MERITUM Prawo farmaceutyczne
MERITUM Prawo farmaceutyczne to unikatowa publikacja kompleksowo przedstawiająca problematykę obrotu produktami leczniczymi oraz omawiająca regulacje prawne z tym związane.
W publikacji omówiono m.in.:
Zasady prowadzenia obrotu hurtowego i detalicznego produktami leczniczymi.
Wymagania, jakie należy spełnić, by otworzyć hurtownię farmaceutyczną czy aptekę.
Zasady prowadzenia hurtowni farmaceutycznej i apteki zgodnie z prawem.
Konsekwencje naruszania prawa przy prowadzeniu hurtowni farmaceutycznej i apteki.
Zasady dopuszczania do obrotu produktów leczniczych.
Funkcjonowanie systemu refundacji.
Sposoby uzyskania refundacji dla określonego leku.
Stosowanie w praktyce przepisów refundacyjnych.
Zagadnienia związane z reklamą aptek.
Kwestie związane z funkcjonowaniem aptek internetowych.
Prawa pacjenta w aptece.
Problematykę związaną z opieką farmaceutyczną oferowaną przez apteki.
Zagadnienia związane z funkcjonowaniem nadzoru farmaceutycznego.
Tematykę obrotu produktami, które mogą być sprzedawane w aptekach, a nie są produktami leczniczymi.
Zagadnienia związane z wykonywaniem zawodu farmaceuty.
Atutem publikacji jest poradnikowe ujęcie prezentowanej tematyki. Zastosowany w opracowaniu przystępny język, pozbawiony "żargonu" prawniczego pozwala na korzystanie z książki także osobom stosującym przepisy Prawa farmaceutycznego w codziennej pracy, które jednak nie posiadają wykształcenia prawniczego.
Istotnymi walorami książki są:
układ treści umożliwiający szybkie odszukanie informacji poprzez podział na niewielkie, zwięzłe fragmenty (pogłębiony podział tekstu),
rozbudowany system wewnętrznych odesłań w tekstach, umożliwiający w prosty i szybki sposób odszukanie interesującego zagadnienia, które pojawiło się już w innym miejscu publikacji; dzięki takim zabiegom unika się zbędnych powtórzeń i rozpraszających dygresji,
zamieszczane na marginesach numery boczne, które wskazują na ważne pojęcie wraz z jego objaśnieniem,
wyraźnie wyodrębnione w tekście przykłady pokazujące sposób stosowania omawianych przepisów prawnych w praktyce,
wyraźne wyodrębnienie ważnych kwestii poprzez oznaczenie ich ramką i hasłem WAŻNE!,
schematy i tabele pozwalające na usystematyzowanie przedstawionych informacji,
zamieszczane wzory pism i dokumentów z możliwością ich praktycznego wykorzystania, wskazaniem sposobu ich poprawnego wypełnienia itp.,
czytelne podsumowanie tematu na końcu większej jednostki tekstu poprzez podanie zastosowanej podstawy prawnej, reprezentatywnego stanowiska praktyki oraz wykazu najistotniejszych pozycji literatury przedmiotu,
szczegółowy indeks rzeczowy z odniesieniami do numerów na marginesach tekstu,
przyjazna dla czytelnika szata graficzna, zakładki, a także wysoka jakość użytych materiałów.
Do kogo publikacja jest adresowana?
Publikacja przeznaczona jest dla właścicieli i kierowników aptek, przedsiębiorców rozpoczynających działalność gospodarczą w branży farmaceutycznej, farmaceutów, prawników obsługujących apteki oraz pracowników Państwowej Inspekcji Farmaceutycznej. Powinna także zainteresować firmy farmaceutyczne.
Aktualizacja w cenie książki!
Publikacja obejmuje zmiany ustawy - Prawo farmaceutyczne wprowadzone w 2015 r. Wszystkie zmiany wynikające z kolejnych nowelizacji tej i innych ustaw omówionych w książce zostaną przedstawione i szczegółowo omówione w ramach dwóch elektronicznych aktualizacji.
