Zarządzanie. Jak zarządzać i być zarządzanym
Zarządzanie jest wszechobecnym elementem życia społecznego, a jednocześnie dziedziną nauki wymagającą wiedzy z różnych jej obszarów. Przenikanie się tych obszarów i relacje między nimi stanowią istotny element Zarządzania. Ponadto Autor podręcznika zapoznaje z problemami teorii zarządzania i ich praktyczną użytecznością, ze współczesnymi metodami i technikami wspomagającymi procesy decyzyjne oraz z nowoczesnymi strukturami organizacyjnymi i mechanizmami w nich działającymi. Spójność wykładu, usystematyzowanie informacji, odniesienie do praktyki i zmiennego otoczenia, a także powiązanie z programami nauczania w krajach Unii Europejskiej i Stanach Zjednoczonych są zaletami tej książki.
Zarządzanie jest przeznaczone dla: studentów uczelni wyższych różnych typów, menedżerów, doradców i wszystkich, którzy wspinając się po szczeblach kariery, odczuwają chęć uzupełnienia lub zdobycia aktualnej wiedzy z zakresu zarządzania.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-208-2286-1
- Liczba stron: 353
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści Wstęp Część I Podstawy zarządzania organizacją Rozdział 1. Pojęcia podstawowe — nauka czy sztuka, czyli pierwszy dylemat nauk zarządzania Zarządzanie Kierownik Organizacja Rozdział 2. Miękkie i twarde podejście do współczesnego zarządzania, czyli drugi dylemat nauk zarządzania Istota miękkiego i twardego podejścia do zarządzania Elementy miękkiego zarządzania (etyka, kultura, kultowość) Elementy twardego zarządzania i ich charakterystyka Rozdział 3. Ewolucja teorii zarządzania Szkoły zarządzania i ich prekursorzy Szkoła klasyczna Szkoła stosunków międzyludzkich Szkoła ilościowo-systemowa Zarządzanie informacją i wiedzą oraz podejście zintegrowane, czyli co dalej? Rozdział 4. Proces decyzyjny i narzędzia go wspomagające Istota i typy decyzji oraz procedury decyzyjne Behawioralne aspekty decyzji Typy decyzji i narzędzia wspomagające decyzje Możliwości i ograniczenia stosowania sformalizowanych narzędzi wspomagania decyzji Część II Funkcje zarządzania Rozdział 5. Planowanie — cele i metody Planowanie — pojęcie i zakres, określanie celów i misji organizacji Zarządzanie przez cele (ZPC) Procedura planowania Plan strategiczny i jego specyfika Rozdział 6. Organizowanie Struktura organizacyjna i zasady jej tworzenia Typy struktur organizacyjnych Problemy makrozarządzania w strukturach systemów organizacyjnych Wybór i projektowanie struktury organizacyjnej Organizowanie zespołów ludzkich, czyli cele i zadania zarządzania zasobami ludzkimi Ścieżka kariery, czyli „mapa drogowa” kariery pracownika Rozdział 7. Motywowanie i przewodzenie Motywowanie pracowników Przywództwo i władza w organizacji Style przywództwa Błędy i konflikty w organizacji Podstawowe typy konfliktów i metody ich rozwiązywania Rozdział 8. Kontrola Pojęcie, cele i zadania kontroli Formy kontroli Controlling w organizacji Warunki efektywnej kontroli Część III Transformacja organizacji, czyli dążenie do doskonałości Rozdział 9. Zarządzanie zmianami Podstawowe problemy zarządzania zmianami Informacja jako podstawa zarządzania zmianami System informacyjny zarządzania procesem zmian — budowa i wymagania Zarządzanie zmianami — reengineering Benchmarking jako metoda wspomagająca zarządzanie zmianami i proces reengineeringu Społeczna odpowiedzialność biznesu Rozdział 10. Zarządzanie projektami Pojęcie i zakres Metodyka i strategia projektowania Proces analizy w zarządzaniu projektem Struktura podziału pracy, czyli Work Breakdown Structure (WBS) Realizacja projektu Wdrożenie projektu Rozdział 11. Zarządzanie jakością Jakość i jej ocena Podstawy działań kompleksowego zarządzania jakością (TQM) Metody wspomagające TQM Certyfikaty jakości i audyt Rozdział 12. Zarządzanie wiedzą Wiedza i jej znaczenie w zarządzaniu organizacją Wiedza w zarządzaniu — pojęcia, rodzaje i procedury pozyskiwania Zarządzanie wiedzą, czyli jak wykorzystać, absorbować i generować posiadane zasoby Organizacje inteligentne jako organizacje oparte na zarządzaniu wiedzą Kierunki rozwoju zarządzania wiedzą — pomiar wiedzy Rozdział 13. Zarządzanie przez wirtualizację Wirtualizacja i pojęcie organizacji wirtualnej Organizacja wirtualna a organizacja tradycyjna Strategia funkcjonowania organizacji wirtualnej i kierunki jej rozwoju Rola wirtualizacji w usprawnianiu gospodarki zasobami ludzkimi Rozdział 14. Informatyczna infrastruktura zarządzania Informatyczna infrastruktura zarządzania jako element infrastruktury zarządzania Systemy informatyczne zarządzania i ich rola w organizacji Gospodarka elektroniczna i nowe wyzwania zarządzania Co dalej z doskonaleniem infrastruktury zarządzania? Bibliografia Indeks