The Self Industry: Therapy and Fiction
Publikacja dotyczy problemów powstałych na styku literatury i psychologii, w szczególności terapeutycznej funkcji tekstów, zarówno w odniesieniu do ich autorów, jaki i do czytelników. Autorzy poszczególnych artykułów poddają analizie różnorodne teksty kultury powstałe w dziewiętnastym i w dwudziestym wieku, pokazując, że nie tylko psychologia dostarcza narzędzi do odczytania (niekiedy na nowo) tekstów literackich, ale i literatura pomaga w zrozumieniu problemów z dziedziny psychologii.
- Kategorie:
- Redakcja: Agnieszka Woźniakowska, Jarosław Szurman, Krzysztof Kowalczyk-Twarowski
- Język wydania: angielski
- ISBN: 978-83-8012-425-7
- Liczba stron: 370
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Contents Introduction / 9 Part One Narcissists and Neurotics. Writing of Dissent Niclas Johansson Narcissus and Narcissism in Early Psychoanalysis: The Intertextual Dialogue between Theme and Concept / 15 Maria Korusiewicz The Ajase Complex and Freudian Psychoanalysis: Some Notes on the Cultural Consequences of “Foundational Myths” / 27 Tadeusz Lewandowski A Critique of the Discourse of the Self in Michael Sandel’s Liberalism and the Limits of Justice / 40 Stephen Dewsbury The Self in Temporary Autonomous Zones / 53 Benjamin Betka De-Pressed Masses: Affective Dissonance in Melancholia, Disease, and the Screened (American?) World / 62 Tomasz Gnat Narcissus’s Narcosis: Formation of Self, Disintegration of Self: A Question of Interactive Entertainment and Player-Character Identity Correlation / 75 Part Two Herstories: The Self and Women’s Literature Karen Ferreira‑Meyers Doubling or Dividing the Self: Examples from Autofictional Writing as Influenced by Psychoanalysis / 89 Anna Bugajska Descent into Hell. Pauline Anstruther’s Long Way To Her Self / 102 Grażyna Zygadło “I change myself, I change the world.” Storytelling in Women’s Art / 111 Sławomir Kuźnicki Writing to Preserve the Self: A Woman’s Resistant Position in the Patriarchal Dystopia of Margaret Atwood’s The Handmaid’s Tale / 123 Karolina Błeszyńska In the Search of Self: Female Identity and Subjectivity in Doris Lessing’s “To Room Nineteen” / 137 Part Three Therapy through Writing? Łukasz Giezek A Therapeutic Journal: Peter Ackroyd’s The Last Testament of Oscar Wilde / 151 Tomasz Markiewka T(h)au for Torture? Writing on Trial in Teodor Parnicki’s Novel The Finger of Threat / 161 Eliene Mąka-Poulain “In Violence and Epiphany”: Seamus Heaney’s North / 178 Wojciech Drąg Writing Cure? Narrating Loss in Kazuo Ishiguro’s An Artist of the Floating World and The Remains of the Day / 190 Anna Cholewa-Purgał Neo-Nihilism and the Self Industry of Logotherapy / 205 Małgorzata Nitka “So many pages a day.” Writing, Compulsion, and Modernity / 228 Agata Wilczek Unnameable Loss: Melancholy and Postmodern Writing / 240 Part Four Searching the Self Aleksandra Lubczyńska Illness – Therapy – Catharsis. Gender Roles, Camp, and Postmodern Identities in The Rocky Horror Picture Show / 265 Maria Perzyńska Therapy or Obsession? Dante Gabriel Rossetti’s Problems with His Self / 276 Jarosław Giza Trapped in a Vicious Circle of the Tragic Triad… Miltonian Satan and Conradian Kurtz’s Process of Unearthing Authentic Identity / 285 Stephen Harris Questioning the Cultural Industry of the Self: Fiction, Selfhood and Individualism in Patrick White’s The Vivisector / 296 Sławomir Konkol I Am Not Me. The (Re)construction of the Self in Graham Swift’s Ever After / 319 Alicja Bemben, Ewa Mazur-Wyganowska Romantic Legacy in Non-Romantic Times. Two Different-Similar Approaches to Searching for Self-Identity / 334 Monika Gorzelak Frame of Mind. Self Industry in Performance / 344 Wojciech Szymański Venice–Iceland: A Journey to Utopia / 353