Koszty i wyniki w systemie controllingu w przedsiębiorstwach usług logistycznych
Logistyka, uważana przez wielu analityków za „barometr” lub „krwiobieg gospodarki”, rozwija się w ostatnich latach bardzo dynamicznie w ramach działalności biznesowej. Punktem wyjścia była techniczna strona procesów transportu, przeładunku i magazynowania, która przejawiała się zastosowaniem odpowiednich innowacji technologicznych. Z upływem czasu pojawiła się w logistyce perspektywa zarządzania, która obecnie osiągnęła stopień rozwoju określany zarządzaniem łańcuchem dostaw.
Z perspektywy zarządzania logistyka postrzegana jest poprzez wdrożone w przedsiębiorstwie określone struktury, instrumenty i procesy zarządzania, które - aby mogły poprawnie funkcjonować - powinny być wspierane przez system dostarczający informacje, którym jest
controlling logistyki.
Analiza procesów logistycznych pod kątem ich pomiaru oraz oceny kosztów i wyników, a następnie optymalizacja tych procesów, stały się istotne, ponieważ zwiększyła się nie tylko liczba działań logistycznych, lecz także poszerzył się ich zakres. Powodem takiego stanu rzeczy był transfer logistyki na rynek i w ten sposób stopniowe wyodrębnianie się na nim podmiotów gospodarczych specjalizujących się w świadczeniu usług logistycznych iw rezultacie powstanie sektora Transport - Spedycja - Logistyka {TSL).
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8088-555-4
- ISBN druku: 978-83-8088-554-7
- Liczba stron: 230
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Rozdział 1. Przedsiębiorstwo usług logistycznych jako podmiot realizujący procesy logistyczne 15 1.1. Istota przedsiębiorstwa usług logistycznych i współpracy międzyorganizacyjnej 15 1.2. Przedsiębiorstwo usług logistycznych w świetle ekonomicznych teorii przedsiębiorstw 22 1.3. Systematyka usług w sektorze Transport – Spedycja – Logistyka 28 1.4. Klasyfikacja usługodawców w sektorze logistycznym 36 1.5. Rola przedsiębiorstw logistycznych w zarządzaniu łańcuchem dostaw 43 Rozdział 2. Rola controllingu i controllingu logistyki w zarządzaniu przedsiębiorstwami usług logistycznych i systemami logistycznymi 49 2.1. Istota controllingu w świetle teorii i w praktyce 49 2.1.1. Analiza definicji controllingu w kontekście jego ewolucji 49 2.1.2. Controlling a rachunkowość zarządcza 55 2.1.3. Przegląd koncepcji controllingu 59 2.1.3.1. Znaczenie i uwarunkowania powstania koncepcji controllingu 59 2.1.3.2. Zróżnicowany zakres koncepcji controllingu 62 2.1.3.3. Wybrane koncepcje controllingu w świetle jego perspektyw 66 2.1.4. Controlling a inne funkcjonalne podsystemy w przedsiębiorstwie 69 2.2. Wymiar controllingu w logistyce i przedsiębiorstwie usług logistycznych 71 2.2.1. Główne aspekty i analiza pojęciowa controllingu logistyki 71 2.2.2. Ujęcie koncepcji controllingu logistyki w świetle literatury 79 2.2.3. Controlling logistyki w literaturze krajowej i zagranicznej 87 2.2.4. Podejście systemowe w controllingu logistyki i czynniki go kształtujące 92 2.2.5. Stan badań empirycznych w zakresie controllingu logistyki 99 2.2.6. Operacyjny i strategiczny wymiar controllingu logistyki 105 2.2.7. Wybrane instrumenty controllingu logistyki 111 Rozdział 3. Pomiar kosztów i wyników działalności logistycznej w systemie controllingu 129 3.1. Pomiar działalności logistycznej w controllingu logistyki 129 3.2. Pomiar usług logistycznych i jego uwarunkowania w przedsiębiorstwie logistycznym 135 3.3. Wynik działalności logistycznej a warianty jego osiągania 140 3.4. Koszty logistyki jako filar systemu controllingu w przedsiębiorstwie logistycznym 145 3.5. Koszty logistyki w działalności usługodawcy logistycznego 152 3.6 Proponowany model pomiaru przychodów, kosztów i wyników oraz innych kategorii w działalności logistycznej 157 3.6.1. Model systemu rachunku kosztów i wyników logistyki w przedsiębiorstwie usług logistycznych 157 3.6.2. Prezentacja wskaźników do pomiaru kosztów i wyników logistyki w odniesieniu do modelu rachunku kosztów i wyników oraz innych aspektów działalność logistycznej 170 Rozdział 4. Ocena stanu wdrożenia systemu controllingu i jego instrumentów w przedsiębiorstwach usług logistycznych w Polsce w świetle badań empirycznych 179 4.1. Determinanty wyboru problematyki i metody badań empirycznych 179 4.2. Wybrane etapy przeprowadzonych badań empirycznych 182 4.3. Podsumowanie wyników przeprowadzonego badania empirycznego i weryfikacja hipotez 188 4.3.1. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw i analiza problemu 188 4.3.2. Podsumowanie i wnioski końcowe dotyczące stanu controllingu oraz pomiaru kosztów i wyników w przedsiębiorstwach usług logistycznych 206 Zakończenie 211 Literatura 217 Spis ilustracji 229 Spis tabel 230