Kanały dystrybucji – kształtowanie relacji (wyd. II). Rozdział 5. Relacje między podmiotami – uczestnikami kanału dystrybucji na rynku produktów konsumpcyjnych w Polsce w świetle badań
Książka Zbigniewa Spyry jest jedną z nielicznych na polskim rynku publikacji podejmujących problematykę relacji międzyorganizacyjnych w kanale dystrybucji w sposób tak kompleksowy i udokumentowany. Dla lepszego zrozumienia poruszanej problematyki Autor trafnie dobiera przykłady oraz umiejętnie wykorzystuje możliwości graficznego przedstawienia wielu zjawisk i zależności. W kwestiach dotyczących badania relacji krajowych dostawców z zagranicznymi sieciami handlowymi zachowuje dystans i obiektywizm w sposób wyważony przedstawiając złożoną i wielopłaszczyznową diagnozę obecnego stanu i uwarunkowań, a także perspektywy i kierunki zmian.
Książka powinna zainteresować praktyków szukających możliwości pogłębienia swojej wiedzy, w tym przede wszystkim specjalistów z dziedziny dystrybucji, menedżerów przedsiębiorstw handlowych krajowych i zagranicznych oraz menedżerów producentów - dostawców odpowiedzialnych za kształtowanie relacji z międzynarodowymi i krajowymi sieciami handlowymi.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7941-067-5
- EAN: 9788375560268
- Liczba stron: 87
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 7
Rozdział 1
Istota kanałów dystrybucji we współczesnej gospodarce 13
1.1. Funkcje i charakter kanałów dystrybucji w zmieniającym się otoczeniu rynkowym 13
1.2. Podmioty kanałów dystrybucji na rynku produktów konsumpcyjnych 17
1.2.1. Producent jako podmiot kanału dystrybucji 19
1.2.2. Przedsiębiorstwo handlowe jako podmiot kanału dystrybucji 22
1.3. Dobór partnerów do współpracy w kanale dystrybucji 28
1.3.1. Optyka producenta 28
1.3.2. Optyka przedsiębiorstwa handlowego 30
1.4. Podstawowe problemy decyzyjne w sferze dystrybucji 34
Rozdział 2
Determinanty i typy relacji międzyorganizacyjnych w kanałach dystrybucji 43
2.1. Istota relacji międzyorganizacyjnych w kanale dystrybucji 43
2.2. Współdziałanie podmiotów w kanale dystrybucji - pojęcie, cechy, zasady 49
2.2.1. Modele współdziałania podmiotów w kanałach dystrybucji 53
2.3. Konflikty między podmiotami - uczestnikami kanału dystrybucji 64
2.3.1. Rozwiązywanie konfliktów w kanale dystrybucji 77
2.4. Czynniki stymulujące i ograniczające rozwój współdziałania podmiotów w kanale dystrybucji 81
2.5. Ewolucja relacji międzyorganizacyjnych w kanale dystrybucji 83
2.6. Współczesne tendencje w kształtowaniu relacji między podmiotami – uczestnikami kanału dystrybucji 87
Rozdział 3
Metodyka badań relacji międzyorganizacyjnych w kanale dystrybucji 99
3.1. Relacje międzyorganizacyjne w kanale dystrybucji jako obiekt badań 99
3.2. Aspekty i dylematy metodyczne badania relacji między podmiotami w kanałach dystrybucji 104
3.3. Modele przydatne do badania uwarunkowań relacji międzyorganizacyjnych w kanałach dystrybucji 109
3.4. Mierniki procesu współdziałania podmiotów w kanale dystrybucji 113
Rozdział 4
Handel detaliczny w systemie dystrybucji na rynku produktów konsumpcyjnych w Polsce 117
4.1. Znaczenie sektora handlu w Polsce i w wybranych krajach europejskich 117
4.2. Zagraniczne sieci handlowe w polskim systemie dystrybucji 124
4.2.1. Zagraniczna sieć handlowa - próba definicji pojęcia 124
4.2.2. Strategie wejścia zagranicznych sieci handlowych na polski rynek 128
4.2.3. Podmioty zagraniczne działające w Polsce według form handlu detalicznego 135
4.3. Instrumenty marketingowego oddziaływania zagranicznych sieci handlowych na rynku produktów konsumpcyjnych w Polsce 137
4.4. Marki własne w strategiach marketingowych zagranicznych sieci handlowych 158
4.4.1. Polityka marki w zagranicznych sieciach handlowych 158
4.4.2. Kategorie marek własnych zagranicznych sieci handlowych rozwijane w Polsce 163
4.4.3. Marketingowe wyróżniki polityki marek własnych zagranicznych sieci handlowych w Polsce 172
4.4.4. Znaczenie marek własnych zagranicznych sieci handlowych na wybranych rynkach produktowych w Polsce 175
4.4.5. Pozycjonowanie cenowe marek własnych zagranicznych sieci handlowych w Polsce 181
4.4.6. Perspektywy rozwoju marek własnych zagranicznych sieci handlowych w Polsce 185
4.5. Podstawowe cele zagranicznych sieci handlowych w sferze dystrybucji na rynku produktów konsumpcyjnych w Polsce 189
4.6. Współczesne przemiany i trendy w systemie dystrybucji międzynarodowej 194
Rozdział 5
Relacje między podmiotami – uczestnikami kanału dystrybucji na rynku produktów konsumpcyjnych w Polsce w świetle badań 205
5.1. Przebieg badań bezpośrednich i charakterystyka prób badawczych 205
5.2. Motywy współdziałania krajowych dostawców z zagranicznymi sieciami handlowymi na rynku produktów konsumpcyjnych w Polsce 208
5.3. Ocena warunków współpracy krajowych producentów - dostawców i zagranicznych sieci handlowych w kanale dystrybucji na rynku produktów konsumpcyjnych 215
5.4. Identyfikacja pól konfliktów w kanale dystrybucji krajowy dostawca – zagraniczna sieć handlowa na rynku produktów konsumpcyjnych 223
5.5. Pozytywne i negatywne aspekty współpracy w sferze dystrybucji z zagranicznymi sieciami handlowymi w opinii krajowych dostawców 233
5.6. Relacje zagranicznych sieci handlowych i krajowych producentów – dostawców marek własnych w świetle badań 240
5.7. Perspektywy rozwoju procesu współdziałania krajowych dostawców i zagranicznych sieci handlowych w sferze dystrybucji produktów konsumpcyjnych – prognoza procesu do 2010 r. 255
Zakończenie 263
Bibliografia 269