i historia społeczna 199
	Medium mowy w fi lozofi i współczesnej 208
	Dekonstrukcja pisma: Jacques Derrida 217
Film i fotografia 225
	Niemiecki Traumdiskurs o mediach: Walter Benjamin i Siegfried Kracauer 225
	Poststrukturalizm i fotografia: Roland Barthes 252
Telewizja 261
	Marshall McLuhan: od kultury oralnej do telewizji i z powrotem 261
Media cyfrowe 285

CZĘŚĆ III  301
KRYTYKA MEDIÓW i „FIKCJE” FILOZOFICZNE 301
Krytyka 303
	Krytyka ideologii 303
	Krytyka nieideologiczna: Günther Anders 321
	Między krytyką i apologią: Joshua Meyrowitz 327
Media i resentymentalne rozumienie kultury: Peter Sloterdijk 333
	Postideologiczna krytyka mediów 347
Media w „fikcjach” filozofi cznych 355
	Vilém Flusser: media, imaginatorzy i utopia społeczna 355
	Jean Baudrillard: media i agonia świata realnego 374

Bibliografia 399
Indeks osób 409
Indeks rzeczowy 413
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(epub)
Brak informacji
(mobi)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

35,20 zł
44,00 zł

Prawne aspekty współpracy mediów z organami właściwymi w zakresie bezpieczeństwa państwa

Celem monografii jest ukazanie istoty i konsekwencji dezinformacji w reżimach demokratycznych i niedemokratycznych wraz z omówieniem i zaprezentowaniem prawnych aspektów przeciwdziałania dezinformacji determinowanych reżimem politycznym w...
13,50 zł
15,00 zł

Rola mediów w kreowaniu aktywności fizycznej i zainteresowań prosportowych w środowisku akademickim – Raport wstępny

Głównym celem projektu naukowego finansowanego ze środków MNiSW „Rola mediów w kreowaniu aktywności fizycznej i zainteresowań prosportowych w środowisku akademickim” (sygnatura nr 0027/RS4/2016/54) jest zbad...
50,74 zł
59,00 zł

Antologia tekstów Katedry Technologii Informacyjnych Mediów Tom 1

Rozwój technologii informacyjnych zwiększył znacznie możliwości badawcze i innowacyjne w zakresie Nauk o Mediach. Zaowocowały one osiągnięciami w zakresie cyfryzacji, komunikacji i mediów. Dostęp do przekazu medialnego na szeroką skalę, n...
23,40 zł
39,00 zł

Krótki kurs filozofii. Arystoteles

„KRÓTKI KURS FILOZOFII” to błyskotliwe wprowadzenia w prace kluczowych filozofów i najważniejsze idee filozofii. Autorami poszczególnych tomów serii, wydanej w oryginale przez Oxford University Press, są wybitni ...
40,41 zł
44,90 zł

Podróże z filozofią w tle

Książka jest wyborem zapisków z dziennika Michała Hellera, prowadzonego podczas licznych podróży po świecie. Ukazuje nieco inne oblicze autora, nie tylko naukowca, lecz także bystrego obserwatora życia, miłośnika literatury i sztuki. Znaj...
24,50 zł
35,00 zł

Filozofia, marksizm, socjalizm

Książka składa się z samodzielnych prac, artykułów i rozpraw, powstałych w ostatnich latach i różniących się gatunkowo. Czytelnik może czytać zamieszczone tu teksty w dowolnej kolejności zależnie od nastroju wybierać z oferowanego zestawu...
27,52 zł
32,00 zł

Filozofia jako krytyka języka. Od Kartezjusza do Dummetta

Filozofię języka najkrócej da się określić jako analizę znaczenia zdań i wypowiedzi. Prezentowana praca obejmuje przede wszystkim kwestie znaczenia i odniesienia, rozumienia i funkcji wyrażeń językowych. Omówiono podstawowe cechy struktur...
17,03 zł
18,92 zł

Filozofia dla każdego

„Filozofia dla każdego” to książka opisująca życie, myśli i wpływ najbardziej znanych filozofów w historii filozofii. Autorka poświęca szczególną uwagę na omówienie teorii filozoficznych Kartezjusza, Sokratesa, Protagor...
27,60 zł
46,00 zł

Krótki kurs filozofii. Kant

KRÓTKI KURS FILOZOFII to błyskotliwe wprowadzenia w prace kluczowych filozofów i najważniejsze idee filozofii. Autorami poszczególnych tomów serii, wydanej w oryginale przez Oxford University Press, są wybitni specjaliści pr...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!