Community college
Celem prezentowanej publikacji jest zapoznanie polskiego czytelnika z historią i zasadami funkcjonowania community college- amerykańskiej instytucji oświatowej, która nie ma odpowiednika w naszym kraju. Jest ona najlepszym przykładem na to, jak w konkretny sposób humanizować kulturowo-edukacyjną przestrzeń, w której niełatwo jest znaleźć swoje miejsce, zwłaszcza jeśli mamy do czynienia z tak wielokulturowym społeczeństwem jak amerykańskie. Community college to także konkretna odpowiedź na różne potrzeby osób dorosłych.
Jak zauważa autor, Community College jest instytucją opartą na jak najlepiej pojętej działalności społecznej. Działalność ta wpisuje się w proces demokratyzacji społeczeństwa, w którym przesłanie "uczyć się, aby być" zostało uzupełnione zasadą "uczyć się, jak się uczyć przez całe życie".
Oprócz praktycznej strony działalności typu community college autor poznał jej drugi wymiar - humanistyczny. Poziom merytoryczny i atmosfera zajęć ze studentami, w których autor uczestniczył, w pełni odzwierciedlały istotę uniwersytetu.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7587-753-3
- ISBN druku: 978-83-7308-885-6
- Liczba stron: 100
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp I. Narodziny oświatowej innowacji 1. Gl Bill i jego znaczenie dla edukacji społecznej 2. Raport Komisji Trumana 3. Lata sześćdziesiąte impulsem do dalszego rozwoju community colleges II. Podstawowe założenia in ich realizacja 1. Zasady otwartego dostępu i sprawiedliwości społecznej 2. Wielostronność programów edukacyjnych 3. Mocne usytuowanie w społeczności lokalnej 4. Nauczanie i uczenie się - w kierunku edukacji przez całe życie 5. Wprowadzanie w życie A. Programy transferowe B. Programy techniczno-zawodowe C. Edukacyjna działalność usługowa D. Community college - rzeczywista droga do społecznego awansu III. Studenci i kadra dydaktyczna IV. Finansowanie i zarządzanie instytucją typu community college 1. Kierownictwo i jego zadania 2. Program rozwoju ekonomicznego i szkolenia pracowników (na przykładzie Kalifornii) V. W służbie niepełnosprawnym 1. Istota programu DSP&S 2. Działalność kalifornijskiego stowarzyszenia CAPED VI. Community college w XXI wieku - szanse i zagrożenia 1. Od uczenia się do edukacji 2. Edukacja społeczna 3. Edukacja dla życia czy życie dla edukacji? Znaczące wydarzenia w dziejach instytucji typu community college Literatura