Nowe media i technologie w komunikacji marketingowej - wyzwania w dobie pandemii COVID-19
Celem publikacji jest prezentacja wybranych zagadnień dotyczących wykorzystania nowych technologii i nowych mediów w komunikacji marketingowej w kontekście pandemii COVID-19. W rozważaniach poruszono kwestie:
– content marketingu jako narzędzia budowania zaufania w relacjach inbound marketingowych;
– zapotrzebowania na rynku pracy w Polsce na stanowiska związane z mediami społecznościowymi oraz zmian procesu rekrutacji w dobie pandemii;
– specyfiki prowadzenia kampanii wyborczej prowadzonej podczas pandemii (rok 2020 w Polsce);
– zmian, jakie zaszły w komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych banków pod wpływem pandemii;
– dostępności multimediów skierowanych do klientów z niepełnosprawnością ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji pandemii;
– technologii deepfake w aspekcie komunikacji marketingowej organizacji;
– wstępnej oceny potencjalnej skuteczności rządowej kampanii proszczepiennej;
– oceny roli platform streamingowych jako źródła rozrywki;
– najważniejszych inicjatyw firmy Empik w 2020 roku i ich wpływu na jej sytuację biznesową;
– zmian w postawach i zachowaniach konsumentów żywności, jakie spowodowała pandemia;
– wpływu sytuacji pandemicznej na zmiany w komunikacji biznesowej.
W monografii wykorzystano bogate źródła literaturowe, statystyczne oraz wyniki prowadzonych badań, a także egzemplifikacje wybranych praktyk rynkowych.
Cytat:
„[…] nowe technologie i nowe media w dużym stopniu zmieniają reguły współczesnego marketingu, w tym zwłaszcza reguły komunikacji marketingowej współczesnych organizacji z otoczeniem. Jednocześnie wkład nowych mediów i nowych technologii w zakres oddziaływań w obszarze marketingu jest szeroki i dodatkowo charakteryzuje się wysoce ekspansywną tendencją”.
- Kategorie:
- Redakcja: Andrzej Bajdak, Zbigniew Spyra
- ISBN: 978-83-7875-783-2
- ISBN druku: 978-83-7875-782-5
- Liczba stron: 172
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 9 Rozdział 1 Budowanie zaufania między klientami a dostawcami z wykorzystaniem techniki content marketingu w czasie pandemii COVID-19 (Anna Gruszczyńska-Radecka) 17 1.1. Istota inbound marketingu, content marketingu i relacyjnej koncepcji zaufania 18 1.2. Budowanie zaufania za pomocą techniki content marketingu 23 1.3. Content marketing firm świadczących usługi w dziedzinie nowych technologii − analiza porównawcza 26 Rozdział 2 Analiza rynku pracy w kontekście nowych zawodów związanych z mediami społecznościowymi w dobie pandemii COVID-19 (Katarzyna Zając, Edyta Abramek) 31 2.1. Geneza, popularność oraz rola mediów społecznościowych we współczesnym świecie oraz ich wpływ na rynek pracy 32 2.2. Media społecznościowe i ich wpływ na zmiany w sposobie rekrutowania pracowników 35 2.3. Zmiany w procesie rekrutowania współczesnych pracowników 36 2.4. Wpływ cyfryzacji i mediów społecznościowych na kompetencje wymagane od przyszłych pracowników 37 2.5. Metodyka badawcza pozyskania danych z rynku pracy 39 2.6. Wyniki badań rynku pracy 39 Rozdział 3 Pandemia SARS-CoV-2 jako uwarunkowanie prowadzenia działań z zakresu marketingu politycznego na przykładzie kampanii prezydenckiej w 2020 roku w Polsce (Jakub Kubasik) 45 3.1. Współczesny marketing polityczny 46 3.2. Serwisy społecznościowe jako narzędzie komunikacji z wyborcami 48 3.3. Live streaming 50 3.4. Współpraca z influencerami 53 Rozdział 4 Rola mediów społecznościowych w komunikacji marketingowej w dobie pandemii COVID-19 na przykładzie BNP Paribas