Kultura pracy menedżera
Omawiając zagadnienia związane z tworzeniem kultury pracy, w tym kultury pracy menedżera, odnosimy się do procesu pracy i środowiska pracy. Tych kultur nie da się opisać jednym zdaniem. Odzwierciedlają one bowiem merytoryczne treści pracy, zachowania uczestników procesu pracy i ich oceny wraz ze skutkami z punktu widzenia systemu.
Ta wielowątkowość i złożoność (wzajemność powiązań i oddziaływań) jest dominującą właściwością i wraz z potężnym ładunkiem potencjałem siły społecznej jest wszechobecna z mocą oddziaływania na zjawiska i zachowania w każdej organizacji społecznej.
Znaczenie kultury pracy wynika z tego, że wyznacza standardy zachowań społecznych na wyższym poziomie w strukturze akceptowanych. Zawiera ona treści ukształtowane tradycją (czasem przeszłym), aktualną dynamiką życia zawodowego i społecznego (teraźniejszości) oraz oczekiwaniami wynikającymi z przeszłości i teraźniejszości.
Myśl przewodnia tej książki jest następująca: kultura pracy, w tym szczególnie menedżera zapewnia stabilność pracy przez umożliwienie uczestnikom procesu pracy zaspokojenia potrzeb stosownie do ich struktur wartości. Przekłada to się bezpośrednio na efektywność, zysk.
Wiedza zawarta w tej książce przydatna jest dla teoretyków i praktyków. Można bowiem zapoznać się z uwarunkowaniami tworzenia kultury pracy menedżera wynikającymi z dorobku różnych nauk, jak i praktyką diagnozowania, określania kultury pracy. Pracownicy naukowi i studenci otrzymają materiał do przemyśleń i ustaleń kierunków dalszych badań. Praktycy, tj. osoby na stanowiskach kierowniczych, niezależnie od szczebla zarządzania/kierowania mają do dyspozycji narzędzie pozwalające określić zagrożenia w ich pracy i recepty jak im zapobiegać. Podwładni, pracobiorcy rozszerzyć mogą swoją wiedzę o wartości współpracy, funkcję jaką wykonują w realizacji celów zakładu pracy.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7488-039-8
- ISBN druku: 978-83-7488-155-5
- Liczba stron: 296
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP Rozdział 1. (Stanisław Milczarek) Menedżer w środowisku pracy – twórca kultury pracy. 1.1. Praca 1.2. Środowisko – pojęcie i właściwości 1.2.1. Środowisko pracy 1.3. Wokół pojęcia kultura 1.3.1. Pojęcie kultura 1.3.2. Kultura organizacyjna 1.3.3. Kultura pracy 1.4. Społeczna odpowiedzialność menedżera w procesie pracy Przypisy Rozdział 2. (Alicja Sajkiewicz) Kultura pracy menedżera kreacją kapitału ludzkiego ? Wprowadzenie ? Triada kultur: pracy, organizacji, narodu ? Kultura pracy menedżera w korporacji międzynarodowej ? Proefektywnościowa kultura pracy menedżerów ? Zarządzanie przez wspólne wartości ? Typy kultury pracy menedżera Przypisy Rozdział 3. (Zbigniew Ściborek) Menedżer a pracownik – stosunki i zachowania Przypisy Rozdział 4. (Jadwiga Marek) Osobowość menedżera a styl kierowania Przypisy Rozdział 5. (Ryszard Jurkowski) Kultura podejmowania decyzji przez menedżera 1. Podejmowanie decyzji przez menedżera, uwarunkowania prawne i kulturowe 2. Pojęcie regulacja prawna i struktura dialogu społecznego 3. Trójstronna Komisja ds. Społeczno-Gospodarczych 4. Związki zawodowe 5. Rola pracowników 6. Europejska rada zakładowa Przypisy Rozdział 6. (Łukasz Goryszewski) Trudne decyzje menedżera – sprawdzian wiedzy o ludziach Przypisy Rozdział 7. (Agnieszka Król) Partnerstwo rozwojowe przez coaching menedżera ? Wstęp ? Coach, coaching – zagadnienia wprowadzające ? Typy i rodzaje coachingu ? Różne role coacha ? Wizerunek i autorytet coacha – menedżera ? Standardy profesjonalnego coachingu ? Dobry coach–profil kompetencyjny Przypisy Rozdział 8. (Waldemar Stelmach) O moralności i jej braku w zarządzaniu Przypisy Rozdział 9. (Jerzy Osmelak) Polityka kadrowa a humanizacja pracy ? Humanizacja pracy a zadania polityki kadrowej ? Dyrektywy nowoczesnej polityki kadrowej ? Menedżer jako wychowawca w kulturze pracy Przypisy Rozdział 10. (Marzena Kasprzak) Doradca zawodowy w kulturze pracy ? Doradztwo zawodowe a rynek pracy ? Doradztwo zawodowe jako forma pomocy społecznej ? Instrumenty pracy doradztwa zawodowego ? Metody pracy w doradztwie zawodowym Przypisy Rozdział 11. (Stanisław Suchy) Kształcenie ustawiczne a rozwój kultury pracy ? Wprowadzenie ? Potrzeba kształcenia ustawicznego pracowników i menedżerów ? Kształcenie ustawiczne a edukacja i kultura dorosłych ? Związki kształcenia ustawicznego z kulturą pracy ? Kształcenie ustawiczne i kultura pracy w przedsiębiorstwie ? Kształcenie ustawiczne i kultura wobec wyzwań Unii Europejskiej ? Struktura rozwoju kształcenia ustawicznego w Polsce Przypisy Rozdział 12. (Stanisław Milczarek) Zaufanie – spoiwo kultury pracy menedżera 12.1. Komponenty i aspekty zaufania 12.1.1. Istota zaufania 12.1.2. Właściwości oczekiwanych działań przełożonego i podwładnego 12.2. Uwarunkowania zaufania – wyniki badań 12.3. Rozpoznawanie kultury pracy menedżera Załączniki: 1. Informacja o respondentach biorących udział w badaniach „Zaufanie w środowisku pracy”. 2. Kwestionariusz Rozpoznawania Kultury Pracy Menedżera 3. Informacja o respondentach biorących udział w badaniach „Rozpoznanie kultury pracy menedżera”. Przypisy Rozdział 13 (Stanisław Milczarek – wybór i opracowanie) Praktyka – z życia wzięte.