Dekada polskiego e-commerce
Na książkę „Dekada polskiego e-commerce” składają się wywiady z najbardziej znaczącymi osobami i ekspertami handlu elektronicznego w Polsce. Powstała przy merytorycznym udziale Izby Gospodarki Elektronicznej, największej organizacji branżowej w kraju. Przedstawia aktualną i kompleksową analizę handlu elektronicznego w kraju. Stanowi też podsumowanie dekady najbardziej dynamicznego wzrostu e-commerce – lata 2013-2023 – oraz powstania i działalności Izby Gospodarki Elektronicznej.
Pomiędzy poszczególnymi częściami książki znajdują się informacje i znaczące liczby, które dotyczą e-commerce widzianego oczami klientów i przedsiębiorców. Pochodzą z komplementarnego wobec książki raportu „Dekada polskiego e-commerce, 2013-2023”, wyd. styczeń 2023.
Całość adresowana jest do wszystkich zainteresowanych tematyką i rozwojem e-commerce. Obecnie w Polsce działa około 150 tys. sklepów e-handlu. Jest też ciekawą propozycją dla szerokiego rynku, tzn. osób, które są zainteresowane szeroko rozumianą domeną handlu i marketingu.
Nie ulega wątpliwości, że rozwój e-handlu w Polsce to historia niezwykłego sukcesu. Wykorzystując wszechobecność internetu i możliwości technologii mobilnych, firmy są w stanie dotrzeć do wielkiej liczby klientów i oferować innowacyjne produkty oraz usługi. Kupujący zyskują ułatwienia życiowe i przyjemności niemal od ręki. Przy stałym wsparciu firm partnerskich, a także organizacji takich jak Izba Gospodarki Elektronicznej nie ma wątpliwości, że e-commerce będzie nadal odgrywał znaczącą rolę we wzroście polskiej gospodarki w nadchodzących latach.
Eksperci w książce:
Dorota Bachman, Szymon Bujalski, Witold Chomiczewski,, Jakub Gierszyński, Marta Kasztelan, Jacek Kinecki, Marta Mikliszańska,, Zbigniew Nowicki, Łukasz Piech, Patrycja Sass-Staniszewska, Justyna Skorupska, Marta Szymborska, Łukasz Szymula, Wojciech Tomaszewski, Grzegorz Wójcik, Marek Zagórski, Rozmowy spisał Paweł Oksanowicz
Współwydawca: Izba Gospodarki Elektronicznej
Ta książka pokazuje dużą część historii e-commerce w naszym kraju. Przedstawia dzień dzisiejszy i kieruje nasz wzrok ku przyszłości. Nie ma obaw, nie chcemy przyspieszać czasu, bo wiemy, jak cenną wartość stanowi. Ale też wiedząc, że wokoło wszystko szybko się zmienia, w przyszłości możemy znaleźć się równie prędko.
Patrycja Sass-Staniszewska
prezes Izby Gospodarki Elektronicznej, pomysłodawca książki
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-23366-2
- ISBN druku: 978-83-01-23319-8
- Liczba stron: 296
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
ENTER, ZACZYNAMY! 7 01 POLACY CORAZ BARDZIEJ CYFROWI – Marek Zagórski, urzędnik państwowy, były Minister Cyfryzacji, Patrycja Sass-Staniszewska, e-Izba 11 02 POLSKI CYFROWY BIZNES – Szymon Bujalski, MODIVO 27 03 PERFORMANCE MARKETING. SIŁA KONKURENCYJNOŚCI – Łukasz Szymula, Tradedubbler 47 04 B2B E-COMMERCE. ZWIĘKSZAJĄC ZASIĘG – Justyna Skorupska, ekspertka rynku e-commerce 71 05 B2C E-COMMERCE. BUDOWANIE SUKCESU W MŚP – Dorota Bachman, TuZwierzaki.pl 89 06 KONKURENCJA. KIEDY JEST UCZCIWA, A KIEDY NIE? – Grzegorz Wójcik, Autenti 105 07 TECHNOLOGIE W E-COMMERCE. NA PEŁNYM BIEGU – Zbigniew Nowicki, #DareToExplore, Blue Rank 123 08 IZBA GOSPODARKI ELEKTRONICZNEJ. PIERWSZA DEKADA – Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes e-Izby 143 09 PŁATNOŚCI W E-COMMERCE. PRZEGLĄD PORTFELA – Jacek Kinecki, Przelewy24 163 10 OMNICHANNEL W UX. WYGODA I BEZPROBLEMOWOŚĆ – Jakub Gierszyński, Zdrowit, Melissa 181 11 PRAWO I ROZWÓJ GOSPODARKI CYFROWEJ – Witold Chomiczewski, e-Izba 201 12 PODATKI W E-COMMERCE – Marta Kasztelan, e-Izba 219 13 PROFESJONALNY E-COMMERCE – Łukasz Piech, Lantre 233 14 E-HANDEL ODPOWIEDZIALNY W ŁAŃCUCHU DOSTAW – Marta Szymborska, GS1 249 15 CROSS-BORDER E-COMMERCE. W FOTELU GLOBALNEGO BIZNESU – Wojciech Tomaszewski, answear.com 263 16 MARKETPLACE – ROZWÓJ EKOSYSTEMU – Marta Mikliszańska, Allegro 281