Kwartalnik Pedagogiczny 2020/2 (256)
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Autorzy opublikowanych w numerze artykułów omawiają m.in. koncepcję Basila Bernsteina, poglądy Zygmunta Bugajskiego na
wychowanie fizyczne więźniów,
etos zawodu nauczyciela z perspektywy studentów, samodzielność zawodową nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej oraz dziedzictwo Bronisława Ferdynanda Trentowskiego w 150-lecie śmierci filozofa.
The authors of the articles published in the issue discuss, inter alia, the concept of
Basil Bernstein, the views of
Zygmunt Bugajski on physical education prisoners, the ethos of the teaching profession from a perspective students, professional independence of pre-school teachers and early childhood education and the legacy of
Bronisław Ferdynand Trentowski on the 150th anniversary of the philosopher's death.
- Kategorie:
- Redakcja: Adam Fijałkowski
- Język wydania: polski
- ISSN: 2657-6007
- Liczba stron: 213
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
ARTYKUŁY Małgorzata Obrycka – Humanitaryzm i wychowanie – perspektywa posthumanistyczna 9 Jarema Drozdowicz – Migrujące podmioty. Relacje, konteksty i przyszłość problemu zróżnicowania kulturowego w edukacji 28 Irena Przybylska – Kody i (re)produkcja kultury emocjonalnej w koncepcji Basila Bernsteina 39 Bartosz Kułan – Poglądy Zygmunta Bugajskiego (1887–1940) na wychowanie fizyczne więźniów oraz ich praktyczna realizacja w systemie penitencjarnym II Rzeczpospolitej 54 Miłosz Mółka – Trajektoria kariery kryminalnej w perspektywie badań jakościowych 76 MATERIAŁY I SPRAWOZDANIA Z BADAŃ Dagna Dejna, Filip Nalaskowski – Młodzież akademicka. Więzi z państwem i społeczeństwem – międzynarodowe badania porównawcze. Pomysł, warsztat metodologiczny i przebieg badań 103 Beata Mydłowska, Jolanta Wiśniewska – Etos zawodu nauczyciela z perspektywy studentów uczelni pedagogicznych i niepedagogicznych 125 Dorota Domagała – Samodzielność zawodowa nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej oraz jej uwarunkowania 141 Małgorzata Zalewska-Bujak – Współpraca nauczycieli z rodzicami uczniów – przez pryzmat nauczycielskich narracji 154 Miłosz Wawrzyniec Romaniuk – Samoocena młodych uczestników pełnomorskich rejsów a różne realizacje Szkoły pod Żaglami 177 RECENZJA Marcin Wasilewski – Sławomir Sztobryn (red.), Dziedzictwo Bronisława Ferdynanda Trentowskiego. W 150-lecie śmierci Filozofa 190 KRONIKA Irena Wojnar, Adam Fijałkowski – Kongres pedagogiczny na przełomie... W 50-lecie Światowego Kongresu Pedagogicznego na Uniwersytecie Warszawskim – z prof. Ireną Wojnar rozmawia Adam Fijałkowski 195 Noty o Autorach 205 ARTICLES Małgorzata Obrycka – Humanitarianism and education – a posthumanist perspective 9 Jarema Drozdowicz – Moving subjects. Relations, contexts and future of the cultural diversity in education 28 Irena Przybylska – Codes and (re)production of emotional culture in Basil Bernstein’s concept 39 Bartosz Kułan – Zygmunt Bugajski’s (1887–1940) views on the physical education of prisoners and their practical implementation in the penitentiary system in the Second Polish Republic 54 Miłosz Mółka – Criminal career trajectory in the perspective of qualitative research 76 MATERIALS AND RESEARCH REPORTS Dagna Dejna, Filip Nalaskowski – University students. Bonds with the state and the society – an international comparative study. Idea, methodology, process 103 Beata Mydłowska, Jolanta Wiśniewska – Ethos of the teaching profession in the perspective of students of pedagogical and non-pedagogical universities 125 Dorota Domagała – Professional independence of pre-school and early school education teachers and its determinants 141 Małgorzata Zalewska-Bujak – Teachers’ cooperation with the students’ parents – through the prism of teachers’ narratives 154 Miłosz Wawrzyniec Romaniuk – Self-esteem of young participants of high seas cruises and various implementations of the School Under Sails 177 REVIEW Marcin Wasilewski – Sławomir Sztobryn (Ed.), Dziedzictwo Bronisława Ferdynanda Trentowskiego. W 150-lecie śmierci Filozofa 190 CHRONICLE Irena Wojnar, Adam Fijałkowski – Pedagogical Congress at the turn of ... On the 50th anniversary of the World Pedagogical Congress at the University of Warsaw. Adam Fijałkowski talks with Professor Irena Wojnar 195 Contributors to this issue 205