Kształtowanie relacji pomiędzy pracodawcą a byłymi pracownikami
Autorka podejmuje rzadko tak szczegółowo omawianą w ramach zarządzania zasobami ludzkimi problematykę, jaką jest utrzymywanie relacji organizacji z pracownikami, którzy już w firmie nie pracują.
W obecnych czasach deficytów personalnych spowodowanych względami demograficznymi, ekonomicznymi oraz społecznymi problematyka ta jest niezmiernie aktualna, gdyż pracodawcy faktycznie walczą o pracowników, także tych, którzy po pewnym okresie pracy gdzie indziej mogą do nich wrócić.
Publikacja dostarcza zarówno wyników analiz teoretycznych, jak i badań empirycznych, na dodatek nie tylko ilościowych, lecz także jakościowych, co jest bardzo cenne dla praktyków.
Prof. dr hab. Anna Lipka
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8220-523-7
- ISBN druku: 978-83-8220-522-0
- Liczba stron: 188
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści Wstęp 9 Rozdział 1 Teoretyczne aspekty kształtowania relacji pracodawcy z byłymi pracownikami 15 1.1. Derekrutacja – rozważania terminologiczne 15 1.2. Relacje pomiędzy pracodawcą a pracownikiem 20 1.2.1. Istota relacji pomiędzy pracownikiem a pracodawcą 20 1.2.2. Determinanty kształtowania relacji pomiędzy pracodawcą a pracownikiem 22 1.2.3. Relacje pomiędzy pracodawcą a pracownikiem przez pryzmat teorii wymiany społecznej 24 1.2.4. Rola relacji pomiędzy pracodawcą a pracownikiem w kontekście polityki personalnej 26 1.3. Zarządzanie relacjami z pracownikami a byli pracownicy 28 1.3.1. Założenia koncepcji Zarządzania Relacjami z Pracownikami 28 1.3.2. Metody i narzędzia zarządzania relacjami z pracownikami 31 1.3.3. Proces zarządzania relacjami z byłymi pracownikami 33 1.4. Kształtowanie relacji pomiędzy pracodawcą a byłymi pracownikami w świetle analizy literatury 40 1.4.1. Kształtowanie relacji pomiędzy pracodawcą a byłymi pracownikami – dotychczasowy stan wiedzy 40 1.4.2. Corporate Alumni Program – istota, założenia 42 1.4.3. Przykłady programów utrzymywania relacji z byłymi pracownikami 47 Rozdział 2 Determinanty kształtowania relacji pomiędzy pracodawcą a byłymi pracownikami w świetle wyników badań ilościowych 51 2.1. Badania wstępne 51 2.1.1. Metodyka badań wstępnych 51 2.1.2. Przebieg oraz wyniki badań wstępnych 55 2.2. Metodyka badań ilościowych 59 2.3. Procedura badań ilościowych 65 2.4. Charakterystyka badanych 69 2.4.1. Sylwetki respondentów 69 2.4.2. Prezentacja badanych pracodawców 74 2.5. Rozstanie się pracodawcy z pracownikiem 78 2.5.1. Przyczyny rozstania się pracodawcy z pracownikiem 78 2.5.2. Atmosfera rozstania się 81 2.6. Diagnoza relacji pomiędzy pracownikami a byłymi pracodawcami 83 2.6.1. Relacje pomiędzy badanymi a ich ostatnim byłym pracodawcą 83 2.6.2. Działania podejmowane przez pracodawców w zakresie kształtowania relacji z byłymi pracownikami 85 2.6.3. Przyczyny nieutrzymywania relacji z byłym pracodawcą 87 2.6.4. Propozycja kształtowania relacji pomiędzy pracodawcą a byłymi pracownikami 87 2.7. Perspektywy kształtowania relacji w opinii badanych pracowników 89 Rozdział 3 Determinanty kształtowania relacji pomiędzy pracodawcą a byłymi pracownikami w świetle wyników badań jakościowych 95 3.1. Metodyka badań jakościowych 95 3.2. Przebieg badania 100 3.3. Czynniki kształtujące relacje z byłym pracodawcą 103 3.3.1. Opinia badanych o okresie zatrudnienia 103 3.3.2. Relacje interpersonalne w miejscu pracy 107 3.3.3. Przyczyna derekrutacji oraz proces rozstania się 108 3.3.4. Bezpośredni przełożony 114 3.4. Korzyści z kształtowania relacji w opinii byłych pracowników 117 3.5. Możliwości skutecznego kształtowania relacji z byłymi pracownikami w opinii badanych 123 3.6. Nastawienie badanych do kształtowania relacji z byłymi pracodawcami 126 Rozdział 4 Synteza kształtowania relacji pomiędzy pracodawcą a byłymi pracownikami 135 4.1. Wnioski z przeprowadzonych badań ilościowych 135 4.2. Wnioski z badań jakościowych 137 4.3. Odpowiedzi na pytania badawcze 139 4.4. Model kształtowania relacji pomiędzy pracodawcą a byłymi pracownikami 141 Zakończenie 145 Bibliografia 149 Spis tabel 167 Spis schematów i wykresów 169 Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety 171 Załącznik 2. Dyspozycje oraz kwestionariusz wywiadu 185