MENU
PWN wspiera profesjonalistów

Poradnik prawny dla e-biznesu

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2016

  • Seria / cykl: PRAWO W PRAKTYCE

  • Autor: Grzegorz Pacek, Izabela Kowalczuk-Pakuła, Piotr Dynowski

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 68,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 61,20 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

51,68
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Poradnik prawny dla e-biznesu

Poradnik prawny dla e-biznesu to publikacja, która w kompleksowy i przystępny sposób przedstawia kluczowe zagadnienia prawne związane z zakładaniem i prowadzeniem e-biznesu. To wyjątkowo praktyczny przewodnik, który dzięki zawartym w nim przykładom oraz wzorom dokumentów poprowadzi przedsiębiorców przez zawiłe meandry obowiązków prawnych związanych z prowadzeniem firmy w internecie, czy to w postaci sklepu internetowego, czy portalu informacyjnego. Książka omawia najistotniejsze zagadnienia związane z:


przetwarzaniem danych osobowych,
świadczeniem usług drogą elektroniczną,
ochroną konsumentów,
odpowiedzialnością administratora strony internetowej za naruszenia dokonane za pośrednictwem strony.


Adresaci:
Publikacja jest adresowana do wszystkich osób, które prowadzą działalność gospodarczą w zakresie e-biznesu, a także do osób dopiero zainteresowanych prowadzeniem tego rodzaju działalności. Poradnik jest napisany w przyjazny dla czytelnika sposób i z pewnością ułatwi radzenie sobie z wyzwaniami prawnymi. Będzie również pomocny dla prawników praktyków.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów | str. 9

Wstęp | str. 11

Rozdział 1. Jak rozpocząć e-biznes | str. 13
1.1. Podstawowe obowiązki związane z założeniem działalności gospodarczej | str. 13
1.2. Jaką formę prowadzenia działalności gospodarczej wybrać | str. 17
1.2.1. Jednoosobowa działalność gospodarcza | str. 17
1.2.2. Spółka cywilna | str. 19
1.2.3. Spółki prawa handlowego | str. 20
1.2.3.1. Spółki osobowe | str. 21
1.2.3.2. Spółki kapitałowe | str. 33
1.3. Jak dokonać wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) | str. 53
1.4. Jak uzyskać wpis do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) | str. 64
1.5. Jak prowadzić działalność regulowaną | str. 90
1.5.1. Wpis do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) | str. 92
1.5.2. Wpis do rejestrów prowadzonych przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji (KRRiT) | str. 100
1.6. Kiedy serwis internetowy może być uznany za prasę | str. 109
1.7. Jak zawiesić i wznowić działalność gospodarczą | str. 114

Rozdział 2. Dane osobowe i prywatność w e-biznesie | str. 117
2.1. Ogólne zasady ochrony danych osobowych w e-biznesie | str. 117
2.1.1. Podstawowe przepisy | str. 117
2.1.2. Podstawowe pojęcia | str. 118
2.1.2.1. Dane osobowe | str. 118
2.1.2.2. Administrator danych | str. 121
2.1.2.3. Przetwarzanie danych osobowych | str. 122
2.1.2.4. (Pod)przetwarzający i (pod)powierzenie | str. 122
2.2. Zakres stosowania polskich przepisów o ochronie danych osobowych | str. 124
2.3. Ogólne obowiązki administratora danych | str. 125
2.3.1. Przetwarzanie danych osobowych zgodnie z prawem | str. 126
2.3.1.1. Osoba, której dane dotyczą, wyraża na to zgodę, chyba że chodzi o usunięcie dotyczących jej danych | str. 127
2.3.1.2. Przetwarzanie danych jest niezbędne dla zrealizowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa | str. 130
2.3.1.3. Przetwarzanie danych jest konieczne do realizacji umowy, gdy osoba, której dane dotyczą, jest jej stroną lub gdy jest to niezbędne do podjęcia działań przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą | str. 132
2.3.1.4. Przetwarzanie danych jest niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez administratorów danych albo odbiorców danych i nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą | str. 133
2.3.2. Obowiązek informacyjny względem osób, których dane dotyczą | str. 134
2.3.3. Szczególna staranność przy przetwarzaniu danych osobowych | str. 136
2.4. Pozostałe aspekty związane z relacją administratora danych z osobą, której dane dotyczą | str. 139
2.4.1. Realizacja prawa do informacji na temat przetwarzania danych | str. 139
2.4.2. Udostępnianie danych osobowych | str. 140
2.4.3. Zgoda na przechowywanie tzw. ciasteczek (ang. cookies) | str. 141
2.4.3.1. Uwagi ogólne | str. 141
2.4.3.2. Sposoby publikacji informacji o plikach cookies | str. 142
2.5. Dokumentacja związana z przetwarzaniem danych osobowych | str. 142
2.5.1. Polityka prywatności | str. 142
2.5.2. Dokumenty związane z zabezpieczeniem danych osobowych | str. 146
2.5.2.1. Upoważnienie do przetwarzania danych osobowych i ewidencja osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych | str. 148
2.5.2.2. Polityka bezpieczeństwa | str. 150
2.5.2.3. Instrukcja zarządzania systemem informatycznym | str. 158
2.5.2.4. Umowa o powierzenie przetwarzania danych osobowych | str. 166
2.6. Zgłaszanie zbiorów danych osobowych do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO) | str. 170
2.6.1. Definicja zbioru danych osobowych | str. 170
2.6.2. Zgłoszenie i rejestracja zbioru danych do GIODO | str. 170
2.7. Transfer danych do i poza EOG | str. 185
2.7.1. EOG i państwa zapewniające odpowiedni poziom ochrony danych osobowych | str. 185
2.7.2. Transfer poza EOG do państw niezapewniających adekwatnego poziomu ochrony | str. 186
2.7.3. Badanie przez GIODO adekwatności ochrony danych | str. 187
2.8. Kontakty z GIODO | str. 187
2.8.1. Wystąpienia | str. 188
2.8.2. Kontrola GIODO | str. 188
2.8.3. Sprawdzenie zgodności procesów przetwarzania danych osobowych z odpowiednimi przepisami u administratora danych, który powołał administratora bezpieczeństwa informacji i zgłosił go do GIODO | str. 191
2.8.4. Sankcje | str. 192

