Total Rewards w praktyce. Nowoczesne podejście do polityki wynagrodzeń
Total Rewards to system wynagradzania pracowników i wspierania ich dobrostanu w taki sposób, aby zapewnić ich jak największe zaangażowanie i efektywność. W jego skład wchodzą zarówno pensje czy premie, jak i świadczenia i działania pozapłacowe, takie jak ścieżki kariery, awanse, szkolenia, benefity, programy wellbeingowe, elastyczne formy pracy.
Z lektury książki dowiesz się m.in.:
• jakie są mechanizmy tworzenia wynagrodzenia podstawowego, premii krótko- i długoterminowych;
• jakie są obecnie trendy na rynku benefitów i które z nich są najbardziej cenione przez pracowników;
• jak dostosować Total Rewards do różnych grup wiekowych i kulturowych;
• jakie ciekawe inicjatywy związane ze zdrowiem fizycznym i mentalnym pracowników warto oferować;
• z jakich narzędzi IT do zarządzania wynagrodzeniami warto korzystać.
Autorka opisuje zagadnienia w lekki, przystępny sposób, a dodatkowo uzupełnia je ciekawymi studiami przypadków oraz wypowiedziami przedstawicieli działów HR.
Publikacja jest przeznaczona dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich. Zainteresuje również menedżerów oraz przedsiębiorców, pozwalając im zrozumieć, jak wynagrodzenia i dodatkowe motywatory pozapłacowe przekładają się na pracę i wydajność zespołu i firmy.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8286-146-4
- ISBN druku: 978-83-8246-703-1
- EAN: 9788382861464
- Liczba stron: 240
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp ........................................................................................ 9 I. Wprowadzenie do tematyki Total Rewards ......................... 11 1. No to zacznijmy od początku – HR i Total Rewards ...... 11 2. Filozofia i strategia wynagradzania ................................ 25 II. Wynagrodzenia – Compensation .......................................... 32 3. Skąd bierze się wynagrodzenie podstawowe, czyli architektura stanowisk, siatka płac, grejdy, wycena stanowisk ...................................................................... 32 4. Premie, bonusy, nagrody ............................................... 48 4.1. Premie krótkoterminowe STI (short term incentives) ............................................ 48 4.2. Spot award i bonus projektowy .............................. 64 4.3. Sign on bonus i retention bonus .............................. 67 4.4. Recognition ............................................................ 70 4.5. Nagrody stażowe – Long Service Awards ................ 77 5. Premie długoterminowe pokrótce – LTI ......................... 83 6. Odprawy i wyceny kosztów pracowniczych ................... 88 7. Ocena pracownicza i jej wpływ na wynagrodzenia, czyli Pay for Performance ............................................... 93 8. Najczęstsze problemy spotykane w firmowej rzeczywistości związane z wynagrodzeniem podstawowym i jak z nich wybrnąć ............................... 99 8.1. Rekrutacja i oferta ................................................. 99 8.2. Nielubiani pracownicy ........................................... 104 8.3. Pracownicy „przepłacani” ...................................... 106 8.4. Counter offer – kontroferta .................................... 109 9. Związki zawodowe, negocjacje, CBA (układy zbiorowe) ......................................................... 113 III. Benefity ............................................................................... 116 10. Szeroko rozumiane benefity .......................................... 116 10.1. Insured benefits ..................................................... 117 10.2. Perks ..................................................................... 125 10.3. Wellbeing – urlop (także bez ograniczeń), krótszy tydzień roboczy i praca zdalna .............................. 130 10.4. Wellbeing finansowy i psychologiczny ................... 141 11. Samochody służbowe .................................................... 147 IV. Trendy, ważne aspekty Total Rewards, co jeszcze warto wiedzieć .................................................................... 154 12. Dostosowanie propozycji Total Rewards do różnych grup wiekowych i kulturowych ..................................... 154 13. IT w służbie C&B ......................................................... 157 14. Komunikowanie zmian wynagrodzeń i nagród .............. 165 15. Gender pay gap/Gender pay equity ................................. 169 16. Pay ratio ........................................................................ 175 17. ESG ogólnie i w połączeniu z Total Rewards .................. 180 18. Mergers and Acquisitions (M&A) w Total Rewards ......... 186 19. Global Mobility ............................................................. 193 20. Pięć mitów o C&B ........................................................ 199 21. Co niesie przyszłość? ..................................................... 208 Podziękowania ........................................................................... 223