W świecie aksjologii, polityki i kultury
Do rąk czytelników oddajemy książkę W świecie aksjologii, polityki i kultury. Studenci wobec mediów (na podstawie badań empirycznych), która jest owocem eksploracji przeprowadzonych przez pracowników Katedry Dziennikarstwa Ekonomicznego i Nowych Mediów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. O ile analizy odnoszące się do postaw młodzieży, w tym akademickiej, nie należą do rzadkich, o czym przekonuje nas obszerna literatura na ten temat, o tyle próba pokazania wspomnianych postaw w kontekście szeroko rozumianego świata mediów wnosi niewątpliwie nowy wątek do badań naukowych. Mimo licznych publikacji wyników badań empirycznych w tym zakresie nie ma wątpliwości, że warto podejmować kolejne prace badawcze nad opisem postaw obecnych w środowiskach akademickich, aby coraz wnikliwej ukazywać i analizować występowanie w nich trwałych tendencji. Prezentowane badania zostały przeprowadzone w latach 2016-2017 i miały charakter pilotażowy. Była to bowiem pierwsza w naszym środowisku próba empirycznego poszukiwania odpowiedzi na pytania o styk mediów i postaw zajmowanych przez respondentów, a ściślej przez studentów pierwszego roku śląskich uczelni. Narzędziem analizy stał się kwestionariusz ankiety opracowany przez pracowników katedry, którego struktura zbiegła się ze strukturą niniejszej publikacji. Celom pracy autorzy podporządkowali następującą jej budowę: zagadnienia aksjologiczne poruszają w autorskich rozdziałach Aleksandra Pethe i Rafał Śpiewak (Postawy studentów wobec wartości; Moralność studentów), o preferencjach politycznych młodych i ich postawie wobec mediów pisze Marek Łuczak (Studenci a polityka; Media w opinii badanych), z kolei problematykę kulturową podejmuje Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak (Studenci a media – praktyki korzystania z cyfrowych treści kulturowych). Opracowanie statystyczne powstało przy współudziale Barbary Filipczyk i Bogny Zacny.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7875-515-9
- ISBN druku: 978-83-7875-514-2
- Liczba stron: 132
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9 Rozdział I Postawy studentów wobec wartości (Aleksandra Pethe) 15 Rozdział II Moralność studentów (Rafał Śpiewak) 32 Rozdział III Studenci a polityka (Marek Łuczak) 59 Rozdział IV Media w opinii badanych (Marek Łuczak) 76 Rozdział V Studenci a media – praktyki korzystania z cyfrowych treści kulturowych (Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak) 93 Bibliografia 117 Ankieta 123 Noty o autorach 131