Rozdział 3. Jak prowadzić e-biznes - relacje z konsumentami (B2C) | str. 194
3.1. Co to jest handel elektroniczny (usługi świadczone drogą elektroniczną lub usługi społeczeństwa informacyjnego) | str. 194
3.2. Obowiązki e-przedsiębiorcy | str. 197
3.2.1. Adresy elektroniczne | str. 198
3.2.2. Inne formy kontaktu | str. 198
3.2.3. Imię i nazwisko/nazwa firmy | str. 199
3.2.4. Transparentność - co jeszcze (nie-przedsiębiorcy)? | str. 200
3.2.5. Transparentność - B2C | str. 201
3.2.6. Gdzie i jak umieścić informacje - B2C? | str. 214
3.2.7. Potwierdzenie zawarcia umowy | str. 216
3.2.8. Inne obowiązki informacyjne | str. 217
3.3. Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną | str. 218
3.3.1. Zmiana regulaminu | str. 219
3.3.2. Regulamin - postanowienia obowiązkowe | str. 220
3.4. Ochrona praw konsumentów | str. 229
3.4.1. Prawa konsumentów a obowiązki e-przedsiębiorcy | str. 230
3.4.2. Dostarczanie treści cyfrowych | str. 230
3.4.3. Prawo odstąpienia od umowy | str. 232
3.4.4. Gwarancja i rękojmia | str. 239
3.4.5. Niedozwolone postanowienia wzorców umownych (tzw. klauzule abuzywne) | str. 241
3.4.6. Postępowanie w sprawach o uznanie postanowień wzorca umowy za niedozwolone | str. 244
3.4.7. Polubowne rozwiązywanie sporów z konsumentami | str. 246
3.4.7.1. Mediacja przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej | str. 247
3.4.7.2. Stałe polubowne sądy konsumenckie | str. 248
3.4.8. Inne instytucje i organizacje udzielające pomocy konsumentom | str. 250
3.4.8.1. Rzecznicy konsumentów | str. 250
3.4.8.2. Organizacje pozarządowe | str. 250
3.4.9. Postępowanie o naruszenie zbiorowych interesów konsumentów | str. 251
3.5. Jak radzić sobie z nierzetelnymi usługobiorcami | str. 253
3.5.1. Wezwanie do zapłaty | str. 253
3.5.2. Pozew | str. 256

Rozdział 4. Jak prowadzić e-biznes - relacje z kontrahentami (B2B) | str. 268
4.1. Umowy z dostawcami sprzętu i infrastruktury: dostęp do sieci, zakup urządzeń, domena, pozycjonowanie, hosting | str. 268
4.1.1. Umowa dostępu do sieci | str. 268
4.1.2. Umowa hostingu | str. 272
4.1.3. Umowa przeniesienia praw do domeny | str. 278
4.1.4. Umowa o pozycjonowanie | str. 284

