Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

VIRAL (eBook)

Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: 1, 2019

  • Autor: Piotr Bucki

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Mobi
    Epub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 47,00 zł
42,30
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 4,70 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

VIRAL

Co łączy miejskie legendy o czarnej wołdze, wirusowe memy i opowieści, które przekazujemy sobie z ust do ust? Wszystkie skutecznie niosą informację z siłą rażenia epidemii. Wszystkie też łączy pewien algorytm, który przebadano, zweryfikowano i który warto stosować tworząc zarówno treści marketingowe w mediach społecznościowych, jak i kreując kampanie społeczne.

„Viral” to pierwsza na polskim rynku książka ukazująca zjawisko błyskawicznego rozprzestrzeniania się angażujących treści i motywy kierujące ludźmi, by przekazywać je dalej. Autor rozbija na czynniki pierwsze wirusowość treści, posługując się badaniami m.in. Dana i Chipa Heatha, Johana Bergera oraz nową dziedziną zwaną kartografią kulturową. Z lektury dowiesz się jak tworzyć treści, które poniosą idee, produkty i rozwiązania, zdecydowanie dalej.

Interesujące, praktyczne i niezbędne źródło wiedzy dla marketingowców – w szczególności zajmujących się content marketingiem – specjalistów social media, pracowników kreatywnych, copywriterów, blogerów.



