Innowacyjna bankowość internetowa. Bank Web 2.0
Książka jest pierwszą publikacją na rynku wydawniczym w Polsce, która zawiera tak kompleksową i wszechstronną analizę nowego wymiaru funkcjonowania bankowości internetowej w ramach tzw. modelu Web 2.0.
Autorzy książki przedstawiają najistotniejsze uwarunkowania i mechanizmy wdrożeń różnorodnych innowacji internetowych Web 2.0. Wskazują na ich duże znaczenie dla rozwoju konkurencyjności banków w warstwie społecznej, aplikacyjnej i technologicznej.
Na podstawie obszernych źródeł bibliograficznych oraz licznych przykładów ze światowej i krajowej praktyki bankowej ukazują wpływ sukcesu rynkowego takich serwisów, jak Wikipedia, Google, Twitter, Facebook czy YouTube na proces transformacji modelu funkcjonowania współczesnej bankowości internetowej w wymiarze Banku Web 2.0.
"Jestem przekonany, że książka spotka się z dużym zainteresowaniem Czytelników, przede wszystkim studentów kierunków ekonomicznych, a także pracowników banków".
Prof. dr hab. Andrzej Gospodarowicz
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
"To ważna pozycja w polskiej literaturze ekonomicznej. Opisuje praktyczne możliwości wykorzystania potencjału bankowości internetowej i założeń CRM w nowym modelu biznesowym opartym na Web 2.0".
Prof. dr hab. Jacek Grzywacz
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-5280-2
- ISBN druku: 978-83-264-3815-8
- EAN: 9788326452802
- Liczba stron: 224
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O autorach str. 7 Wprowadzenie str. 9 1. Bankowość internetowa - istota i kierunki rozwoju str. 15 1. 1. Koncepcja bankowości internetowej str. 15 1. 2. Przesłanki rozwoju internetowych usług bankowych str. 23 1. 3. Proces ewolucji bankowości internetowej str. 31 1. 4. Modelowe etapy rozwoju bankowości internetowej str. 33 2. Determinanty popytowe bankowości internetowej str. 37 2. 1. Uwarunkowania rozwoju bankowości internetowej na świecie str. 37 2. 2. Determinanty socjologiczne str. 40 2. 3. Determinanty behawioralne str. 47 2. 4. Profil klienta bankowości internetowej w świetle badań empirycznych str. 54 3. Koncepcja Internetu w modelu Web 2. 0 str. 57 3. 1. Web 2. 0 jako nowy wymiar Internetu str. 57 3. 2. Megatrendy w rozwoju Internetu str. 64 3. 3. Uwarunkowania technologiczne Web 2. 0 str. 67 3. 4. Uwarunkowania ekonomiczne Web 2. 0 str. 68 3. 5. Uwarunkowania instytucjonalno-prawne Web 2. 0 str. 69 3. 6. Uwarunkowania społeczno-demograficzne Web 2. 0 str. 72 3. 6. 1. Segmentacja behawioralna i psychograficzna str. 72 3. 6. 2. Profil prosumenta str. 73 3. 6. 3. Pokolenia X, Y i Z a klienci bankowości internetowej str. 75 4. Aplikacje Web 2. 0 w bankowości internetowej str. 82 4. 1. Bankowość internetowa kreowana przez klientów (user-generated banking) str. 82 4. 2. Aplikacje społecznościowe (social software) w bankowości internetowej str. 87 4. 2. 1. Istota aplikacji społecznościowych str. 87 4. 2. 2. Blog banking (bloggig) str. 90 4. 2. 3. Mikroblogi (mikroblogging) str. 95 4. 2. 4. Bankowe fora dyskusyjne (Internet forum) str. 99 4. 2. 5. Strony internetowe wiki str. 102 4. 2. 6. Serwisy otwartej innowacji (crowdsourcing) str. 106 4. 2. 7. Syndykacja internetowa (Web syndication) str. 111 4. 2. 8. Podkasty (podcasting) str. 115 4. 2. 9. Widżety (Web widgets) str. 118 4. 2. 10. Folksonomia i chmurki tagów (tag clouds) str. 119 4. 2. 11. Zakładki społecznościowe (social bookmarking) str. 123 4. 2. 12. Serwisy społecznościowe (Facebook, YouTube banking) str. 126 4. 2. 13. Pełna wirtualizacja banku Web 2. 0 str. 140 4. 3. Nowy paradygmat relacji banku z klientami - model diamentu str. 143 5. Bankowość internetowa Web 2. 0 - aspekty technologiczne str. 147 5. 1. Istota "architektury uczestnictwa" str. 147 5. 2. Hybrydowa witryna internetowa (mash-up) str. 150 5. 3. Aplikacje RIA (Rich Internet Application) str. 154 5. 4. Metody organizacji interfejsu użytkownika serwisu bankowego str. 157 5. 4. 1. Personalizacja serwisu obsługi str. 157 5. 4. 2. Agregacja kont (account aggregation) str. 161 5. 4. 3. Formularze interaktywne (Web application) str. 164 5. 4. 4. Komunikatory internetowe typu Skype str. 166 5. 4. 5. Internetowe serwisy rekomendujące str. 168 5. 4. 6. Serwisy finansów osobistych - PFM (Personal Finance Management) str. 178 5. 5. Finanse społecznościowe dla pokoleń Y i Z str. 182 5. 6. Usługi społecznościowe dla pokolenia baby boomers str. 186 Zakończenie str. 195 Aneks. Wybrane definicje pojęcia bankowości elektronicznej str. 199 Bibliografia str. 203 Indeks str. 217