VIRAL
Co łączy miejskie legendy o czarnej wołdze, wirusowe memy i opowieści, które przekazujemy sobie z ust do ust? Wszystkie skutecznie niosą informację z siłą rażenia epidemii. Wszystkie też łączy pewien algorytm, który przebadano, zweryfikowano i który warto stosować tworząc zarówno treści marketingowe w mediach społecznościowych, jak i kreując kampanie społeczne.
„Viral” to pierwsza na polskim rynku książka ukazująca zjawisko błyskawicznego rozprzestrzeniania się angażujących treści i motywy kierujące ludźmi, by przekazywać je dalej. Autor rozbija na czynniki pierwsze wirusowość treści, posługując się badaniami m.in. Dana i Chipa Heatha, Johana Bergera oraz nową dziedziną zwaną kartografią kulturową. Z lektury dowiesz się jak tworzyć treści, które poniosą idee, produkty i rozwiązania, zdecydowanie dalej.
Interesujące, praktyczne i niezbędne źródło wiedzy dla marketingowców – w szczególności zajmujących się content marketingiem – specjalistów social media, pracowników kreatywnych, copywriterów, blogerów.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-20507-2
- ISBN druku: 978-83-01-20463-1
- Liczba stron: 134
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9 Historia pani Daugherty 9 1. Nie chodzi o format treści. Chodzi o to, co treść robi z odbiorcą 15 1.1. Altruizm, narcyzm i pass along value 21 1.2. Waluta społeczna 22 1.3. Storytelling 24 1.4. Ukryte i całkiem jawne motywacje 25 1.5. Kartografia kulturowa 32 1.5.1. Funkcja tożsamościowo-twórcza treści 35 1.5.2. Funkcja plemienno-twórcza 36 1.5.3. Funkcja regulacji afektu 36 1.5.4. Funkcja edukacyjna 37 1.5.5. Funkcja inspiracyjno-motywacyjna 38 1.6. Nie jesteś sam, czyli zbiorowa antycypacja 39 1.6.1. Jestem częścią grupy, ale jestem wyjątkowy 41 1.7. Pora podsumować 42 2. Czy to jest interesujące 45 3. Jak rzep! Przylepne historie, o których trudno zapomnieć 53 3.1. Wirusowe (i przylepne) historie Bergera 59 3.2. Legendy miejskie 66 3.3. O czym musisz pamiętać 74 4. Wirus i komórka 77 4.1. Mem: zdanie 79 4.2. Mem: historia 81 4.3. Mem: wyzwanie (eksperyment) 83 4.4. Mem: styl życia 85 4.5. Mem: idea 86 5. Przepis na wirus 89 5.1. Tastemaker, człowiek, który ma otaku! 90 5.2. Partycypacja, czyli frajda ze współuczestnictwa 92 5.3. Jajko niespodzianka, czyli tego się nie spodziewałem 100 6. Cała masa przykładów 104 6.1. Treści emotogenne – przykłady 105 6.2. Kartografia kulturowa – przykłady 106 6.2.1. Cała prawda (o mnie/świecie) 106 6.2.2. To o mnie 108 6.2.3. To o nas 109 6.2.4. Rozbawiło mnie 110 6.2.5. Rozwaliło mnie, czyli mindblow 112 6.2.6. WTF? 114 6.2.7. Wiem, o co chodzi 115 6.2.8. Wiara w ludzkość oddzyskana 117 6.2.9. Ale jestem stary/a 117 6.2.10. To jest tak bardzo o mnie 118 6.2.11. To moje życie 120 6.2.12. To moja historia 120 6.2.13. Uczę się czegoś nowego/dowiedziałem się czegoś nowego 121 6.2.14. Zróbmy to razem 121 6.2.15. Totalnie to rozumiem 122 6.2.16. A to ciekawe 124 6.2.17. A jednak… 124 6.2.18. Zobacz, co potrafię 126 6.3. Legendy miejskie – przykłady 127 6.4. Tastemakerzy – przykłady 128 6.5. Partycypacja – przykłady 129 6.6. Zaskoczenie – przykłady 130 6.7. Humble brag – przykłady 131 Zakończenie 132 Bibliografia 133