Patron

Piotr Bucki precyzyjnie analizuje czynniki, które motywują nas do udostępniania treści w internecie, a także podaje gotowy przepis na to, by samemu tworzyć teksty, reklamy czy posty na FB, którymi nasi odbiorcy będą chcieli się spontanicznie podzielić. Ta książka to taka piękna paprotka praktycznej wiedzy, wyhodowana na najwyższej jakości badaniach naukowych z dziedziny psychologii i ekonomii behawioralnej, a także podlana dużą ilością przykładów.
Janina Bąk, JaninaDaily.com
Nie ma jednego, skutecznego przepisu na kampanię wirusową – ludzie, którzy twierdzą inaczej powinni przeczytać tę książkę. Choćby po to, żeby zobaczyć, od jak wielu czynników zależy stworzenie virala. Ludzie, którzy jednak chcą spróbować… też powinni przeczytać tę książkę – właśnie po to, żeby nauczyć się wielu czynników, od których zależy stworzenie virala. Piotr Bucki ma dar opowiadania historii, naukowe odkrycia z dziedziny psychologii poznawczej czy socjologii przedstawia w lekkiej formie i nawet rozdziały nazwane „Funkcja tożsamościowo-twórcza treści” chcemy zaraz opowiedzieć znajomym. A o to chyba w viralu chodzi, prawda?
Paweł Tkaczyk, paweltkaczyk.com
Piotr Bucki brawurowo nakreślił obraz świata wirusowo rozprzestrzeniających się treści w mediach społecznościowych i internecie. Dlatego nawet jeśli nie zależy Ci na tworzeniu własnych wirusowych treści, to i tak przeczytaj. Dowiesz się, dlaczego wiele razy kliknąłeś „udostępnij” lub rozesłałeś dalej jakieś treści w internecie. Dowiesz się, jakie mechanizmy i motywacje stały za takim kliknięciem i jakie Twoje potrzeby to realizowało. Przyda się krótka instrukcja czytania: Piotr pędzi i wymaga uważności, utrzymaj zatem skupienie. Czytaj przypisy, tutaj rozgrywa się bardzo wiele treści. Wędruj do tych miejsc, do których przypisy Cię odsyłają. Baw się co najmniej tak dobrze jak ja, a potem polecaj książkę dalej. Ja będę to robił z całych sił. Ba, postaram się robić to wirusowymi metodami. Wszak teraz wiem jak.
Rafał Żak, rafalzak.com
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9 
Historia pani Daugherty 9 
1. Nie chodzi o format treści. Chodzi o to, co treść robi z odbiorcą 15 
	1.1. Altruizm, narcyzm i pass along value 21 
	1.2. Waluta społeczna 22 
	1.3. Storytelling 24 
	1.4. Ukryte i całkiem jawne motywacje 25 
	1.5. Kartografia kulturowa 32 
		1.5.1. Funkcja tożsamościowo-twórcza treści 35 
		1.5.2. Funkcja plemienno-twórcza 36 
		1.5.3. Funkcja regulacji afektu 36 
		1.5.4. Funkcja edukacyjna 37 
		1.5.5. Funkcja inspiracyjno-motywacyjna 38 
	1.6. Nie jesteś sam, czyli zbiorowa antycypacja 39 
		1.6.1. Jestem częścią grupy, ale jestem wyjątkowy 41 
	1.7. Pora podsumować 42 
2. Czy to jest interesujące 45 
3. Jak rzep! Przylepne historie, o których trudno zapomnieć 53 
	3.1. Wirusowe (i przylepne) historie Bergera 59 
	3.2. Legendy miejskie 66 
	3.3. O czym musisz pamiętać 74 
4. Wirus i komórka 77 
	4.1. Mem: zdanie 79 
	4.2. Mem: historia 81 
	4.3. Mem: wyzwanie (eksperyment) 83 
	4.4. Mem: styl życia 85 
	4.5. Mem: idea 86 
5. Przepis na wirus 89 
	5.1. Tastemaker, człowiek, który ma otaku! 90 
	5.2. Partycypacja, czyli frajda ze współuczestnictwa 92 
	5.3. Jajko niespodzianka, czyli tego się nie spodziewałem 100 
6. Cała masa przykładów 104
	6.1. Treści emotogenne – przykłady 105 
	6.2. Kartografia kulturowa – przykłady 106 
		6.2.1. Cała prawda (o mnie/świecie) 106 
		6.2.2. To o mnie 108 
		6.2.3. To o nas 109 
		6.2.4. Rozbawiło mnie 110 
		6.2.5. Rozwaliło mnie, czyli mindblow 112 
		6.2.6. WTF? 114 
		6.2.7. Wiem, o co chodzi 115 
		6.2.8. Wiara w ludzkość oddzyskana 117 
		6.2.9. Ale jestem stary/a 117 
		6.2.10. To jest tak bardzo o mnie 118 
		6.2.11. To moje życie 120 
		6.2.12. To moja historia 120 
		6.2.13. Uczę się czegoś nowego/dowiedziałem się czegoś nowego 121 
		6.2.14. Zróbmy to razem 121 
		6.2.15. Totalnie to rozumiem 122 
		6.2.16. A to ciekawe 124 
		6.2.17. A jednak… 124 
		6.2.18. Zobacz, co potrafię 126 
	6.3. Legendy miejskie – przykłady 127 
	6.4. Tastemakerzy – przykłady 128 
	6.5. Partycypacja – przykłady 129 
	6.6. Zaskoczenie – przykłady 130 
	6.7. Humble brag – przykłady 131 
Zakończenie 132 
Bibliografia 133
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
Strony 18-19.pdf(pdf)
48 KB
Strony 34-35.pdf(pdf)
56 KB
Strony 106-107.pdf(pdf)
61 KB

Piotr Bucki

Od 17 lat pomaga ludziom szlifować komunikację w różnych obszarach. Zawsze bazuje przy tym na psychologii poznawczej, neuro-naukach i psycholingwistyce. Sprawdza teorię w praktyce współpracując z firmami w Chile, Słowenii, Mołdawii, Azerbejdżanie, Austrii, Australii i Polsce. Autor książki „Porozmawiajmy o komunikacji”, „Złap równowagę” i anglojęzycznej „Life's a pitch and then you die”. Współautor i redaktor merytoryczny Startup Manual (Wolves Summit 2015), autor i opiekun serii BuckiAcademy. Publikuje regularnie na stronie www.bucki.pro. Współpracuje z najlepszymi ośrodkami startupowymi w Polsce – m.in.Krakowski Park Technologiczny, LPNT, Inkubator Starter, GPNT i PPNT, a także z największym rządowym programem na świecie Startup Chile i Inkubatorami w Słowenii i Austrii. Występował m.in. na I love Marketing, Wolves Summit, Davos Communication Forum, PODIM Słowenia, Internet Beta, Social Media Convent, Inspiration Day w Szczecinie, PMI Congress w Antwerpii i wielu wielu innych konferencjach w kraju i na świecie.

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!