MENU
PWN wspiera profesjonalistów

Innowacje i konkurencyjność

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2005

  • Autor: Władysław Świtalski

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 16,70 zł
14,36
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Innowacje i konkurencyjność

W książce autor omawia wybrane aspekty procesów innowacji, traktowanych jako wynik współpracy służb ekonomicznych, marketingowych i technicznych, a same innowacje postrzega jako podstawowy instrument zapewniający przedsiębiorstwom i gospodarce uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej. Proponuje też nowe podejście do analizy mechanizmów innowacji i postuluje potrzebę zastosowania nowych zasad modelowania procesów innowacyjnych.

Książka przeznaczona dla teoretyków i praktyków ekonomii, kadry dydaktycznej wyższych uczelni, przedstawicieli nauk technicznych oraz studentów ekonomii.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
OD AUTORA	7

1. ZMIANY W PRZEDSIĘBIORSTWACH I ICH OTOCZENIU	11
	1.1. Powszechność zmian	11
		1.1.1. Zmiany w przedsiębiorstwach	11
		1.1.2. Zmiany w organizacjach i instytucjach	15
		1.1.3. Zmiany w gospodarce światowej	19
	1.2. Motywacje do wprowadzania zmian	21
	1.3. Schemat rozliczania kosztów i przychodów	23
	1.4. Obszary i kierunki zmian	26
	1.5. Ogólna mapa zmian w przedsiębiorstwie	27
	1.6. Rozwinięcia koncepcji mapy zmian	35

2. POZAEKONOMICZNE ASPEKTY ZMIAN	37
	2.1. Techniki wytwarzania i produkty	37
	2.2. Projektowanie konstrukcji	41
	2.3. Projektowanie metod wytwarzania	52
	2.4. Rola sektora nauki i badań	56

3. INNOWACJE	67
	3.1. Zmiany a innowacje	67
	3.2. Definicje innowacji	78
	3.3. Dynamika procesów innowacyjnych	81
	3.4. Typologia innowacji	87
		3.4.1. Kryterium nośnika lub przedmiotu innowacji	89
		3.4.2. Kryterium doniosłości innowacji	93
		3.4.3. Kryterium oryginalności	98
		3.4.4. Kryterium źródła innowacji	100
		3.4.5. Scalona typologia innowacji	106

4. EKONOMICZNY WYMIAR PROBLEMATYKI INNOWACJI	109
	4.1. Perspektywy postrzegania problematyki innowacji	109
	4.2. Wkład Josepha Schumpetera	115
	4.3. Droga do ekonomicznych modeli innowacji	121
	4.4. Cztery schematy procesów innowacyjnych	126
	4.5. Paradygmat gospodarki opartej na wiedzy	139
	4.6. Wpływ innowacji i innowacyjności na potencjał przedsiębiorstwa i gospodarki	145

5. KONKURENCJA I KONKURENCYJNOŚĆ	153
	5.1. Konkurencja jako kategoria nauk ekonomicznych	153
	5.2. Pojęcie konkurencyjności	163
	5.3. Strategia, potencjał i pozycja konkurencyjna	170
	5.4. Nośniki konkurencyjności produktów	179
		5.4.1. Jakość jako najważniejszy nośnik konkurencyjności	194
	5.5. Konkurencyjność przedsiębiorstw i gospodarek	203

PODSUMOWANIE	217
BIBLIOGRAFIA	220
INDEKS RZECZOWY	236
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

11,70 zł
13,00 zł

Rozmowy o rynku książki 2011

Kolejny, jedenasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 41 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2011 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
13,50 zł
15,00 zł

Rozmowy o rynku książki 12

Kolejny, dwunasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 32 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2012 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
17,55 zł
19,50 zł

Magda.doc

Lektura szkolna wraz z opracowaniem.Osiemnastoletnią Magdę poznajemy w dramatycznym momencie życia, gdy dowiaduje się, że jest w ciąży. Jak doszło do tego, że zdolna i pracowita dziewczyna wpadła w tak poważne tarapaty? Jak przeżyje to brut...
13,41 zł
14,90 zł

Klauzura. Wstęp wzbroniony

Kiedy wielka gwiazda Hollywood zamyka się za drzwiami ciężkiego klauzurowego klasztoru, wywołuje to poruszenie w całej Ameryce. Wszyscy zastanawiają się nad motywami decyzji aktorki. Reporterka jednego z najpoczytniejszych dzienników z Chicago d...
16,77 zł
19,50 zł

Wielokryterialne metody wspomagania decyzji w procesie innowacji

Myślą przewodnią, która prowadziła autora podczas pisania tej pracy, było rozwinięcie metod wielokryterialnych tak, by mogły być pomocne w podejmowaniu decyzji o charakterze strategicznym, których przykładem są decyzje związane z innowacj...
72,00 zł
80,00 zł

Innowacje techniki wojskowej na współczesnym polu walki

Współczesne otoczenie, powodowane niepohamowanym rozwojem nauki, zmianami klimatycznymi oraz konfliktami zbrojnymi wpływa na człowieka, generuje wyzwania w postrzeganiu rzeczywistości. Ten stan powoduje ewolucję (a może rewolucję) w obszarze tec...
25,19 zł
27,99 zł

Wybrane aspekty badawcze. Gospodarka, Zarządzanie, Innowacje TOM I

Monografia jest efektem badań wielu autorów z różnych ośrodków akademickich w obszarze nauk ekonomicznych i szeroko pojętych innowacji. Stanowi zarówno teoretyczne, jak i praktyczne odniesienie do problematyki nauk ekonomicz...
20,64 zł
24,00 zł

Zarządzanie innowacjami wartości dla klienta w sieciach biznesowych producentów dóbr zaawansowanych technologicznie

Problematyka podjęta w monografii dotyczy wartości dla klienta i jej innowacji oraz sieci biznesowych producentów dóbr zaawansowanych technologicznie, w których ta wartość jest definiowana, kształtowana, komunikowana i dostarczana,...
23,22 zł
27,00 zł

Model sukcesu innowacji w przedsiębiorstwie. Przypadek sektora biopaliw

Praca składa się z czterech rozdziałów. Przeprowadzona w dwóch pierwszych rozdziałach analiza piśmiennictwa stanowiła podstawę opracowania teoretycznego modelu sukcesu w rozdziale trzecim i weryfikacji założeń modelowych w rozdziale czwar...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!