Technika biurowa. Pracownia ekonomiczna. Podręcznik z ćwiczeniami. Część 1
Podręcznik został opracowany na podstawie programu nauczania przedmiotu technika biurowa (pracownia ekonomiczna, cz. 1), zawartego w dokumentacji programowej dla zawodu technik ekonomista, nr 341[02]/MEN/2008.05.20; technik handlowiec, nr 341[03]/MEN/2009.02.03; technik rachunkowości, nr LP-EA/MENiS/2002.04.30.
W podręczniku omówiono redagowanie tekstów za pomocą komputera i zasady korzystania z poczty elektronicznej. Ukazano znaczenie informacji w pracy biurowej oraz komunikacji interpersonalnej i barier komunikacyjnych. Przedstawiono zasady redagowania pism oraz korespondencji w sprawach handlowych i osobowych. Omówiono także pracę sekretariatu oraz techniczne środki pracy biurowej. Zaletą opracowania są liczne wzory pism, przykłady i ćwiczenia.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-67041-26-3
- ISBN druku: 978-83-62325-44-3
- Liczba stron: 292
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
1. Zagadnienia wstępne 1.1.Bezpieczeństwo i higiena pracy 1.2. BHP na stanowisku komputerowym 1.3. Umeblowanie pomieszczeń biurowych 1.4. Ochrona przeciwpożarowa 1.5. Postępowanie w razie pożaru 1.6. Podstawy prawne ochrony środowiska 2. Komputerowe edytory tekstów na przykładzie Microsoft Word 2007 2.1. Okno edytora 2.2. Zakończenie pracy 2.3. Okna dialogowe 2.4. Układ strony oraz ustawianie marginesów i odstępów pomiędzy wierszami 2.5. Wybór rodzaju, rozmiaru i stylu czcionki 2.6. Symetryczne rozmieszczanie i wyrównywanie tekstu 2.7. Tworzenie nowych i otwieranie istniejących dokumentów 2.8. Zapisywanie dokumentów 2.9. Anulowanie wykonanych czynności 2.10. Rysowanie 2.11. Powiększenie 2.12. Wstawianie symboli 2.13. Korekta błędów 2.14. Podgląd wydruku 2.15. Drukowanie tekstu 2.16. Adresowanie kopert 2.17. Korespondencja seryjna 3. Poczta elektroniczna 3.1. Zakładanie konta poczty elektronicznej 3.2. Obsługa skrzynki pocztowej za pomocą przeglądarki WWW 3.3. Program do obsługi poczty elektronicznej 3.4. Konfigurowanie skrzynki w programie pocztowym 3.6. Redagowanie wiadomości 3.7. Wysyłanie wiadomości 3.8. Usuwanie zbędnych wiadomości 4. Sprzęt techniczny wykorzystywany w pracy biurowej 4.1. Telefon komórkowy 4.2. Centrala telefoniczna 4.3. Telefaks 4.4. Skaner 4.5. Kserokopiarka 4.6. Niszczarka dokumentów 4.7. Bindownica 4.8. Laminator 4.9. Frankownica 4.10. Dyktafon 5. Informacja w pracy biurowej 5.1. Pojęcie i rodzaje informacji 5.2. Informacja w pracy biurowej 5.3. Rola informacji w procesie decyzyjnym 5.4. Zasady obiegu pism 5.5. Systemy kancelaryjne 5.6. Przyjmowanie pism według systemu bezdziennikowego 5.7. Rozdzielanie i załatwianie spraw 5.8. Wysyłanie pism według systemu bezdziennikowego 5.9. Sposoby i zasady adresowania kopert 5.10. Przechowywanie akt i klasyfikacja archiwalna 6. Ogólne zasady redagowania pism 6.1. Wiadomości wstępne 6.2. Zasady redagowania pism 6.3. Elementy składowe pism i zasady ich rozmieszczania 6.4. Plan treści pisma 7. Zasady sporządzania pism typowych 7.1. Protokoły 7.2. Pisma przewodnie 7.3. Zaproszenia 7.5. Upoważnienia 7.6. Wiadomości telefaksowe 7.7. Akty ogólne 7.8. Notatki 8. Korespondencja w sprawach osobowych 8.1. Wiadomości wstępne 8.2. Pisma związane z poszukiwaniem pracy i nawiązywaniem stosunku pracy 8.2.1. Kwestionariusz osobowy 8.2.2. Podanie o pracę 8.2.3. List motywacyjny 8.2.4. Curriculum vitae 8.2.5. Umowa o pracę 8.3. Pisma w fazie zatrudnienia 8.4. Pisma w fazie rozwiązywania stosunku pracy 8.4.1. Rozwiązanie umowy o pracę na mocy porozumienia stron 8.4.2. Rozwiązanie umowy o pracę z winy pracownika bez zachowania okresu wypowiedzenia 8.4.3. Rozwiązanie umowy o pracę z zachowaniem okresu wypowiedzenia 8.4.4. Świadectwo pracy 8.4.5. Referencje 9. Korespondencja handlowa 9.1. Wiadomości wstępne 9.2. Propozycja kupna-sprzedaży 9.3. Zamówienie 9.4. Dostawa towaru 9.5. Weryfikacja dostawy 10. Komunikacja interpersonalna 10.1. Komunikacja i jej rodzaje 10.2. Bariery komunikacyjne 11. Typowe prace biurowe na przykładzie sekretariatu 11.1. Pojęcie i rodzaje sekretariatów 11.2. Miejsce pracy sekretarki 11.3. Zadania sekretariatu 11.4. Współpraca sekretarki z szefem 11.5. Organizowanie pracy szefa 11.6. Przyjmowanie interesantów 11.7. Przyjmowanie i łączenie telefonów 11.8. Organizowanie zebrań 11.9. Inne prace wykonywane w sekretariacie Spis wzorów Literatura