Zobacz fragment publikacji >>>
- Kategorie:
- Redakcja: Emilia Chmielewska
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-8622-7
- ISBN druku: 978-83-264-8435-3
- EAN: 9788326486227
- Liczba stron: 1344
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie | str. 9 Wykaz skrótów | str. 13 Rozdział I. Zasady tworzenia oraz funkcjonowania aptek | str. 19 1. Wiadomości wstępne | str. 23 2. Zasady tworzenia apteki | str. 34 3. Wymagania dotyczące lokalu apteki oraz jego wyposażenia | str. 67 4. Zasady funkcjonowania aptek | str. 79 5. Kierownik apteki | str. 110 Rozdział II. Wymagania dotyczące funkcjonowania hurtowni farmaceutycznych, punktów aptecznych i placówek obrotu pozaaptecznego | str. 127 1. Zasady tworzenia i funkcjonowania hurtowni farmaceutycznych | str. 130 2. Zasady tworzenia i funkcjonowania punktów aptecznych | str. 157 3. Zasady tworzenia i funkcjonowania placówek obrotu pozaaptecznego | str. 176 Rozdział III. Marketing i reklama apteki | str. 187 1. Wprowadzenie | str. 191 2. Reklama apteki lub działalności apteki | str. 193 3. Zakaz reklamy aptek w orzecznictwie sądów oraz organów nadzoru | str. 221 4. Ocena poszczególnych działań marketingowych aptek w świetle zakazu reklamy aptek | str. 221 5. Samorząd aptekarski a zakaz reklamy aptek | str. 280 6. Kompetencje organów inspekcji farmaceutycznej oraz sądów w sprawach dotyczących zakazu reklamy aptek oraz wybrane zagadnienia proceduralne | str. 287 7. Konsekwencje prowadzenia zakazanej reklamy aptek przewidziane w ustawie - Prawo farmaceutyczne | str. 300 8. Kwestia zgodności zakazu reklamy aptek z regulacjami wyższego rzędu | str. 302 9. Skutki zakazu dla funkcjonowania rynku aptecznego | str. 312 10. Ocena zakazu reklamy aptek | str. 318 11. Zakaz dotyczący punktów sprzedaży pozaaptecznej - wzmianka | str. 324 12. Pozostałe regulacje dotyczące działań marketingowych apteki | str. 325 13. Reklama produktów leczniczych (oraz innych produktów) w aptece | str. 330 14. Konsekwencje prowadzenia sprzecznych z prawem lub zasadami etyki zawodowej działań marketingowych przez apteki | str. 334 15. Sposoby "obrony" przed bezprawną reklamą apteki | str. 340 Rozdział IV. Obrót produktami leczniczymi - warunki, zasady | str. 343 1. Podstawowe definicje | str. 345 2. Ogólne zasady prowadzenia obrotu produktami leczniczymi | str. 351 3. Pozwolenia na dopuszczenie do obrotu | str. 354 4. Dystrybucja równoległa i import równoległy | str. 368 5. Podmioty uprawnione do prowadzenia obrotu hurtowego | str. 374 6. Dobra Praktyka Dystrybucyjna | str. 383 7. Pośrednictwo w obrocie produktami leczniczymi | str. 398 8. Zapobieganie wprowadzaniu do obrotu sfałszowanych produktów leczniczych | str. 403 9. Obrót produktami leczniczymi, które są środkami odurzającymi, substancjami psychotropowymi lub prekursorami | str. 404 10. Obrót produktami leczniczymi radiofarmaceutycznymi | str. 457 11. Zintegrowany System Monitorowania Obrotu Produktami Leczniczymi | str. 413 Rozdział V. Obrót pozostałymi produktami, które mogą być sprzedawane w aptekach | str. 417 1. Wprowadzenie | str. 418 2. Wyroby medyczne | str. 419 3. Produkty przeznaczone na eksport | str. 437 4. Środki spożywcze | str. 442 5. Kosmetyki | str. 456 6. Inne produkty | str. 468 7. Wzory formularzy | str. 469 Rozdział VI. Reklama produktów leczniczych | str. 481 1. Regulacje dotyczące reklamy produktów leczniczych | str. 483 2. Definicja reklamy produktu leczniczego | str. 484 3. Reklama kierowana do publicznej wiadomości a reklama kierowana do tzw. profesjonalistów | str. 491 4. Działania