Media i dziennikarstwo
"Profesor Jacek Dąbała ma absolutnie unikalną umiejętność pisania w sposób mądry i ciekawy. (...) Ta książka jest bezcenna dla tych, którzy mediami zajmują się naukowo i dla tych, dla których praca w nich jest codziennością". (Piotr Kraśko, TVP)
"Gorąco polecam dziennikarzom i wszystkim, którzy chcą być świadomymi odbiorcami mediów". (Jarosław Gugała, Telewizja Polsat)
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-242-2461-6
- ISBN druku: 978-83-242-2368-8
- Liczba stron: 160
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści Od autora AKSJOLOGIA I PERSPEKTYWY MEDIÓW Pozorowanie wartości w mediach Egocentryzm jako antywartość i złudzenie kompetencji Genologiczne, technokulturowe i hipermedialne podłoże zjawiska Uwarunkowania pozorowania wartości w profesjonalnych mediach Aksjologiczne konsekwencje komunikacji wizualnej a telegeniczność Wybrane defi nicje i sposoby rozumienia komunikacji wizualnej Ambiwalencje wokół telegeniczności Społeczna akceptacja antywartości Wstępne kryteria wartościowania i oceny prezenterów telewizyjnych Futurystyczne perspektywy mediów audiowizualnych Ku audiowizualności i komunikowaniu Interfejsyzacja Między prywatnością a korporacyjnością przekazu Realna obecność w cybernetycznym świecie? Idealny człowiek bez praw? WARSZTAT DZIENNIKARSKI Literatura wobec pragmatyki warsztatu dziennikarskiego Odmienne cele i wspólne źródło Preferencje i kryteria w doborze lektur Bez rezygnacji z myślenia artystycznego Semantyczne i warsztatowe konsekwencje obecności teologii w telewizji Locus theologicus a rodzaje stacji telewizyjnych Wyznaczniki warsztatowe a gatunki Popularyzacja treści religijnych Brak kompetencji w komunikacji wizualnej Potrzeba afirmowania kreacji artystycznej Perspektywa badawcza i dziennikarska Podstawowe wyznaczniki braku profesjonalizmu w dziennikarstwie Relacje towarzyskie Ograniczone lub złe wzory Szybkie, intensywne i stresujące tempo pracy Lekceważenie profesjonalnej i konstruktywnej krytyki Strach przed prawdą o własnych uwarunkowaniach zawodowych Wąski zakres lektur Podporządkowanie profesjonalizmu właścicielom i zarządom mediów Negatywna korelacja sprytu, inteligencji i intelektu Ogólnikowość ocen z pomijaniem procesu wartościowania METODY BADAWCZE W kręgu fenomenologicznej metody badania mediów Ważniejsze przyczyny metodologicznych nieporozumień w medioznawstwie Obecność fenomenologii Sygnalizowanie sensu komplementarności metod Preferencje w klasycznych ujęciach fenomenologicznych Wokół telegeniczności widzianej fenomenologicznie Strukturalizm a tworzenie serwisów informacyjnych w Internecie Testowanie granic funkcjonalności Nazywanie rzeczywistości – ekspresja – indeksalność Struktury nieświadome TOŻSAMOŚĆ DZIENNIKARSKA Ezopowa tożsamość dziennikarstwa Prasumienie i zdrowy rozsądek Przestrzeń niewypowiedzenia Tożsamość dziennikarska w międzykulturowym kontekście medialnym Tożsamość osobowości Tożsamość redakcyjno-firmowa Tożsamość akomodująco-cyfrowa Tożsamość trendów warsztatowych Bibliografia O autorze Indeks nazwisk Indeks rzeczowy