Rozdział 5. Jak prowadzić e-biznes - relacje z pracownikami i współpracownikami | str. 294
5.1. Umowa o pracę | str. 295
5.2. Umowa o zakazie konkurencji | str. 298
5.2.1. Tajemnica przedsiębiorstwa | str. 299
5.3. Umowa zlecenia | str. 304
5.4. Umowa o zachowanie poufności | str. 312

Rozdział 6. E-biznes a relacje z organami ścigania (policją, prokuraturą) | str. 319
6.1. Stalking | str. 319
6.2. Szkalowanie | str. 320
6.3. Zastraszanie i groźby | str. 321
6.4. Spam | str. 322
6.5. Nielegalne pobieranie plików | str. 324
6.6. Podszywanie się pod inną osobę | str. 325
6.7. Hacking | str. 326
6.8. Pornografia/pedofilia | str. 328
6.9. Obowiązek powiadomienia o przestępstwie | str. 330
6.10. Zażalenie | str. 338

Rozdział 7. E-biznes a prawa osób trzecich | str. 342
7.1. Odpowiedź usługobiorcy | str. 348
7.2. Moderowanie treści | str. 350

Wzór wniosku o wpis do CEIDG (CEIDG-1) wraz z załącznikami | str. 353
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

24,03 zł
26,70 zł

CzasNaE-Biznes

Poznaj sprawdzone i skuteczne metody zarabiania w Internecie, spisane na 652 stronach przez specjalistę od marketingu internetowego. Musisz mieć tę książkę, jeżeli: - Masz palące pragnienie posiadania w Internecie dochodowego biznesu, kt&...
21,60 zł
27,00 zł

Praktyczny poradnik terapii wad wymowy

Poradnik został napisany z myślą o początkujących logopedach, którzy prosto po studiach trafili do zacisznego gabinetu logopedycznego i rozpoczynają pracę pełni wiedzy oraz nadziei. Autorka uważa, że pomocny może być także dla logopedów p...
44,84 zł
59,00 zł

Pojęcia i konstrukcje prawne ubezpieczenia społecznego

W publikacji przedstawiono zasady nabycia i realizacji prawa do zabezpieczenia społecznego obejmującego ochronę obywateli na wypadek niezdolności do pracy ze względu na chorobę lub inwalidztwo oraz po osiągnięciu wieku emerytalnego zagwarantowanego oby...
134,10 zł
149,00 zł

Ochrona klienta na rynku usług finansowych w świetle aktualnych problemów i regulacji prawnych.

Na rynku nie ma pozycji, która w sposób kompleksowy, systemowy i wielopłaszczyznowy prezentowałaby problematykę ochrony klienta na rynku usług finansowych ze wskazaniem także na jego bezpieczeństwo. Są pozycje wycinkowe, które omaw...
84,36 zł
111,00 zł

Teoretycznoprawne i logiczne uwarunkowania przekładu prawnego

Publikacja jest pierwszą książką na polskim rynku, w której przedstawiono teoretycznoprawne i logiczne uwarunkowania przekładu prawnego. Na podstawie wskazówek techniki legislacyjnej oraz innych materiałów i aktów prawnych p...
8,01 zł
8,90 zł

Angry Birds Space - poradnik do gry

Poradnik do gry Angry Birds Space pomoże z powodzeniem ukończyć każdy z etapów osiągając przy tym trzy gwiazdki na poszczególnych planszach. Ponadto w opracowaniu znalazły się szczegółowe opisy bonusowych misji, a całość wzbogacają...
8,01 zł
8,90 zł

Hearts of Iron IV - poradnik do gry

Poniższy nieoficjalny poradnik do gry Hearts of Iron IV zawiera wszystkie niezbędne informacje pomocne w pierwszych godzinach gry oraz przydatne porady dotyczące wszystkich aspektów rozgrywki w perspektywie całej kampanii.Osobne rozd...
39,60 zł
44,00 zł

W trosce o rozwój i bezpieczeństwo dziecka – aspekty społeczno-prawne

Wiek XXI stawia zadania polegające na szczególnym podejściu do ochrony wartości, wyrażonych w poprawnej konstrukcji człowieka, aby jego obraz był prawdziwy, aby dostarczał drugiemu równowagi we wzajemnych kontaktach i wzmagał wzajemne zau...
8,01 zł
8,90 zł

Tyranny - poradnik do gry

Poradnik do gry Tyranny jest przede wszystkim dokładnym i rozbudowanym opisem przejścia wszystkich zadań głównych oraz pobocznych dostępnych w tym tytule. Opisane zostały różne metody wykonania questów oraz możliwe ich zakończenia....

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!