New Media in higher education market
The general mission of this book is to help academicians and administration staff from higher education institutions to create new approach to use new technologies and media in teaching processes as well for internal and external communication. The target audience of this book will be composed of researchers and professionals working in the higher education sector. Academic teachers, administra-tion staff from promotion and international offices should be interested in this book. This book should help them to rethink what they do, how they are doing and to encourage them to create better usage of new media in their activities at universities. The entire publication is divided into seven parts and con-tains selected papers presented at the conference. First part provides inside to changes in environment of higher education institutions. Second one presents selected aspects of innovations in both teaching as well administration processes at universities. Part three is focus on different new media which can be applied to higher education institutions. In part four there are papers which describe new tools and technologies for higher education institutions. Next part presents cases of using social media by differ-ent universities. Part six focus on problem of attitudes of students and teachers toward new media application in educational process. Part seven, which conclude this book, discusses range of papers dedicated to relations between universities and labour market in aspect of new media usage.
- Kategorie:
- Redakcja: Sławomir Smyczek, Sławomir Smyczek, Justyna Matysiewicz
- Język wydania: angielski
- ISBN: 978-83-7875-279-0
- ISBN druku: 978-83-7875-279-0
- Liczba stron: 416
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Introduction 9 Acknowledgement 11 Part I New environment of higher education institutions University in the internationalisation process based on experience of the Jan Kochanowski University in Kielce (Marcin Szplit) 15 New technologies in the study of shared musical heritage from local to global (Pilar Barrios Manzano) 21 Sustainable student recruitment strategies for international students – case study of the School of Engineering at SRH University Heidelberg (Katja Kuhn) 30 Harvesting the collective intelligence in learning environment (Saad G. Yaseen & Khalid Al-Omosh) 41 Part II Innovations in higher education processes In-class simulation games – student learning in international environment (Justyna Matysiewicz) 51 Innovation in quest for quality: Teaching & learning in the 21st century (Justyna Gieżyńska & Klementyna Gieżyńska) 61 Action learning in enhancing the student engagement (Katarzyna Rupik) 73 Innovation beyond the cell phone: How principals utilise the use of technology in schools (Mohammed Saleh Banihani) 85 Increasing the quality of research by taking advantage of literature systematic review on the example of household financial behaviour study (Jagoda Gola) 94 Visual communication – an opportunity with a handle? (Karina Cicha) 107 Part III New media in higher education market Media tools in university education in the perspective of Norwegian and Polish experience (Andrzej Pawluczuk, Karolina Racis & Małgorzata Olchowik) 121 New media implementation in the contemporary education process (Katarzyna Bilińska-Reformat & Anna Dewalska-Opitek) 132 Application of new media in financial education on the example of project implemented by NBP (National Bank of Poland) (Małgorzata Kieżel) 141 Using new media in teaching in higher education (Patryk Mączko) 150 New media as a recruitment tool in the higher education decision process. A case study (Ionela Mocan (Maniu) & George C. Maniu) 159 Electronic media management – use of cloud computing in students of higher school (Luis Ochoa Siguencia, Gilberto Marzano & Damian Herman) 164 Part IV New tools and technologies in higher education market Assessment of the use and usefulness of e-learning platform in higher education on the example of the Moodle platform used in the University of Economics in Katowice (Aleksandra Burgiel & Izabela Sowa) 181 Designing a Wiki for artistic collaborative learning among a team of teacher training students (Juana Gomez Perez) 203 Telecare and telemedicine systems as an educational tool in the implementation of programs of study courses: Nursing and occupational therapy (Dariusz Luboń & Janusz Wietecha) 211 The technological support for teaching methodology in terms of Bloom’s Taxonomy (Tomasz Eisenbardt) 217 Use of online collaborative writing tools by students of higher education (Luis Ochoa Siguencia, Martin Gomez-Ullate Garcia de Leon & Damian Herman) 229 Part V Social media in higher education Social media usage in higher education practice (Agnieszka Marie & Marta Grybś) 245 Analysis of higher education institutions’ brand presence in social media – case study of the University of Economics in Katowice (Marek Kiczka & Edyta Lachowicz-Santos) 254 Blogs as “just-in-time-teaching” method in virtual space (Ewelina Twardoch) 268 Blogs as means for promoting active learning: A case study of a Thai university (Dorota Domalewska) 278 Opportunities and threats of social networking in higher education (Piotr Rodak & Wojciech Kubasik) 289 Part VI Students and teachers toward new media in higher education New media in higher education and values for students on emerging markets (Sławomir Smyczek) 297 Students’ media literacy – the case of students of the University of Economics in Katowice (Anna Adamus-Matuszyńska) 313 The role of education in the information society. Developing information literacy among students and the new methods of teaching (Rafał Zdyb) 321 Online marketing communication of higher education institutions and consumers “hate” phenomenon (Agnieszka Put & Marta Grybś) 328 E-learning in higher education – perception and use of technology supported learning by economic school lecturers (Michał Bartoszewicz & Daniel Gajda) 341 Role of interface agent in decision-making process – analysis of opinions of students of Econet project (Edyta Abramek & Mariia Rizun) 358 Part VII Higher education institutions and labour market IT business and science sector ecosystem vs. holistic knowledge relations model in selected cases (Izabela Sztangret) 373 Soft skill competency of the futures employee (Andrea Solyom, Boglarka Eisingerne Balassa & Zsuzsa Stion) 385 Evolution of entrepreneurship and entrepreneurship education – the case study of Extremadura Region in Spain (Martin Gomez-Ullate Garcia de Leon & Luis Ochoa Siguencia) 402 List of authors 411 About project 413