Organizacja zachowań zespołowych
Jednym z istotnych czynników sukcesu współczesnych organizacji jest efektywna praca zespołowa. W książce autorzy prezentują zagadnienia organizacji zachowań zespołowych przy wykorzystaniu instrumentów charakterystycznych dla nauk o zarządzaniu. Przedstawiając zakres, formy i uwarunkowania wpływania organizacji na zachowania jej członków, omawiają między innymi:
· oczekiwania organizacji wobec jej uczestników,
· rolę kierowników w kształtowaniu zachowań pracowników,
· najważniejsze aspekty budowania zespołów pracowniczych,
· kluczowe aspekty komunikacji,
· kreowanie zachowań organizacyjnych przez ich formalizację,
· rolę struktury organizacyjnej w stymulowaniu zachowań pracowników,
· wpływ kultury organizacji na zachowania pracowników.
Książka jest przeznaczona dla studentów zarządzania, socjologii, psychologii, dziennikarstwa, politologii, a także dla praktyków gospodarczych.
- Kategorie:
- Redakcja: Piotr Wróbel, Ryszard Rutka
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-208-2571-8
- ISBN druku: 978-83-208-2005-8
- Liczba stron: 264
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp Rozdział 1. Oczekiwania organizacji wobec jej uczestników (Piotr Wróbel) 1.1. Strategie sukcesu współczesnej organizacji 1.2. Skuteczność czy efektywność jako kluczowe kryterium oceny działań jednostki i zespołu? 1.3. Oczekiwane zachowania członka organizacji Rozdział 2. Kształtowanie zachowań przez kierownika (Ryszard Rutka) 2.1. Władza w organizacji 2.2. Kierowanie transakcyjne i przywództwo 2.3. Potencjalny i rzeczywisty styl kierowania 2.4. Podstawowe style kierowania 2.5. Uwarunkowania uspołecznienia procesów decyzyjnych w organizacjach Rozdział 3. Budowa zespołu (Ewa Markowska) 3.1. Zespół a grupa 3.2. Znaczenie i warunki funkcjonowania zespołów 3.3. Typy zespołów 3.4. Kształtowanie zespołu 3.5. Współpraca w zespole 3.6. Bariery efektywności zespołów 3.7. Podnoszenie efektywności zespołów Rozdział 4. Komunikacja społeczna — wpływ na zachowania w organizacji (Halina Czubasiewicz, Piotr Wróbel) 4.1. Istota i rodzaje komunikacji w kształtowaniu zachowań odbiorców (Halina Czubasiewicz) 4.2. Bariery w procesie komunikowania się (Halina Czubasiewicz) 4.3. Komunikacja wewnętrzna jako narzędzie sprawowania roli kierownika (Halina Czubasiewicz) 4.4. Sprawne komunikowanie się w zespole (Halina Czubasiewicz) 4.5. Sprawne komunikowanie się kierownika z pracownikiem (Halina Czubasiewicz) 4.6. Komunikacja kanałami elektronicznymi w zespole (Piotr Wróbel) Rozdział 5. Wpływanie na zachowania przez formalizację (Ryszard Rutka) 5.1. Od działań kreatywnych do sformalizowanych 5.2. Koordynacja jako wyznacznik zakresu formalizacji działań 5.3. Ukierunkowywanie zachowań organizacyjnych przez motywację 5.4. Proces formalizacji zachowań organizacyjnych 5.5. Cele i skutki formalizacji 5.6. Przedmiot i zakres formalizacji 5.7. Kultura i strategia organizacyjna jako uwarunkowania procesu formalizacji Rozdział 6. Konfiguracja struktury a zachowania uczestników organizacji (Piotr Grajewski) 6.1. Konfiguracje funkcjonalne 6.2. Konfiguracje procesowe i projektowe 6.3. Struktury konfigurowane ze względu na poziom centralizacji władzy w organizacji 6.4. Struktury elastyczne 6.5. Potencjalne zachowania w organizacji pod wpływem poszczególnych konfiguracji struktury Rozdział 7. Uwarunkowania kulturowe zachowań w organizacji (Małgorzata Czerska) 7.1. Kultura organizacji — istota, treść i funkcje 7.2. Możliwości i kierunki kształtowania kultury organizacji 7.3. Narzędzia kształtowania kultury organizacji 7.4. Kultura organizacji jako determinanta zachowań organizacyjnych