Sapiens na zakupach
Zachęcamy do zapoznania się z filmem:
Co wpływa na nasze zachowania konsumenckie? I czy na pewno decydujemy? A może żyjemy tylko iluzją, że decydujemy o sobie? Nowa książka Piotra Buckiego to całościowe spojrzenie na zachowania konsumenta – przez pryzmat najnowszych badań, w szczególności z obszaru ekonomii behawioralnej. To książka, która obnaża słabość myślenia modelami rodem z klasycznej ekonomii, która jest piękna jako model teoretyczny, ale zupełnie nie sprawdza się w praktyce. Autor wskazuje na źródła zachowań konsumenckich związane z emocjami i naszymi instynktami. Przedstawia czytelne i praktyczne sposoby wdrażania wiedzy z badań w sprzedaży i marketingu.
*
To książka dla ciekawskiego i ciekawskiej Sapiens, którzy lubią się inspirować. Którzy oczekują niespodzianek, wiedzy, rzetelnych badań i którzy sami chcą wyciągać wnioski. A przede wszystkim to lektura dla tych, którzy chcą z wiedzą działać po swojemu. Brać, mieszać, recyklingować, eksperymentować, a nie bezrefleksyjnie kopiować. (…) Zebrałem to, czego dowiedziałem się o Sapiens na zakupach. Zakupach rozumianych szerzej niż wyjście do Żabki. Chciałem dowiedzieć się, co sprawia, że kupujemy. I tym, co zebrałem, chcę się podzielić.
Ze wstępu Autora
Każdy rozdział książki to esej – niezależna opowieść o jakimś zjawisku. Możesz więc je czytać po kolei, ale możesz też sięgać do tych, na które akurat masz ochotę. Lub do tych, których potrzebujesz. Z jednego dowiesz się, dlaczego ceny czynią cuda, z innego, co ma wspólnego obsesja detoksu z purytańską czystością. W każdym znajdziesz przykłady, badania oraz podsumowanie i zadanie domowe.
Ta książka to dwie strony tej samej monety. Bo w życiu albo sprzedajesz, albo kupujesz.
A najczęściej robisz i jedno, i drugie.
Uważasz, że jesteś świadomym konsumentem i kupujesz mądrze? Sprawdź to! Pobierz fragment książki i już teraz przekonaj się, czy to na pewno to Ty decydujesz o swoich wyborach!
Kto nigdy nie wyszedł do sklepu po mleku, a wrócił z trzema bułkami, doniczką w kształcie wombata i alpaką na sznurku, niech pierwszy rzuci kartą kredytową. Jak kupujemy? Jak sprzedawać, by inni kupowali? Dlaczego przed półką sklepową dokonujemy takich, a nie innych wyborów? W tej doskonałej książce Piotr Bucki, z pomocą setek badań naukowych, odpowiada na te i wiele innych fascynujących pytań. Ostrzegam: po lekturze kupowanie masła już nigdy nie będzie takie samo. Ale zdecydowanie warto.
Janina Bąk,
Jak to się dzieje, że otaczają nas dziesiątki rzeczy, które kupiliśmy, a których w ogóle nie używamy? Dlaczego podejmujemy nieracjonalne decyzje konsumenckie, a mimo to konsekwentnie wierzymy w swoją racjonalność? Dlaczego mimo, że producenci podają całą masę informacji o swoich wyrobach, my w swoich decyzjach zakupowych kierujemy się tylko niektórymi z nich, a w dodatku niekoniecznie najważniejszymi? Czy, choć wierzymy, że reklama na nas właściwie nie działa (działa oczywiście na innych), naprawdę nie ulegamy jej wpływom? Sapiens na zakupach to książka popularnonaukowa, co w sposób oczywisty wiąże się ze sposobem, w jaki została napisana. Treści ciekawe, często dowcipne, niekiedy kontrowersyjne, zawsze prowokujące do myślenia. I dobrze, bo przecież to sapiens ma czytać o sobie. Niech więc sapiens nie tylko czyta, ale i myśli. Tylko, czy sapiens-czytelnik zechce przyznać, że często (a zwłaszcza na zakupach) nie jest sapiens? Tego nie wiem, ale zachęcam, aby to sprawdzić.
Prof. dr hab. Dariusz Doliński,
Fragment książki(pdf)
Jakie emocje wpływają na nasze zachowania
130 KB
Fragment książki(pdf)
Wstęp
104 KB
Fragment książki(pdf)
Dlaczego na ceny nie patrzymy obiektywnie
119 KB
Fragment książki(pdf)
Jak działa na nas grupa
119 KB
Przeczytaj fragment
Fragment książki(pdf)
Jakie emocje wpływają na nasze zachowania
130 KB
Fragment książki(pdf)
Wstęp
104 KB
Fragment książki(pdf)
Dlaczego na ceny nie patrzymy obiektywnie
119 KB
Fragment książki(pdf)
Jak działa na nas grupa
119 KB
Zobacz więcej
Zobacz mniej