ustawowo wyłączone spod definicji reklamy | str. 528 5. Nowe formy reklamy | str. 534 6. Nadzór nad przestrzeganiem przepisów w zakresie reklamy | str. 539 7. Przepisy karne dotyczące prowadzenia niezgodnej z prawem reklamy leków | str. 541 8. Zakaz reklamy aptek | str. 542 Rozdział VII. Refundacja leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych | str. 545 1. Zakres produktów podlegających refundacji i kategorie dostępności refundacyjnej | str. 547 2. Kategorie dostępności refundacyjnej | str. 548 3. Kategorie odpłatności | str. 551 4. Wnioski refundacyjne | str. 558 5. Negocjacje warunków refundacji | str. 569 6. Decyzja refundacyjna | str. 581 7. Wykazy produktów refundowanych | str. 587 8. Wnioski o zmianę decyzji refundacyjnej | str. 589 9. Obrót produktami refundowanymi | str. 599 10. Wystawianie recept na produkty refundowane | str. 606 11. Realizacja recept na produkty refundowane | str. 607 12. System payback | str. 616 13. Refundacja produktów z importu docelowego | str. 618 14. Refundacja wyrobów medycznych wydawanych na zlecenie | str. 621 15. Zakaz udzielania korzyści | str. 629 Rozdział VIII. Prawa pacjenta w aptece i opieka farmaceutyczna | str. 637 1. Prawa pacjenta w aptece | str. 638 2. Prawa pacjenta w Unii Europejskiej | str. 643 3. Prawo polskie | str. 655 4. Opieka farmaceutyczna | str. 693 Rozdział IX. Państwowa Inspekcja Farmaceutyczna | str. 699 1. Zagadnienia ogólne | str. 701 2. Kompetencje i zadania organów Państwowej Inspekcji Farmaceutycznej | str. 701 3. Podmioty ponoszące koszty przeprowadzenia badań | str. 709 4. Struktura Państwowej Inspekcji Farmaceutycznej | str. 711 5. Zadania Głównego Inspektora Farmaceutycznego | str. 717 6. Zadania wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego | str. 724 7. Inspekcja Weterynaryjna | str. 725 8. Wojskowa Inspekcja Farmaceutyczna | str. 727 9. Kontrola jakościowa produktów leczniczych | str. 728 10. Uprawnienia inspektorów PIF | str. 729 11. Sankcje administracyjne | str. 731 12. Szczegółowe zasady prowadzenia kontroli lub inspekcji | str. 739 Rozdział X. Apteki internetowe | str. 745 1. Uwagi wstępne na temat aptek internetowych | str. 747 2. Wymagania nałożone na apteki i punkty apteczne prowadzące sprzedaż wysyłkową produktów leczniczych | str. 765 3. Możliwość odstąpienia od umowy sprzedaży wysyłkowej produktu leczniczego oraz problematyka zwrotów zakupionych produktów | str. 784 4. Apteki internetowe a zakaz reklamy aptek | str. 794 5. Chwila i miejsce zawarcia umowy sprzedaży wysyłkowej produktu leczniczego | str. 798 Rozdział XI. Wykonywanie zawodu farmaceuty | str. 801 1. Farmaceuta jako zawód zaufania publicznego | str. 803 2. Tytuł zawodowy farmaceuty i jego ochrona prawna | str. 804 3. Jak zostać farmaceutą | str. 809 4. Kształcenie farmaceutów | str. 844 5. Zawieszenie w prawie wykonywania zawodu farmaceuty. Ograniczenie w wykonywaniu określonych czynności | str. 856 6. Utrata prawa wykonywania zawodu farmaceuty | str. 857 7. Skreślenie z listy członków okręgowej izby aptekarskiej | str. 860 8. Wykonywanie zawodu farmaceuty | str. 861 9. Technik farmaceutyczny | str. 867 10. Samorząd aptekarski | str. 872 Rozdział XII. Odpowiedzialność karna, cywilna i zawodowa farmaceuty | str. 883 1. Uwagi ogólne | str. 885 2. Błąd w sztuce aptekarskiej | str. 885 3. Odpowiedzialność karna farmaceuty | str. 891 4. Odpowiedzialność administracyjnoprawna - kary pieniężne | str. 912 5. Odpowiedzialność cywilna farmaceuty | str. 915 6. Odpowiedzialność zawodowa farmaceuty | str. 922 Indeks rzeczowy | str. 951