Edukacja w przebiegu życia. Od dzieciństwa do starości
Niniejsza, wielowątkowa publikacja nie ukazuje pełnego obrazu całożyciowej edukacji człowieka. Stanowi jednak, w naszym zamyśle, mapę wybranych problemów dotyczących edukacji w różnych fazach życia człowieka w zgodzie z potrzebami jednostek i społeczeństwa. Mamy nadzieję, że zostanie przyjęta jako głos w dyskusji nad potrzebą całożyciowej edukacji i potraktowana jako otwarcie listy związanych z nią problemów. Nie dajemy sobie prawa do czynienia jakichkolwiek rozstrzygnięć. Jeśli publikacja ta zainspiruje kogoś do refleksji lub dyskusji, będziemy mieli poczucie satysfakcji i potwierdzenie zasadności naszych teoretyczno-empirycznych poszukiwań.
(fragment Wstępu)
- Kategorie:
- Redakcja: Agnieszka Olczak
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7587-347-4
- ISBN druku: 978-83-7850-540-2
- Liczba stron: 382
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Rozdział I. Znaczenie edukacji w przebiegu życia człowieka 12 Danuta Waloszek Ontologia dzieciństwa 13 Krystyna Ferenz Edukacja całożyciowa człowieka w świetle zadań rozwojowych 29 Krzysztof Zajdel Znaczenie edukacji w środowisku wiejskiej społeczności lokalnej 42 Lidia Kataryńczuk-Mania Edukacja muzyczna w przebiegu życia 51 Mariusz Gwozda Od kształcenia szkolnego do edukacji permanentnej Społeczny wymiar sportu 67 Rozdział II. Media – nowe wyzwania dla edukacji w przebiegu życia 78 Irena Pulak, Małgorzata Wieczorek-Tomaszewska Kompetencje informacyjne i medialne nauczyciela/ucznia we współczesnym świecie 79 Rafał Olczak Technologie informacyjne w różnych fazach życia człowieka 92 Hubert Kupiec Warsztaty fotograficzne jako forma edukacji wizualnej w resocjalizacji nieletnich 103 Jakub Swacha Nowe rozwiązania w dydaktyce programowania komputerów 115 Rozdział III. U początków drogi edukacyjnej człowieka 128 Agnieszka Olczak Edukacja przedszkolna inwestycją w rozwój jednostki i społeczeństwa 129 Anetta Soroka-Fedorczuk „Wyspa skarbów” czy „rafa koralowa”? Przedszkole w narracjach osób dorosłych 141 Ewa Woś Przedszkole w Norwegii – Norsk Barnehage 153 Mirosława Nyczaj-Drąg Dziecko z klasy średniej jako przedmiot konsumpcji rodziców 159 Anna Lis-Zaldivar Orientacja dzieci w czasie przeszłym, teraźniejszym i przyszłym Ustalenia badawcze 173 Rozdział IV. Wybrane problemy edukacji dzieci i młodzieży w wieku szkolnym 182 Edward Kozioł Współpraca szkoły z rodziną w świadomości nauczycieli i rodziców 183 Małgorzata Prokosz O nowy model nauczyciela-wychowawcy 207 Beata A. Orłowska Nauczyciele klas początkowych a kwestia mniejszości narodowych i etnicznych w szkole 219 Robert Fudali Proces wychowania wyzwaniem dla szkół gimnazjalnych 239 Anna Jakubowicz-Bryx Występowanie i przyczyny utrzymywania się mowy sytuacyjnej oraz mowy gestów w wypowiedziach uczniów klasy pierwszej 251 Krzysztof Wołodkiewicz Uzdolnienia uczniów jako osobowościowe determinanty osiągnięć szkolnych 263 Daniel Kukla Propedeutyka preorientacji i orientacji zawodowej dzieci w szkole 277 Iwona Rudek Znaczenie edukacji prozdrowotnej w profilaktyce otyłości u dzieci i jej wpływ na dalsze funkcjonowanie społeczne 291 Anita Famuła-Jurczak Zachowania społeczne nabywane przez gimnazjalistów – na przykładzie gimnazjów „wirtualnych” 305 Rozdział V. Wybrane problemy edukacji dorosłych 320 Małgorzata Mikut „Moja droga do uczelni” – narracje studentek pedagogiki pochodzących ze środowisk wiejskich 321 Ryszard Małachowski Zadania wychowawcze w regulacjach prawno-organizacyjnych polskiego szkolnictwa wyższego w kontekście kroskulturowej refleksji pedagogicznej (2009 rok) 335 Krystyna Stech Działalność kręgów seniorów jako odpowiedź na oczekiwania ich członków 363 Hans Stegemann Bildung – Arbeit – Gesundheit: best practice aus Deutschland 377