Bank Polska (Tomasz Prałat) 55 4.1. Rozwój komunikacji w Internecie 56 4.2. Specyfika mediów społecznościowych 57 4.3. Zastosowana metodyka badań 58 4.4. Prezentacja przedsiębiorstwa 59 Rozdział 5 Wybrane aspekty problematyki dostępności multimediów dla osób głuchych i słabosłyszących w Polsce w czasach pandemii COVID-19 (Agnieszka Kołodziejczak) 65 5.1. Typy osób głuchych i słabosłyszących 66 5.2. Najczęściej spotykane problemy dostępności w świecie Internetu i czasach pandemii COVID-19 68 5.3. Zasady współpracy z tłumaczami polskiego języka migowego 69 5.4. Narzędzia online dostępne dla osób głuchych 71 5.5. Ogólny savoir-vivre wobec osób głuchych i słabosłyszących 73 Rozdział 6 Deepfake jako narzędzie współczesnej komunikacji (Michał Pyjas) 75 6.1. Deepfake jako narzędzie komunikowania – geneza i definiowanie pojęcia 76 6.2. Deepfake jako narzędzie komunikacji marketingowej i jego walory 78 6.3. Deepfake jako narzędzie komunikacji w aspekcie pandemii COVID-19 80 6.4. Deepfake jako narzędzie komunikacji – analiza krytyczna 81 Rozdział 7 Promocja szczepień przeciw COVID-19 za pomocą influencer marketingu (Karolina Kubasik) 84 7.1. Kim jest influencer? 84 7.2. #SzczepimySię? 86 7.3. Znani i lubiani na ratunek szczepieniom 88 7.4. Wyniki badania pilotażowego 90 Rozdział 8 Rola platform streamingowych jako źródła rozrywki a pandemia COVID-19 (Klaudia Adamiak, Maksymilian Bukowiecki, Błażej Foltyniewicz, Dijora Kopacz) 93 8.1. Rola czasu wolnego w życiu człowieka 93 8.2. Rozwój platform streamingowych 95 8.3. Metodyka badań własnych 97 8.4. Wybrane wyniki badania 98 8.4.1. Nawyki, doświadczenia i preferencje osób młodych w związku z oglądaniem filmów i seriali 98 8.4.2. Stosunek osób młodych do korzystania z platform streamingowych 99 8.4.3. Sylwetka typowego użytkownika platform streamingowych 101 8.4.4. Wpływ pandemii na nawyki związane z oglądaniem filmów i seriali 101 Rozdział 9 Adaptacja komunikacji marketingowej w związku z sytuacją pandemiczną w 2020 roku na przykładzie sieci sklepów Empik (Przemysław Gabrych) 104 9.1. Działania w obszarze komunikacji marketingowej podejmowane przez Empik w związku z sytuacją pandemiczną 105 9.2. Działania w obszarze CSR podejmowane przez Empik w związku z sytuacją pandemiczną 109 Rozdział 10 Zmiany w postrzeganiu oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych przez konsumentów żywności wywołane pandemią COVID-19 (Sylwia Majcher) 115 10.1. Charakterystyka oświadczeń zdrowotnych i żywieniowych 116 10.2. Postrzeganie oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych przez konsumentów żywności przed pandemią COVID-19 117 10.3. Postrzeganie produktów z oświadczeniami zdrowotnymi i żywieniowymi przez konsumentów w trakcie pandemii COVID-19 − wyniki badań własnych 120 Rozdział 11 Sytuacja pandemiczna jako źródło zmian w komunikacji biznesowej przedsiębiorstw na Podkarpaciu − wyniki badań bezpośrednich (Wioletta Frodyma, Hubert Leśniak, Katarzyna Pasternak, Klaudia Traciak) 125 11.1. Metodyka badań 127 11.2. Omówienie wyników badań 127 11.2.1. Wpływ pandemii na organizację pracy przedsiębiorstw 127 11.2.2. Zmiany powstałe w komunikacji wewnętrznej przedsiębiorstw i organizacji na Podkarpaciu w wyniku pandemii COVID-19 131 11.2.3. Wykorzystanie nowych narzędzi do komunikacji w okresie pandemii spowodowanej COVID-19 134 11.2.4. Kompetencje miękkie jako wyzwanie przyszłych czasów w świetle badań przedsiębiorstw i organizacji na Podkarpaciu 137 Bibliografia 143 Spis rysunków 161 Spis tabel 163 Spis zdjęć 164 Informacja o Autorach 165