Klient wewnętrzny a organizacyjne zachowania obywatelskie
Niepodważalną wartością książki jest przeprowadzenie bardzo solidnego (…) i krytycznego przeglądu dorobku naukowego związanego z badaniami klienta wewnętrznego oraz organizacyjnych zachowań obywatelskich. (…)
Przeprowadzone badania pozwoliły Autorowi zidentyfikować występujące w organizacjach współzależności pomiędzy obu badanymi kategoriami naukowymi związanymi z upodmiotowionym postrzeganiem człowieka w organizacji. Złożona analiza tych zależności uwzględnia wartości ważne dla człowieka jako członka organizacji, takie jak: wolność, szczęście, godność, braterstwo i solidarność.
prof. dr hab. Grażyna Prawelska-Skrzypek
Przedmiotem zainteresowania Autora jest perspektywa aksjologiczna we współczesnym zarządzaniu. (…) Ujęcie aksjologiczne wychodzi poza paradygmat zrównania człowieka z pozostałymi czynnikami produkcji zgodny z klasyczną teorią ekonomii. Uznaje człowieka za najważniejszy, odrębny byt w organizacji. Autor trafnie identyfikuje istotną lukę badawczą w dotychczasowym dorobku nauk o zarządzaniu i wskazuje na potrzebę uwzględnienia w nich humanizmu oraz dalszego rozwoju koncepcji zarządzania humanistycznego. Perspektywa humanistyczna stanowi tu swoisty teoretyczno-metodologiczny „zwornik”, w interesujący i niewątpliwie nowatorski sposób kojarzący obszary nauk humanistycznych oraz nauk o zarządzaniu.
prof. dr hab. inż. Jacek Unold
Bolesław Goranczewski – doktor nauk ekonomicznych, menedżer o bogatym doświadczeniu w zarządzaniu oraz nadzorze właścicielskim. Początkowo zainteresowania naukowe autora koncentrowały się na jakości oraz znormalizowanych systemach zarządzania. Dotyczyły jego aspektów ekonomicznych, a ściślej prakseologicznych, ponieważ odnosiły się do pomiaru skuteczności i efektywności systemów zarządzania jakością czy metod i narzędzi jej kontroli oraz doskonalenia. Z czasem w obszarze zainteresowań Autora pojawiły się kategorie klienta wewnętrznego, a także organizacyjnych zachowań obywatelskich, które zgodnie z założeniami klasyków powinny stanowić emanację humanizmu w organizacji.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7383-961-8
- ISBN druku: 978-83-7383-961-8
- Liczba stron: 232
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 1. Idea klienta wewnętrznego w organizacji 15 1.1. Przegląd i systematyka dotychczasowego dorobku 15 1.2. Analiza treści publikacji badawczych 21 1.3. Dyskusja oraz analiza krytyczna dotychczasowego dorobku 36 1.4. Klasyfikacja klienta wewnętrznego. Model autorski 39 2. Istota organizacyjnych zachowań obywatelskich 45 2.1. Przegląd i systematyka dorobku literaturowego 46 2.2. Analiza treści publikacji badawczych 51 2.3. Specyfikacja organizacyjnych zachowań obywatelskich oraz analiza krytyczna dotychczasowych dokonań 62 3. Konceptualizacja, operacjonalizacja badań oraz zastosowane metody badawcze 71 3.1. Pozycjonowanie klienta wewnętrznego i organizacyjnych zachowań obywatelskich w wymiarze eksplanacyjnym. Odniesienia paradygmatyczne 71 3.2. Założenia metodyczne oraz zastosowane narzędzia badawcze 76 3.3. Charakterystyka organizacji, dobór próby, cel i problemy badawcze 89 4. Wyniki przeprowadzonych badań własnych. Opis i analiza 103 4.1. Warunki organizacyjne sprzyjające zaistnieniu idei klienta wewnętrznego i przejawianiu organizacyjnych zachowań obywatelskich 103 4.2. Warunki psychospołeczne sprzyjające idei klienta wewnętrznego oraz rozwojowi i podtrzymaniu OCB 118 4.3. Warunki organizacyjne oraz psychospołeczne przeciwskuteczne dla idei klienta wewnętrznego oraz organizacyjnych zachowań obywatelskich 138 4.4. Świadomość klienta wewnętrznego oraz konsekwencje zachowań etosowych w organizacji 155 4.5. Determinanty wpływające na skłonność do podejmowania organizacyjnych zachowań obywatelskich o największej sile oddziaływania 164 5. Klient wewnętrzny a organizacyjne zachowania obywatelskie. Podsumowania, konkluzje i wytyczne do kolejnych badań 175 5.1. Porównanie idei klienta wewnętrznego i organizacyjnych zachowań obywatelskich. Cechy wspólne i różnicujące 175 5.2. Relacje między klientem wewnętrznym a organizacyjnymi zachowaniami obywatelskimi. Wnioski i konstatacje 178 5.3. Przesłanki dalszych badań 191 Zakończenie 197 Bibliografia 203 Indeks nazwisk 225