E-commerce
Książka jest pierwszą na rynku publikacją z zakresu e-commerce uwzględniającą polską specyfikę. Obejmuje zarówno aspekty strategiczne, jak i finansowe handlu w internecie oraz zawiera pełen proces: od strategii e-biznesu aż po budowanie business case i zarządzanie kanałem e-commerce. Jest wzbogacona o studia przypadków z polskiego rynku oraz o praktyczne narzędzia zarządcze.
Została napisana z myślą o praktykach związanych z branżą handlu internetowego. Jest również cennym źródłem wiedzy dla studentów kierunków ekonomii, zarządzania, marketingu i handlu elektronicznego.
Partner wydania:
Patroni:
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-19685-1
- ISBN druku: 978-83-01-19478-9
- Liczba stron: 150
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9 Od Autorki 11 Rozdział 1. Definicja, rynek, trendy 13 1.1. Definicja handlu elektronicznego (e-commerce) 13 1.2. Rynek e-commerce i jego otoczenie 14 1.2.1. Źródła danych o e-commerce 16 1.2.2. Mikrootoczenie: klienci, dostawcy, konkurenci i pracownicy 18 1.2.3. Makrootoczenie: czynniki polityczno-prawne, ekonomiczne, socjokulturowe oraz technologiczne 19 1.3. Trendy w e-commerce 20 1.3.1. Ewoluowanie modeli biznesowych sklepów 20 1.3.2. Zmiany zachowań klientów związane z ewolucją modeli biznesowych 23 1.3.3. Zmiany wywołane postępem technologicznym 30 Rozdział 2. Strategie, modele, KPI 34 2.1. Podejście strategiczne 34 2.2. Budowanie modelu biznesowego 40 2.3. Praktyczne zastosowanie modelowania e-biznesu 45 2.3.1. Główne struktury i modele e-commerce 45 2.3.2. USP: jak wyróżnić swoją ofertę? Budowanie wartości dla klienta 50 2.4. Internetowy kanał sprzedaży w tradycyjnie działającej firmie 54 2.5. Kluczowe wskaźniki efektywności – KPI w e-commerce 59 2.5.1. Najpopularniejsze KPI w e-biznesie 59 2.5.2. Najpopularniejsze KPI w e-commerce 60 2.5.3. Ważne dane w e-commerce 61 Rozdział 3. E-konsument, procesy e-commerce, omnichannel 65 3.1. E-konsument 65 3.2. Nowy proces zakupowy 72 3.2.1. Lejek zakupowy 72 3.2.2. Nowy model, new consumer journey 73 3.2.3. Etapy procesu zakupowego w sklepie internetowym 83 3.3. Online jako nowy kanał sprzedaży vs. omnichannel 95 3.4. Procesy i organizacja pracy 98 Rozdział 4. Sprzedaż a marketing, usability 105 4.1. Sprzedaż a marketing 105 4.2. E-marketing – przegląd 110 4.3. Usability w e-commerce 119 4.4. Projektowanie user experience 122 4.5. Projektowanie end-to-end 124 Rozdział 5. Konwersja, online merchandising, Big Data 128 5.1. Konwersja, czyli sprzedaż 128 5.2. Online merchandising 131 5.3. Data – Driven Biznes, e-biznes coraz bardziej uzależniony od danych 135 Rozdział 6. Finanse, planowanie przychodów 138 6.1. Finanse – budowanie business case dla e-biznesu 138 Zakończenie 146 Bibliografia 147